Omgaan met je verleden, en het verwerken...

Gevoelens die je met de wereld deelt
anon20181206
Berichten: 421
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Gender: Trans MtF

Re: Omgaan met je verleden, en het verwerken...

Bericht door anon20181206 »

Je kunt ook via het gebruikerspaneel "vrienden en vijanden" instellen dat je van van geselecteerde personen geen berichten meer op het forum ziet.

"Vijanden zijn gebruikers die standaard genegeerd zullen worden. Berichten door deze gebruikers zullen niet volledig zichtbaar zijn. Privéberichten van vijanden zijn nog steeds toegestaan. Je kunt geen moderators of beheerders negeren. "
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Omgaan met je verleden, en het verwerken...

Bericht door Eva »

Intussen hebben we persoonlijk contact gehad met Eveliene. Ze blijft, in elk geval voor nu.

Maar dan nu gericht aan Janine. Iedereen op dit forum heeft het recht op een mening. Ook als die door anderen niet voor de volle honderd procent wordt gedeeld. De formulering van een mening kan echter de inhoud een ander karakter geven; versterken, matigen en zo voort. Ik hoop dat ik duidelijk maak wat ik bedoel.

Mijn waarde Janine: geloof me, je staat - misschien absoluut onbedoeld - nogal eens op tenen. Geen lange tenen, gewoon gevoelige tenen. Ik kan niet aangeven hoe je dat nou precies kunt vermijden, maar vraag je daartoe zelf pogingen te ondernemen. Deactiveren van forumleden is een uiterst middel dat we altijd proberen te vermijden, maar andere forumleden afscheid zien nemen vinden we ook erg pijnlijk.
Zou je je best willen doen? Dank je wel :)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Omgaan met je verleden, en het verwerken...

Bericht door Benjamin »

Arlina schreef: 22 jul 2018, 16:07 Je kunt ook via het gebruikerspaneel "vrienden en vijanden" instellen dat je van van geselecteerde personen geen berichten meer op het forum ziet.

"Vijanden zijn gebruikers die standaard genegeerd zullen worden. Berichten door deze gebruikers zullen niet volledig zichtbaar zijn. Privéberichten van vijanden zijn nog steeds toegestaan. Je kunt geen moderators of beheerders negeren. "
Deze functie kende ik nog niet. Oeh! Ik ga meteen iedereen blokkeren. Eindelijk rust. ;)

Afbeelding
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Omgaan met je verleden, en het verwerken...

Bericht door Eva »

Je maakt me bepaald niet vrolijker, Benjamin!
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Omgaan met je verleden, en het verwerken...

Bericht door Benjamin »

Eva schreef: 22 jul 2018, 22:01 Je maakt me bepaald niet vrolijker, Benjamin!
Nou vooruit, jou blokkeer ik dan niet. ;)
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Omgaan met je verleden, en het verwerken...

Bericht door Eva »

...
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Omgaan met je verleden, en het verwerken...

Bericht door janine2363 »

Eva schreef: 22 jul 2018, 18:24 Maar dan nu gericht aan Janine. Iedereen op dit forum heeft het recht op een mening. Ook als die door anderen niet voor de volle honderd procent wordt gedeeld. De formulering van een mening kan echter de inhoud een ander karakter geven; versterken, matigen en zo voort. Ik hoop dat ik duidelijk maak wat ik bedoel.

Mijn waarde Janine: geloof me, je staat - misschien absoluut onbedoeld - nogal eens op tenen. Geen lange tenen, gewoon gevoelige tenen. Ik kan niet aangeven hoe je dat nou precies kunt vermijden, maar vraag je daartoe zelf pogingen te ondernemen. Deactiveren van forumleden is een uiterst middel dat we altijd proberen te vermijden, maar andere forumleden afscheid zien nemen vinden we ook erg pijnlijk.
Als ik schrijf is dat altijd met een bedoeling. Ik schrijf zoals ik schrijf, ik ben wie ik ben. Mensen mogen lezen wat ze willen lezen, of negeren wat ze willen negeren. Ik schrijf geen onwaarheden of valsheden. Wel feiten, maar ook opinie, 't is tenslotte een forum en ik ben een mens die voor zichzelf kan denken.
Eva schreef: 22 jul 2018, 18:24 Zou je je best willen doen? Dank je wel :)
Niet in de zin dat je bedoelt, sorry, eigenlijk geen interesse, ik zou hypocriet zijn als ik anders zou antwoorden. Temeer daar ik niet veel meer te vertellen zou hebben, schrijven zou geen doel hebben, voor mij althans. Vind je dat geen meerwaarde voor het forum ? Maakt U keuze.
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden
Contacteer:

Re: Omgaan met je verleden, en het verwerken...

Bericht door Gwenda »

janine2363 schreef:
Phlox schreef: 22 jul 2018, 02:50 Het verleden ligt achter je :)
Mijn korte samenvatting: Ik ben nog nooit zo'n dom iemand tegengekomen. Je hebt maar een leven en dat heeft een pad. en wie wil simpelweg zijn vrienden van vroeger ook niet nu en morgen bij zich hebben ?
Ik vind het jammer dat het label dom wordt gebruikt. Iemand maakt een keuze die niet de jouwe is. Je kent de context niet waarin zij gekozen heeft om die keus te maken. Voor haar was het misschien heel passend om te breken met waar ze vandaan kwam. De strekking van je opmerking is duidelijk, je zou het zelf anders gedaan hebben.
Soms is breken met het verleden handig en kan het voor iemand iets oplossen. Je stelling het verleden heeft impact gaat dan ook op. Het verleden was zo erg dat een radicale wending op zijn plaats was. Misschien was het toch geen domme vrouw.
anon20181206
Berichten: 421
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Gender: Trans MtF

Re: Omgaan met je verleden, en het verwerken...

Bericht door anon20181206 »

In plaats van het woord "dom" had het woord "onwetend" kunnen staan, eigenlijk wat ik, nogal veel lezende, van Janine had kunnen verwachten.
Maar bon, de bom is gevallen.
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Omgaan met je verleden, en het verwerken...

Bericht door Marica »

Als ik terugkijk op mijn leven als jongen/man zie ik een gelukkig kind met mindere periodes want brildragend en mollig was ik natuurlijk het mikpunt van elke klas. Ik wist toen al van mijn vrouwelijke kant. Dat had ook een goede kant want ik heb nu een olifantenhuid waar ik best blij mee ben. Het heeft mij erg geholpen om het verleden te verwerken want mijn relatie met 1 van de vrouwelijke bullies van toen is veel prettiger, want ze is aangetrouwde familie geworden. Ik zie haar dus regelmatig en we praten normaal, ook nu ik mijzelf als vrouw presenteer. Mijn leven tot nu toe is gemiddeld best leuk geweest met fijne ouders en fijne vrienden en vriendinnen. Mijn leven op dit moment is na alle heisa in mijn relatie van mijn coming out best leuk te noemen, zelfs zonder HRT.

Mijn verleden heeft mij gemaakt in wat ik nu ben. Een trans MtF die nog een flink stuk leven voor zich heeft, en van plan is dat ten volle te benutten.
Tenminstte dat hoop ik. :mrgreen:

Kus, Marica
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Plaats reactie