Nieuwe chat! Zie dit topic.

Zijn er bijeenkomsten voor Gender Fluïde personen?

aankondigingen voor bijeenkomsten en feesten (NIET commercieel!)
Gebruikersavatar
ddebruin24
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 apr 2018, 21:39
Gender: Genderfluid

Zijn er bijeenkomsten voor Gender Fluïde personen?

Bericht door ddebruin24 »

Hallo allemaal,

Misschien een domme vraag, maar dit is de eerste keer dat ik op een forum zit waar het over gender gaat en ik zie overal transgender meetings maar hier wordt meestal gesproken over dat je in je ware ik daarnaartoe komt en meestal word hier denk ik onder verstaan dat je je kleedt/gedraagt/bent wie jij wilt zijn zonder restricties, maar naar mijn gevoel wordt er dan toch vooral uitgegaan van een transitie/volledige transgender (MtF of FtM) identiteit (excuses als ik dit fout zeg; ik probeer het echt subtiel en met alle respect aan te kaarten wat ik bedoel maar ik vind het best moeilijk omdat ik weet hoe gevoelig en persoonlijk deze onderwerpen zijn en ik in geen geval iemand wil kunnen kwetsen met mijn woordgebruik).

Ik identificeer mijzelf als gender fluïde persoon en wil graag mensen leren kennen, ook face to face :) Maar ik ben echt een groentje in deze wereld dus ik weet totaal niet waar te beginnen en of ik als gender fluïde persoon bijvoorbeeld ook naar een transgender meeting kan (en of dit als acceptabel wordt gezien, want ik begrijp natuurlijk dat dit erg intieme meetings zijn qua openstelling van jezelf en je ware ik te tonen).

Waarschijnlijk kan ik nog een uur lang blijven typen met uitleg haha maar misschien zeggen sommige forum-personen nu al wel: Laat het stoppen ik heb allang een antwoord voor je! Haha.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Zijn er bijeenkomsten voor Gender Fluïde personen?

Bericht door Emma »

T-Amersfoort, T-Breda en T-Deventer zijn heel open en iedereen is welkom, en hoe je je kleedt is aan jezelf. Met een kleine kanttekening, dat wel (viewtopic.php?f=38&t=4798&start=90#p113337), maar dat zal in jouw geval denk ik niet eens aan de orde zijn. De avonden zijn in een openbare gelegenheid dus open en minder intiem.

Alledrie bijeenkomsten worden wel overwegend door vrij binaire transvrouwen bezocht, maar dat is iets dat ontstaan is, het is zijn geen damesavondjes. We zijn er voor iedereen. Het wordt alleen lastig om over specifieke zaken te praten waar je als genderfluid tegenaan loopt, want de kans is groot dat er geen mensen zijn die je verhaal herkennen.

We organiseren ook een vierwekelijkse, niet openbare avond op de woensdag in Breda. Die is een stuk intiemer, maar ook daar geldt dat iedereen welkom is, ongeacht je identiteit of expressie.

Je zou ook bij Transvisie kunnen kijken, zij organiseren ook al langer bijeenkomsten. En wellicht is de Transgendergroep Nijmegen wat voor je, een zeer gevarieerde groep en zeker niet standaard binair.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anne V
Berichten: 368
Lid geworden op: 21 mei 2016, 00:01
Gender: Transgender

Re: Zijn er bijeenkomsten voor Gender Fluïde personen?

Bericht door Anne V »

De Transandersgroep van Transvisie heeft bijeenkomsten in Utrecht (3e zaterdag v/d maand) en Groningen (2e zondag v/d maand).

Ook al weet ik al een tijd waar ik sta heb ik het afgelopen jaar toch nog een aantal bijeenkomsten bezocht als er een interessant onderwerp was. Praten over deze onderwerpen doet mij goed in het plaatsen van het T-spectrum.
Het is een gemengde groep van mensen die er vaak tussenin zitten.
Het is in een besloten omgeving dus je kan je tonen zoals je wil.
Gebruikersavatar
ddebruin24
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 apr 2018, 21:39
Gender: Genderfluid

Re: Zijn er bijeenkomsten voor Gender Fluïde personen?

Bericht door ddebruin24 »

Emma schreef: 10 apr 2018, 20:12 T-Amersfoort, T-Breda en T-Deventer zijn heel open en iedereen is welkom, en hoe je je kleedt is aan jezelf. Met een kleine kanttekening, dat wel (viewtopic.php?f=38&t=4798&start=90#p113337), maar dat zal in jouw geval denk ik niet eens aan de orde zijn. De avonden zijn in een openbare gelegenheid dus open en minder intiem.

Alledrie bijeenkomsten worden wel overwegend door vrij binaire transvrouwen bezocht, maar dat is iets dat ontstaan is, het is zijn geen damesavondjes. We zijn er voor iedereen. Het wordt alleen lastig om over specifieke zaken te praten waar je als genderfluid tegenaan loopt, want de kans is groot dat er geen mensen zijn die je verhaal herkennen.

We organiseren ook een vierwekelijkse, niet openbare avond op de woensdag in Breda. Die is een stuk intiemer, maar ook daar geldt dat iedereen welkom is, ongeacht je identiteit of expressie.

Je zou ook bij Transvisie kunnen kijken, zij organiseren ook al langer bijeenkomsten. En wellicht is de Transgendergroep Nijmegen wat voor je, een zeer gevarieerde groep en zeker niet standaard binair.
Aah dankjewel voor de tips! ik ga zeker naar een van de bijeenkomsten lijkt me heel interessant en leuk.
Ik heb de kledingvoorschriften die je stuurde ook even gelezen, maar inderdaad is dit in mijn geval niet aan de orde ;)
Laatst gewijzigd door ddebruin24 op 12 apr 2018, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ddebruin24
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 apr 2018, 21:39
Gender: Genderfluid

Re: Zijn er bijeenkomsten voor Gender Fluïde personen?

Bericht door ddebruin24 »

Anne V schreef: 11 apr 2018, 22:27 De Transandersgroep van Transvisie heeft bijeenkomsten in Utrecht (3e zaterdag v/d maand) en Groningen (2e zondag v/d maand).

Ook al weet ik al een tijd waar ik sta heb ik het afgelopen jaar toch nog een aantal bijeenkomsten bezocht als er een interessant onderwerp was. Praten over deze onderwerpen doet mij goed in het plaatsen van het T-spectrum.
Het is een gemengde groep van mensen die er vaak tussenin zitten.
Het is in een besloten omgeving dus je kan je tonen zoals je wil.
Dankjewel! Hier kan ik zeker wat mee :)
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Zijn er bijeenkomsten voor Gender Fluïde personen?

Bericht door Jeste »

In EIndhoven is er ook nog Werkgroep Gendermore. http://gendermore.info/
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
AquaTunnel
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 mei 2018, 22:14
Gender: Genderqueer

Re: Zijn er bijeenkomsten voor Gender Fluïde personen?

Bericht door AquaTunnel »

Deze berichten hebben mij gisteravond heel erg geholpen. Bedankt!
Ik had nog nooit van Transanders of Gendermore gehoord.