wachttijden VU

Psychologen en procedures
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

wachttijden VU

Bericht door Anon20210626 »

Ik krijg zo langzamerhand het idee dat de wachttijden recordhoogten bereiken .

Cijfers van april geven nu aan op basis van de huidige capaciteit dat de wachttijden oplopen tot 85 weken voor intake en 26 weken voor start diagnostiek .

Eigenlijk is dit gekkenwerk
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
anon20181206
Berichten: 421
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Gender: Trans MtF

Re: wachttijden VU

Bericht door anon20181206 »

Zojuist intakegesprek gehad bij Stepwork, wachttijd tussen aanmelden en gesprek ongeveer 8 weken, maar daar zeiden ze ook al dat het steeds drukker wordt.
Buiten dat er een organisatie wegvalt .
Maar het taboe van transgender begint er van af te geraken, mensen herkennen/erkennen zich gemakkelijker, dat geeft de toestroom ook wel een impuls.
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: wachttijden VU

Bericht door janine2363 »

Arlina schreef: 13 apr 2018, 20:59 Maar het taboe van transgender begint er van af te geraken, mensen herkennen/erkennen zich gemakkelijker, dat geeft de toestroom ook wel een impuls.
Da's mooi, maar men riskeert een verkeerde inschatting van het "leven als zichzelf". De barriere schuift van binnen naar buiten, maar blijft een barriere. Dus des te belangrijker om meer nadruk te leggen op de sociale transitie en minder op het medische
Phoenix_the_II
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 jul 2017, 11:39
Gender: Trans MtF

Re: wachttijden VU

Bericht door Phoenix_the_II »

>2+ Jaar naar intake
En 29 Weken van intake naar 1ste gesprek

Waarom draaien de alarm bellen nog niet :(! Je wordt toch hopeloos als je dit ziet? Ik maak me zorgen om die personen en welzijn ervan.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: wachttijden VU

Bericht door Anon20210626 »

Bij poli K is het al jaren code rood maar de verzekeraars , die tijd 'kopen ' en daardoor de capaciteit bepalen ,interesseert dat ze geen fluit
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Mirthe_s
Berichten: 400
Lid geworden op: 21 jan 2016, 18:37
Gender: Trans MtF

Re: wachttijden VU

Bericht door Mirthe_s »

Renée schreef: 29 mei 2018, 16:57 Bij poli K is het al jaren code rood maar de verzekeraars , die tijd 'kopen ' en daardoor de capaciteit bepalen ,interesseert dat ze geen fluit
Is het echt alleen de verzekeraars? Lijkt mij dat een organisatie zich ook moet voorbereiden op de groei. Ik weet trouwens dat Transvisie hier goed bovenop zit en ook de gesprekken met verzekeraars hier bij betrekt. We kunnen helaas nu alleen geen wonderen verwachetn dat morgen de wachtlijst weg is. Dit zal met kleine stapjes gaan en als het gevolg van samenwerking tussen de verzekeraars, en behandelaars zoals VUmc, Stepwork etc.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: wachttijden VU

Bericht door Anon20210626 »

geen geld is meestal het issue voor wachttijden . Psychologen genoeg maar zelfs de huidige weten niet of ze er over een jaar nog werken . Ze weten dat ze werk genoeg hebben maar als het geld op is houdt het op.
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
anon20181206
Berichten: 421
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Gender: Trans MtF

Re: wachttijden VU

Bericht door anon20181206 »

Kreeg vandaag een brief van Vumc dat de wachttijden de spuigaten uitlopen.
Men doet er wel iets aan, maar er komen veel meer hulpbehoevenden bij.
Zal eens kijken of ik het kan scannen en plaatsen.
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: wachttijden VU

Bericht door Emma »

Bij ziekenhuizen bepaalt de verzekeraar hoeveel zorg er wordt ingekocht. Je kunt dus voor sommige behandelingen in bepaalde ziekenhuizen te horen krijgen dat je een ander ziekenhuis moet zoeken omdat hun budget bij jouw verzekeraar op is. Tot zover klopt jet verhaal van Renée.

Bij het genderteam werkt de bekostiging alleen weer anders en krijgen ze extra geld uit een apart potje. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er op zich geen plafond zit in de transgenderzorg. Je kunt immers ‘gewoon’ bij elke psycholoog terecht, daar zitten ook geen zorgbrede limieten op. Bovendien is er in feite geen alternatief, dus kunnen ze geen limieten stellen. Ik vermoed dat de toezichthouder daar snel klaar mee is.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: wachttijden VU

Bericht door Irene_de_Vreede »

Arlina schreef: 29 mei 2018, 18:31 Kreeg vandaag een brief van Vumc dat de wachttijden de spuigaten uitlopen.
Men doet er wel iets aan, maar er komen veel meer hulpbehoevenden bij.
Zal eens kijken of ik het kan scannen en plaatsen.
Die brief heb ik ook gehad, er stond onder andere in dat ze bezig zijn met het oproepen van de aanmeldingen van augustus 2017. (Ik ben zelf van september)
Irene
Plaats reactie