Nieuwe chat! Zie dit topic.

De gang van zaken

Nieuws over T-Nederland en de activiteiten van T-Nederland
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

De gang van zaken

Bericht door Eva »

Het bescheiden forum dat in 2012 door een handvol enthousiastelingen in het leven werd geroepen is gegroeid en gegroeid en speelt al enkele jaren een niet onbelangrijke rol in Transgender-Nederland.

Er zijn moeders die hun transgender kind vertellen “ach, dat is maar een fase”. Vaak heeft die moeder niet eens helemaal ongelijk. Voor velen van ons soort mensen is de transitie niet meer dan een levensfase. Veel van ons verdwijnen na verloop van tijd, ze ‘gaan stealth’.
Dat gebeurde ook de initiatiefnemers, hun aantal nam na enkele jaren af, terwijl de taken als modereren, technisch onderhoud en kosten alleen maar toenamen.

De twee mensen die het geheel draaiend hielden besloten een vereniging in het leven te roepen, ook al om in het toenemend aantal taken te voorzien. Een van de beoogde voordelen was het verkrijgen van een ANBI-status, wat donaties geven aanzienlijk aantrekkelijker zou maken.

Een procedure werd in gang gezet (allemaal terug te vinden in de analen van dit forum) en kandidaten werden netjes in functie gekozen. De vreugde was van korte duur. We gaan er geen woorden meer aan vuil maken maar dat proces is mislukt. Alles kwam weer terug op de schouders van de twee overgebleven beheerders.

Die hebben in dit leven ook nog andere taken te vervullen en - laten we eerlijk zijn - de vereniging en wat daarbij komt kijken raakte in het slop. En daar moeten we uit, simpeler kan ik het niet zeggen.

Wat hebben we nodig?
- bestuursleden
- moderatoren

Hierbij daarom een oproep. Heb jij bestuurlijke ervaring? Dat zou al een belangrijke pré kunnen zijn bij je kandidatuur. We hebben behoefte aan een penningmeester en minstens twee bestuursleden algemeen.

Daarnaast zouden twee moderatoren (of meer) een zeer welkome aanvulling zijn. Ook op dat punt is ervaring niet noodzakelijk, maar wel een voordeel. Laten we eerlijk zijn; het is soms zwaar werk en er zullen momenten zijn dat je - buiten het zicht van de forumleden - steun nodig zult hebben van je teamleden. Anderzijds is het dankbaar werk als je merkt dat je de sfeer op het forum zo goed als mogelijk positief helpt houden.

We hopen op veel aanmeldingen!
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: De gang van zaken

Bericht door Anon20190508 »

Ik ben vaak toch de hele dag online, dus ik sta wel open om moderator te worden. :) Heb er echter geen ervaring mee, helemaal niks.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: De gang van zaken

Bericht door Eva »

Dat komt wel goed :)
Je hebt een PB
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: De gang van zaken

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik heb weliswaar geen bestuurlijke ervaring, maar wel langdurige leidinggevende ervaring en ben al een jaar of vijf actief als moderator, ook in woelige tijden het een en ander meegemaakt. Ik heb niet altijd veel tijd, maar als ik een steentje kan bijdragen wil ik dat best doen.
Irene
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: De gang van zaken

Bericht door Wolfy_girl »

Ik heb ervaring met forum moderator zijn. Ik kan de ervaringen wel opgeven via PM als het moet.
Gebruikersavatar
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar

Re: De gang van zaken

Bericht door Sara »

Heel veel ervaring als bestuurder heb ik niet, als penningmeester al helemaal niet, maar ik vind het wel erg belangrijk dat deze vereniging bestaat en blijft bestaan. Aanstaande vrijdag is het weer T-Amersfoort? Is dat een moment om het er (misschien met een paar mensen erbij) over te hebben?
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: De gang van zaken

Bericht door Eva »

Bedankt voor de aanmeldingen, daar zijn we blij mee. We zullen met iedereen persoonlijk contact opnemen, ook met degenen die per PB hebben gereageerd.

Heb je nog niet gereageerd maar denk je daar wel over, doe dat dan alsnog maar. We hebben geen deadline :)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: De gang van zaken

Bericht door Eva »

.
.
.
We hebben er een moderator bij!

@DennisH heeft zich bereid verklaard deze positie in ons team in te nemen. Bedankt Dennis!


Hij is de eerste, maar we willen er graag nog minstens één bij hebben. Aarzel dus niet :)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: De gang van zaken

Bericht door Wolfy_girl »

Gefeliciteerd Dennis! :)