Naar buiten

Gevoelens die je met de wereld deelt
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Naar buiten

Bericht door Marica »

Ik trek vaak zat een jurk aan en heb een goed gevulde voorgevel met protheses dus een strijkplank ben ik niet. Oorbellen, armbandjes, make up en hup ik ben er weer klaar voor.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Goose
Berichten: 319
Lid geworden op: 31 dec 2017, 20:25
Gender: Genderqueer

Re: Naar buiten

Bericht door Goose »

Lisa1973 schreef: 11 jun 2018, 22:14 Vanmiddag kreeg ik de vraag wanneer ik in een rok zou gaan verschijnen waarop mijn antwoord simpel was....voorlopig niet.
Zolang ik lichamelijk niet verander ga ik mij niet hullen in een rok of jurk.
Ik weet sowieso niet of ik wel een rokken vrouw ben ondanks dat ik het heerlijk vindt zitten.
Maar ik vind een jurk bij mij nu staan alsof je een strijkplank een jurk aantrekt.
Het is voor mij nog steeds de belangrijkste en moeilijkste fase want velen zien toch een man in vrouwen kleding al wordt dat met mijn steeds langer wordende haar wel wat minder..
Vanmiddag kreeg ik de bevestiging dat het van de achterkant als een dame uit ziet aangezien ik ook zo werd aangesproken.
Voelde goed..
Van het idee "een strijkplank met een jurk" zou ik me niet zoveel aantrekken (hehe) als ik jou was. Vrouwenlichamen zijn er in allerlei vormen en maten. Brede of smalle heupen, grote of kleine borsten. Het helpt als je weet welke modellen goed bij jouw bouw passen, en daar kom je alleen achter door het te proberen.
Daan
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Naar buiten

Bericht door janine2363 »

Goose schreef: 12 jun 2018, 16:05 Van het idee "een strijkplank met een jurk" zou ik me niet zoveel aantrekken (hehe) als ik jou was. Vrouwenlichamen zijn er in allerlei vormen en maten. Brede of smalle heupen, grote of kleine borsten.
Mijn beste vriendin is in alle opzichter platter als ik. Wat wel zo is, maar dat is denk ik psychologisch, zij is geboren vrouw, weet niet beter, beweegt en doet zoals een cis vrouw gewoon en al die details schreeuwen uit: "Vrouw". Ik heb dat natuurlijk echt nog niet. Die dtails bij mij schreeuwen uit: "Anders", maar da's gewenning, komt wel, vooral niet binnen blijven zitten
Phlox
Berichten: 115
Lid geworden op: 11 jun 2018, 02:33
Gender: Trans MtF
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: Naar buiten

Bericht door Phlox »

Ik ben nieuw hier. Wat betekent CIS?
Anne V
Berichten: 368
Lid geworden op: 21 mei 2016, 00:01
Gender: Transgender

Re: Naar buiten

Bericht door Anne V »

Cis ben je als het bij geboorte toegekende geslacht overeenkomt met je genderidentiteit.
Phlox
Berichten: 115
Lid geworden op: 11 jun 2018, 02:33
Gender: Trans MtF
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: Naar buiten

Bericht door Phlox »

Oke. Maar waar staat cis voor dan?
Simon
Berichten: 579
Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:59
Gender: Genderqueer
Locatie: Twente

Re: Naar buiten

Bericht door Simon »

Phlox schreef: 13 jun 2018, 23:05 Oke. Maar waar staat cis voor dan?
Cis is een afkorting van cisgender. Voor zo ver ik weet staat het verder nergens voor.
Groetjes,

Simon
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: Naar buiten

Bericht door KeepzD »

Phlox schreef: 13 jun 2018, 23:05 Oke. Maar waar staat cis voor dan?
Er staat ook een lijst op de site met wat begrippen die hier wel geregeld langs komen:
https://t-nederland.nl/info/begrippen.html
Forever myself
Phlox
Berichten: 115
Lid geworden op: 11 jun 2018, 02:33
Gender: Trans MtF
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: Naar buiten

Bericht door Phlox »

Kijk, altijd makkelijk. Bedankt.
Goose
Berichten: 319
Lid geworden op: 31 dec 2017, 20:25
Gender: Genderqueer

Re: Naar buiten

Bericht door Goose »

Phlox schreef: 13 jun 2018, 23:05 Oke. Maar waar staat cis voor dan?
Cisgender komt, voor zover ik weet, omdat er geen woord was voor het tegenovergestelde van transgender. De termen komen uit het Latijn. Cis betekent "aan dezelfde kant", en trans betekent "aan de andere kant". (Tot zover Wikipedia.)
Daan
Plaats reactie