Term 'Ombouwen' door naasten/vrienden/anderen

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Plaats reactie
Collette
Berichten: 543
Lid geworden op: 16 sep 2018, 18:22
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Term 'Ombouwen' door naasten/vrienden/anderen

Bericht door Collette »

Zelf heb ik het slechts twee keer bewust meegemaakt dat mensen de term 'ombouwen' gebruikten. Voor zover ik me kan herinneren gebeurde het in beide gevallen tijdens een gesprek met iemand die voor het eerst met mijn 'nieuwe ik' geconfronteerd werd. Er werd gemeende interesse en begrip getoond, maar niet geheel de juiste woordkeuzes gevonden.
En ja, ik vind het ook een vreselijk woord in deze context. Maar als het niet bewust gebruikt wordt uit disrespect, maak ik er geen probleem van en vertel ik mensen welke termen ze beter zouden kunnen gebruiken.
When you're happy, you enjoy the music. But when you're sad, you understand the lyrics.
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Term 'Ombouwen' door naasten/vrienden/anderen

Bericht door Eveliene »

Ik prefereer transvrouw voor de srs en na de srs gewoon vrouw met ndien nodig transverleden, transgender genoemd worden zie ik als een gruwel. Transgender in het Engels is helemaal om te janken.
anon20181206
Berichten: 421
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Gender: Trans MtF

Re: Term 'Ombouwen' door naasten/vrienden/anderen

Bericht door anon20181206 »

Trancegender kan ook, maar ligt weer aan de muziekkeus.
Maakt niet uit hoe of wat ze mij noemen, zolang het maar niet gemeend beledigen is.
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Term 'Ombouwen' door naasten/vrienden/anderen

Bericht door Wolfy_girl »

Eveliene schreef: 24 sep 2018, 19:54 Ik prefereer transvrouw voor de srs en na de srs gewoon vrouw met ndien nodig transverleden, transgender genoemd worden zie ik als een gruwel. Transgender in het Engels is helemaal om te janken.
Haha. Elke keer als ik iemand om mij heen hoor worstelen om "transgender" volledig op z'n Engels uit te spreken, kan ik wel kreunen. "Trance-djen-duhr".

Wat betreft andere nare woorden gebruik ik af en toe het woord "tranny" tussen mijzelf en een transgender vriend, maar dat is alleen tussen ons als grap en dat zou ik nooit gebruiken om over andere transgenders te praten.
Plaats reactie