Nieuwe chat! Zie dit topic.

Lexa

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Alatàriël
Berichten: 285
Lid geworden op: 27 feb 2017, 20:19
Gender: Androgyne

Lexa

Bericht door Alatàriël »

ok, dit voelt natuurlijk een beetje dubbel.

enerzijds voelt het goed en bevestigend, anderzijds ben ik best een beetje pissig over de manier van.....

gisteravond maakte ik een profiel aan bij Lexa, eigenlijk vooral meer uit interesse en onderzoekend dan dat ik iets of iemand zoek.
dat laatste laat ik echt aan het toeval over.
ik vind het vooral erg leuk en gezellig om nieuwe mensen te leren kennen waarmee misschien leuke vriendschappen ontstaan (en misschien meer).

ik het hele stappenplan van Lexa doorlopen. aangegeven dat ik een man ben (wat in biologische Theorie zo is) en opzoek ben naar, in dit geval een man. hoe lang ik ben etc.
uiteindelijk na het maken van een profiel foto mijn profiel geactiveerd.
goed, prima, alles werkt. en ik upload nog 2 foto's waarop ik er na mijn mening neutraal op sta.
nog geen 2 minuten later is mijn profiel pleite.
ik een mail sturen naar die gasten krijg ik de volgende reactie:
Lexa schreef:

Goedendag,

Bedankt voor uw e-mail waarin u aangeeft dat u niet meer kunt inloggen op uw account.

Ik heb uw profiel opgezocht en kan stellen dat deze gesloten is omdat u een profiel in het verkeerde profielcategorie gemaakt heeft. U heeft een account aangemaakt waarin u aangeeft een "Man" te zijn en te zoeken naar "Mannen".

De foto op uw profiel laat zien dat u een vrouw bent en vanwege dit misverstand hebben wij uw profiel gesloten. U kunt uiteraard wel weer een nieuw profiel aanmaken na 24 uur van het verwijderen van uw profiel. Ik wil u dan verzoeken om een e-mail te sturen met uw nieuwe accountgegevens (klantennummer en e-mailadres) en wij zullen uw membership dan overzetten.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog meer vragen en/of opmerkingen hebben, aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.

Vriendelijke groet,

Martijn
Het Lexa Team
mega geiriteerd ben ik dat zonder vragen of meldingen zomaar mijn profiel verwijdert werd !!!! :evil: :evil: :evil:
en dat heb ik in een antwoord ook duidelijk laten weten.
mijn reactie schreef:ok, dus als ik het goed begrijp dan is de eerste stap direct het verwijderen van een profiel zonder enige berichtgeving en zonder enige vragen te stellen.
ik vind dat heel asociaal en absoluut niet klant gericht.
echt buitengewoon onprofessioneel.
ik kan u verzekeren dat de persoon op de foto wel degelijk ikzelf ben, en dat ik qua geslacht ook man ben.
dat mijn uiterlijk er anders uitziet dan gebruikelijk..... het lijkt erop dat u discrimineert.
maar anderzijds voelt dit natuurlijk wel goed en bevestigend :)
haha. tja :gay-color:

nou, dit wilde ik even kwijt.
Liefs ,
Ariël :hbeat:


check ook www.arielwassenaar.com en mijn instagram Arielwassenaar

Wherever you go,
No matter the wheather,
always bring your own

Sunshine
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Lexa

Bericht door Marica »

Laat het ze maar voelen dat er meer smaken zijn dan man en vrouw. Schande.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Elise
Berichten: 916
Lid geworden op: 01 feb 2016, 14:01
Gender: Trans MtF

Re: Lexa

Bericht door Elise »

Alatàriël schreef: 05 nov 2018, 16:12
maar anderzijds voelt dit natuurlijk wel goed en bevestigend :)
haha. tja :gay-color:

nou, dit wilde ik even kwijt.
Ergens is het inderdaad ook wel een compliment Het glas is halfvol zullen we maar zeggen :dance:
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Lexa

Bericht door Benjamin »

Lexa is sowieso een mega stom iets. Wil je het echt op een normale manier kunnen gebruiken, dan is het hartstikke duur. Echt heel duur. En dit soort dingen zijn gewoon heel lomp. Eigenlijk kun je best een melding maken vind ik: https://www.discriminatie.nl/index.html ... riminatie/

Waarom ga je niet gewoon tinderen?
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Matijs
Berichten: 842
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: Lexa

Bericht door Matijs »

Benjamin schreef: 06 nov 2018, 13:10 Lexa is sowieso een mega stom iets. Wil je het echt op een normale manier kunnen gebruiken, dan is het hartstikke duur. Echt heel duur. En dit soort dingen zijn gewoon heel lomp. Eigenlijk kun je best een melding maken vind ik: https://www.discriminatie.nl/index.html ... riminatie/

Waarom ga je niet gewoon tinderen?
Dit is dus echt een mening.
Ik heb wel gebruik gemaakt van Lexa en heb er twee serieuze relaties aan overgehouden. Lexa vraagt geld om zoiets als Tinder te voorkomen, waar het grote deel van de gebruikers niet serieus is. Mensen zitten daar vaak op uit verveling.
Met de prijs valt het trouwens ook mee. Lexa heeft geregeld acties (5 euro per maand) en organiseert in heel Nederland bijeenkomsten (zoals blind dates), die gratis zijn en waarvoor je geen betaalde lidmaatschap voor hoeft te hebben.
###
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Lexa

Bericht door Simão »

Wat erg dat ze op grond van een foto je ergens van af knikkeren!

Ik zou zelf iets minder aanvallend hebben gereageerd (hoewel ik de boosheid wel volkomen begrijp) en proberen een dialoog te krijgen waarin duidelijk gemaakt kan worden dat er natuurlijk wel meer is dan mannetje - vrouwtje en dat mensen die contact zoeken vrij staan om vragen te stellen en dat ze als beheer ook wel even hadden kunnen vragen hoe het zat omdat aanpassen van een foto bv makkelijker is dan volkomen opnieuw een profiel aanmaken. Alles weghalen is inderdaad erg klantonvriendelijk.

Met een neutralere (als in niet uit woedde ontstane) dialoog vergroot je een kans om een en ander aangepast te krijgen waar je zelf en andere gebruikers voordeel van hebben.

Is er nog vervolg gekomen?
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Lexa

Bericht door Benjamin »

Ciem schreef: 07 nov 2018, 08:50
Benjamin schreef: 06 nov 2018, 13:10 Lexa is sowieso een mega stom iets. Wil je het echt op een normale manier kunnen gebruiken, dan is het hartstikke duur. Echt heel duur. En dit soort dingen zijn gewoon heel lomp. Eigenlijk kun je best een melding maken vind ik: https://www.discriminatie.nl/index.html ... riminatie/

Waarom ga je niet gewoon tinderen?
Dit is dus echt een mening.
O nee, een mening! :mrgreen:
Ciem schreef: 07 nov 2018, 08:50 Ik heb wel gebruik gemaakt van Lexa en heb er twee serieuze relaties aan overgehouden. Lexa vraagt geld om zoiets als Tinder te voorkomen, waar het grote deel van de gebruikers niet serieus is. Mensen zitten daar vaak op uit verveling.
True, maar die trollen zitten op Lexa ook. En ook nepprofielen, die mensen (mannen) proberen geld af te troggelen. Dat is overal hetzelfde. Het verschil zit hem wat mij betreft in de kosten.
Ciem schreef: 07 nov 2018, 08:50 Met de prijs valt het trouwens ook mee. Lexa heeft geregeld acties (5 euro per maand) en organiseert in heel Nederland bijeenkomsten (zoals blind dates), die gratis zijn en waarvoor je geen betaalde lidmaatschap voor hoeft te hebben.
Ik vind een prijsrange van €24,99 tot 9,95 (bij een jaarabonnement) per maand excl. korting gewoon echt te duur voor iets basaals als mensen leren kennen voor een eventuele date. Ik ben daar best zakelijk in vrees ik: ik heb geen zin om lang rond te hangen en uitgewrongen te worden om al dan niet een date te vinden. En ja ik ben best op de penning, dus dan vind ik dingen al snel belachelijk duur. Tinder is net zo kut, maar gratis, dus ik kies voor Tinder.

Vroeger had je Happy VPRO, van - naam zegt het al - de VPRO. Dat was echt een leuke site, ook voor andere contacten dan romantiek of seks. En gratis. Helaas heeft de VPRO er de stekker uit getrokken. Ik heb echt leuke dates gehad daar.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Matijs
Berichten: 842
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: Lexa

Bericht door Matijs »

Ik vind een prijsrange van €24,99 tot 9,95 (bij een jaarabonnement) per maand excl. korting gewoon echt te duur voor iets basaals als mensen leren kennen voor een eventuele date. Ik ben daar best zakelijk in vrees ik: ik heb geen zin om lang rond te hangen en uitgewrongen te worden om al dan niet een date te vinden. En ja ik ben best op de penning, dus dan vind ik dingen al snel belachelijk duur. Tinder is net zo kut, maar gratis, dus ik kies voor Tinder.

Vroeger had je Happy VPRO, van - naam zegt het al - de VPRO. Dat was echt een leuke site, ook voor andere contacten dan romantiek of seks. En gratis. Helaas heeft de VPRO er de stekker uit getrokken. Ik heb echt leuke dates gehad daar.
De eigenlijke prijs van bijna 25 euro per maand is ook te veel, dat zou ik ook niet meer betalen voor zoiets. Als het aan mij ligt, mag de prijs ook omlaag. Ik denk juist dat ze dan meer winst zullen behalen. Door die acties vind ik het wel meevallen.

En ja, nepprofielen heb je overal. Of oversekste mensen.. Jammer, want daardoor stoppen veel sitesmakere ermee. Tegenwoordig is het moeilijk om nog een site te vinden waarop je kunt chatten of 'normale' contacten kunt vinden. Ik kwam voor dit forum Expreszo tegen. Daarop is het schijnbaar normaal dat mensen op zoek zijn naar een trio of FWB willen worden.
###
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Lexa

Bericht door Wolfy_girl »

Als je ze echt wil trollen maak je een nieuw account onder dezelfde naam, maar dit keer als "vrouw" en een foto waarbij je volledig in boymode bent. :P
Gebruikersavatar
Alatàriël
Berichten: 285
Lid geworden op: 27 feb 2017, 20:19
Gender: Androgyne

Re: Lexa

Bericht door Alatàriël »

Wolfy_girl schreef: 07 nov 2018, 16:41 Als je ze echt wil trollen maak je een nieuw account onder dezelfde naam, maar dit keer als "vrouw" en een foto waarbij je volledig in boymode bent. :P
haha, ja idd.

vervolg is nogal langdradig.
eerst was het snel verholpen, ze maakten direct excuses, mijn acount werd hersteld en ik kreeg zelfs 3 boosters kado.... haha,
ook vertelden ze dat als ik een tweede profiel zou willen maken in de andere categorie, dat ik dat mocht doen en dan zou het membership gedupliceerd worden. nice.

echter........
je voelt hem aankomen.....

ik kkon dus inderdaad weer inloggen, probeerde opnieuw 2 foto's van mij te plaatsen waar ik netjes, alleen en zonder reclame etc op sta,
maar deze werden geweigerd met als rede:
Wij hebben je foto in goede staat ontvangen.

Helaas blijkt na controle dat wij de foto niet kunnen publiceren.

Om de kwaliteit van de site te kunnen garanderen, waakt Lexa nauwlettend over de inhoud.

Hieronder staan de belangrijkste redenen om een foto te weigeren:

corail_bullet.png Groepsfoto (je dient alleen op de foto te staan)

corail_bullet.png Foto met persoonlijke gegevens (kentekenplaat, persoonlijke adresgegevens enz.)

corail_bullet.png Foto die met een computer geretoucheerd is of waar berichten aan zijn toegevoegd o.i.d.

corail_bullet.png Foto's die beelden bevatten die niet passen bij onze service of aanstootgevend zijn.
juist jah, niks van bovenstaande stond op de foto's.

nogmaals 1 van de foto's geupload.
en jahoor, 2 minuten later werd ik uitgelogt, en ik kon niet meer inloggen......

weer een mail gestuurd, en de man zegt dat er niks aan de hand. mijn acount is actief, mijn foto is goed gekeurd etc.

noujah, dit is nog bezig. ik houd jullie wel op de hoogte haha.

maar Lexa is geen Blijvertje..... dat besluit staat al vast!
Liefs ,
Ariël :hbeat:


check ook www.arielwassenaar.com en mijn instagram Arielwassenaar

Wherever you go,
No matter the wheather,
always bring your own

Sunshine