Nieuwe chat! Zie dit topic.

Hoe erg is het na de ffs?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Annet
Berichten: 422
Lid geworden op: 18 apr 2017, 10:04
Gender: Vrouw

Re: Hoe erg is het na de ffs?

Bericht door Annet »

Super meis dat het zo mooi word blij voor je
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Hoe erg is het na de ffs?

Bericht door Anon20190516 »

Thnx allemaal🤗
Offline
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Hoe erg is het na de ffs?

Bericht door Anon20190516 »

Gewoon weer even kort,omdat ik het leuk vind..
Ik ben nu 10 dagen na de operatie .. elke dag zie ik mijn gezicht een klein beetje veranderen ,de zwellingen bij mijn ogen nemen langzaam af.voorhoofd nog geen gevoel,maar dat duurt nog wel een hele tijd voor het gevoel terugkeert. De zenuwtjes zullen zelf hun weg weer vinden naar elkaar.het ziet er nu al zo anders uit. Verbazingwekkend gewoon. Het is nog maar het begin van wat een complete make-over wordt . Hierna volgen op termijn nog meerdere ingrepen .wanneer? Ik weet het nog niet,dit heeft tijd nodig en ook geestelijk kost het tijd. Het is heftig!! Echt ,ik heb me serieus afgevraagd of ik hier mee door moest gaan ,emotionele achtbaan dat is het..energie level is compleet ingestort en bouwt zich langzaam weer op.het doel is duidelijk ,maar de weg er naartoe valt me zwaar... ik kom er wel. Tijd heelt ,fysiek en geestelijk .........
Rikki
Offline
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Hoe erg is het na de ffs?

Bericht door Anon20190516 »

Het is al weer een poosje geleden dat ik een update heb gegeven. 12 oktober....de dag dat mijn papa jarig zou zijn.. 1,5 jaar geleden overleed hij op 90 jarige leeftijd..hij zou nu 92 geworden zijn...beetje moeilijke en emotionele dag vandaag dus. Afijn,mijn herstel gaat goed,de druk in mijn voorhoofd begint stukje bij beetje te minderen en dat is heel fijn,want de hele tijd het gevoel hebben dat je een veel te strakke pet op je hoofd hebt is ook niet alles. Het gevoel is nog niet terug,maar dat duurt nog wel een poos,ook al lijkt het of ik ver weg wat jeuk lijk te ervaren heel soms...mijn hele voorhoofd tot aan de helft van de bovenkant van mijn hoofd zit geen gevoel,achterste helft van mijn hoofd dus wel en das best wel apart haha. Inmiddels ben ik nu 3 weken na mijn operatie en heb ik weer bijna een werkweek er op zitten.mijn srs is over een maand ook al weer een jaar terug..een jaar vliegt om ,zo voelt het. Ook al heb ik een hoop verdriet gehad,de laatste jaren en zeer weinig steun in mijn omgeving,op dit forum heb ik van een aantal mensen echt heel veel steun en warmte ontvangen! Dankjulliewel ,jullie zijn lieverds. En ik heb een nieuwe hartsvriendin gemaakt hier. Jennifer ...dank je dat je mijn steun geweest bent de laatste tijd❤️
Rikki
Offline
Gebruikersavatar
Jennifer84
Berichten: 156
Lid geworden op: 17 jul 2017, 00:21
Gender: Trans MtF
Locatie: provincie Utrecht

Re: Hoe erg is het na de ffs?

Bericht door Jennifer84 »

Dit soort momenten merk je hoe snel de tijd gaat.

Je bent voor mij ook mijn meest dierbare vriendin en ik zal altijd voor je klaar staan.

Je zusje
Wees jezelf, het leven is te kort om iemand anders te zijn.
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Hoe erg is het na de ffs?

Bericht door Anon20190516 »

Brigitte Meijer heeft een heel pakket aan ingrepen in petto voor mij,waaronder een kin plastiek en jukbeenderen.als ik nu in dr spiegel kijk en zie hoe groot de verandering nu al is,heb ik grote twijfels..ik heb geen rare vierkante mannelijke kin ofzo en als je wat ouder word zakken je jukbeenderen wat in. Over een paar maanden word ik 50 en ik vraag me sterk af,of ik dat allemaal nog wel moet doen!de ingrepen(srs en deel ffs)die ik al heb gehad hebben op mij al zo’n geestelijke en emotionele impact en naarmate ik ouder word,lijkt dat steeds erger te worden .. ik vind het gewoon zwaar...en om nou als een soort van robot door het leven te gaan met een gezicht vol plaatjes en schroefjes ,waarin ik eigenlijk helemaal niet meer “ik” ben dat kan ik niet aan en gaat voor mij een brug te ver..die adamsappel wil ik nog aan laten pakken ,evenals de liplift. Daarna wil ik dat het over moet zijn. In mijn volgende consult met Brigitte ga ik daar nog wel eventjes met haar over praten. En dan over ongeveer 1,5 jaar wil ik eventueel nog een borstvergroting. Maar daar ben ik ook nog niet zeker over...
Rikki
Offline
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Hoe erg is het na de ffs?

Bericht door Anon20190516 »

21 oktober. Het was gisteren een maand geleden dat ik ben geopereerd .mijn hoofd is nog geheel gevoelloos ,al lijk ik in de verte iets te voelen als ik er met mijn vingers overheen wrijf. Wat wel heel fijn is,dat de constante druk op mijn voorhoofd duidelijk begint af te nemen.het voelt al heel anders als een maand terug .komende week heb ik een controle afspraak bij Brigitte Meijer. We zullen zien wat ze te zeggen heeft.
Groetjes Rikki
Offline
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Hoe erg is het na de ffs?

Bericht door Anon20190516 »

Afgelopen 24 oktober was ik bij Brigitte Meijer. Zusje Jennifer was mee voor steun(dankjewel dat je mee was zusje❤️)Brigitte vond dat alles er mooi uitziet. Laatste paar hechtinkjes zijn verwijderd. Ik heb mijn zorgen besproken en ze was het toch ook wel eens met mij dat de kinplastiek en jukbeenderen niet echt nodig zijn,omdat deze ingreep mijn gezicht al zo heeft vervrouwelijkt.en ik heb ook aangegeven dat ik het niet zou aankunnen emotioneel .de huid van mijn. Hoofd voelt nog erg strak en er zit nog geen gevoel in .enige wat nog wel moet gebeuren is de adamsappel schaven en een liplift. Daarna ben ik wat betreft de ffs klaar. In 2020 wil ik nog een borstvergroting,deze zal ik uit eigen zak moeten betalen . Daar ga ik me binnenkort ,alvast over informeren,aangezien er meerdere opties zijn. Ik weet nog niet of ik voor siliconen ga of lipofilling bijvoorbeeld.(ik heb genoeg buikvet) van beide procedures zou ik wel ervaringen Willen horen van jullie,als jullie dat hebben!
Anyhow....ik ben de hele week al heel erg verkouden,das ook niet zo fijn,als je hoofd nog zo raar voelt van de operatie.
Groetjes Rikki
Offline
Gebruikersavatar
Fiona
Berichten: 171
Lid geworden op: 30 jul 2015, 23:02
Gender: Vrouw

Re: Hoe erg is het na de ffs?

Bericht door Fiona »

Nu een jaar naar mijn voorhoofd operatie nog steeds geen gevoel en verwacht dat het voorlopig wel zo zal blijven. Mijn kin en jukbeenderen en kaken op 15 maart jl gehad. Ik zie nu een heel groot verschil. Ben er best wel heel tevreden mee. Alleen moet ik mijn stem verhogen en goed articuleren anders ben ik niet verstaanbaar. Het klinkt dan als iemand die zijn of haar kunstgebit niet in heeft. Ben daar erg aan gewend geraakt en praat nu zonder moeite met verhoging. Dus mijn stem is daardoor ook acceptabel geworden. De KNO arts vindt daarom een stemoperatie bij mij niet nodig.
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Hoe erg is het na de ffs?

Bericht door Anon20190516 »

Fiona schreef: 28 okt 2018, 09:35 Nu een jaar naar mijn voorhoofd operatie nog steeds geen gevoel en verwacht dat het voorlopig wel zo zal blijven. Mijn kin en jukbeenderen en kaken op 15 maart jl gehad. Ik zie nu een heel groot verschil. Ben er best wel heel tevreden mee. Alleen moet ik mijn stem verhogen en goed articuleren anders ben ik niet verstaanbaar. Het klinkt dan als iemand die zijn of haar kunstgebit niet in heeft. Ben daar erg aan gewend geraakt en praat nu zonder moeite met verhoging. Dus mijn stem is daardoor ook acceptabel geworden. De KNO arts vindt daarom een stemoperatie bij mij niet nodig.
Lol,we hebben dezelfde avatar🙂
Offline