Nieuwe chat! Zie dit topic.

Hoe kan ik mijn kind het beste bijstaan

Help! Mijn partner/kind/ouder is transgender!
Trotse moeder
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 sep 2018, 21:29
Gender: Vrouw

Hoe kan ik mijn kind het beste bijstaan

Bericht door Trotse moeder »

Hoi hoi,
Ik ben een trotse moeder van (f2m) zoon.
De eerste periode nadat hij het had verteld ging het goed. Ik merkte dat hij opgelucht was. Was opgewekt. Deed weer lekker gek. Mn kind was weer terug.
Maar de laatste tijd zit hij erg in de knoop met zichzelf. Zeker als moeder natuur toch weer wat anders doet dan dat hij wilt. Hij wordt snel boos. Is zomaar verdrietig. Wilt alleen zijn. Zijn broertje en ik moeten het geregeld ontgelden.
Ik wil hem heel graag bijstaan en steunen. Maar ik weet nu gewoon niet hoe. Probeer te praten maar daar heeft hij geen zin in. Dus ik geef hem dan ook die ruimte. Laat hem weten dat ik van m hou. En trots op m ben. Zijn vrij recentelijk door de huisarts verwezen naar het VU. Maar dat duurt nog wel even eer we daar een telefoontje van krijgen.
De sfeer is huis is gespannen vaak. Er loopt een tikkende tijdbom in huis. Dat is voor hem niet fijn maar voor de rest van het gezin ook niet.
Doet mij zeer om te zien dat ie in de knoei zit. Wil helpen. Maar hij weet niet wat ie wel wilt. Alles wat ik aanbied slaat ie af. Een echte prater is het niet.
Is er iemand die mij een tip kan geven?

Alvast bedankt!

Groetjes
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Hoe kan ik mijn kind het beste bijstaan

Bericht door Eva »

Kijk in elk geval ook eens op de betreffende pagina van Transvisie: https://www.transvisie.nl/lotgenoten/genderkind/
Je staat hier echt niet alleen in!
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)