Nieuwe chat! Zie dit topic.

Hoe visualiseer je jezelf voor transitie?

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Hoe visualiseer je jezelf voor transitie?

Bericht door Wolfy_girl »

Goth-chick.
Dante
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 nov 2018, 12:28
Gender: Non-binair

Re: Hoe visualiseer je jezelf voor transitie?

Bericht door Dante »

Ciem schreef: 29 nov 2018, 21:27 en qua lengte wat groter (helaas is dat niet realistisch.. mijn lengte was één van de redenen die me tegenhield om überhaupt te beginnen met de transitie/mannenkleding).
Mijn lengte en schoenmaat zijn ook voor mij een enorme bron van irritatie. Ik heb nu het gevoel dat ik nooit echte mannenkleding kan gaan dragen en veroordeeld ben tot jongenskleding. En mijn heupen, brrr!
Juist de dingen die niet/nauwelijks zullen veranderen met hormonen.

En gespierder zou ook heel erg welkom zijn. Maar dat gaat niet vanzelf....
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Hoe visualiseer je jezelf voor transitie?

Bericht door Anon20190508 »

Dante schreef: 30 nov 2018, 07:45
En gespierder zou ook heel erg welkom zijn. Maar dat gaat niet vanzelf....
Ik ga ook 4-6 keer per week naar personal training, hoor, bij mij gaat het ook niet vanzelf :lol:
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Hoe visualiseer je jezelf voor transitie?

Bericht door Hrafn »

Hippiehipstermetal gast.
Matijs
Berichten: 842
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: Hoe visualiseer je jezelf voor transitie?

Bericht door Matijs »

Dante schreef: 30 nov 2018, 07:45 Mijn lengte en schoenmaat zijn ook voor mij een enorme bron van irritatie. Ik heb nu het gevoel dat ik nooit echte mannenkleding kan gaan dragen en veroordeeld ben tot jongenskleding. En mijn heupen, brrr!
Juist de dingen die niet/nauwelijks zullen veranderen met hormonen.
Same here.
Ik ben 1.63 m, als vrouw is dat al klein, laat staan als man. Ik gebruik verhoogde zolen, waardoor ik me zekerder voel. Maar die zijn alleen onzichtbaar bij het dragen van hoge schoenen en lange broeken.
Met jongenskleding zit ik dus ook. Vooral als het gaat om jassen. Ik ben boven bij mijn schouders te smal en bij mijn heupen te breed. Ik heb nu eindelijk een spijkerjas (XS) gevonden die me fantsoenlijk past haha.
###
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Hoe visualiseer je jezelf voor transitie?

Bericht door Jannet V »

Eigenlijk helemaal niet! Ik had geen beeld, ik had de wens me te kunnen uiten zoals ik me altijd al gevoeld had maar had daar total geen beeld bij. Wel was er altijd een behoefte om diverse stoffen tegen m'n blote huid te voelen en dat kon heel subtiel gaan in een winkel even met m'n blote arm een zijden of satijnen bloes aan te raken of een kledingstuk van mijn partner binnenstebuiten te keren voordat ik het in de machine deed. Ook handwasjes waren een ware gevoelssensatie, heel opwindend zonder dat het een seksueel tintje kreeg. En dat gold ook voor sommige dingen die gestreken moesten worden, zodra er figuurnaden in zaten was het veel leuker om te doen. Het enige echte beeld was een naakte, zonder penis en met borsten. :D
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Dante
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 nov 2018, 12:28
Gender: Non-binair

Re: Hoe visualiseer je jezelf voor transitie?

Bericht door Dante »

De gelijkenissen zijn wel groot, Ciem. Hier ook 1.63 en van boven tenger gebouwd. Vroeger was mijn lengte geen issue voor me maar nu des te meer. Met mijn heupen ben ik nooit blij geweest. Het viel me altijd al op dat ik “rechte” heupen bij mensen ( zowel mannen als vrouwen) mooi of aantrekkelijk vond. Nu besef ik me dat dat waarschijnlijk komt omdat ik er zelf zo graag uit wil zien. Hoewel ik weet dat het vrij weinig zin heeft om me druk te maken over uiterlijke kenmerken die ik niet zelf kan veranderen, kan het me wel erg onzeker maken. Het houdt me ook tegen om mijn kledingstijl aan te passen aan wie ik ben en blijft het alleen maar malen en visualiseren in mijn hoofd.
Dante
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 nov 2018, 12:28
Gender: Non-binair

Re: Hoe visualiseer je jezelf voor transitie?

Bericht door Dante »

Jannet V schreef: 01 dec 2018, 13:16 Ik had geen beeld, ik had de wens me te kunnen uiten zoals ik me altijd al gevoeld had maar had daar total geen beeld bij.
Mooi verwoord en heel herkenbaar! Een van de eerste dingen die ik tegen de huisarts heb gezegd. Dat ik al mijn hele leven het gevoel heb dat ik niet kan zijn wie ik werkelijk ben. Diep van binnen voel je dat terwijl je heel lang niet weet waar dat gevoel vandaan komt en of dat het wel echt is. Ik heb ook op vele vlakken nog geen beeld bij hoe ik eruit ga/wil zien. Ik heb ook al zo lang geconditioneerd geleefd dat het ook tijd nodig heeft om dat helemaal los te durven laten.
Matijs
Berichten: 842
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: Hoe visualiseer je jezelf voor transitie?

Bericht door Matijs »

Dante schreef: 01 dec 2018, 13:27 De gelijkenissen zijn wel groot, Ciem. Hier ook 1.63 en van boven tenger gebouwd. Vroeger was mijn lengte geen issue voor me maar nu des te meer. Met mijn heupen ben ik nooit blij geweest. Het viel me altijd al op dat ik “rechte” heupen bij mensen ( zowel mannen als vrouwen) mooi of aantrekkelijk vond. Nu besef ik me dat dat waarschijnlijk komt omdat ik er zelf zo graag uit wil zien. Hoewel ik weet dat het vrij weinig zin heeft om me druk te maken over uiterlijke kenmerken die ik niet zelf kan veranderen, kan het me wel erg onzeker maken. Het houdt me ook tegen om mijn kledingstijl aan te passen aan wie ik ben en blijft het alleen maar malen en visualiseren in mijn hoofd.

Toevallig ook schoenmaat 39? Haha.
Ja die heupen verpesten veel. Ik hardloop elke week om minder brede heupen en bovenbenen te krijgen. Tot nu toe maar een klein beetje verschil. Ik had trouwens gelezen dat heupen smaller kunnen worden door testo. Dus er is nog hoop!

Wat bedoel je precies met dat het je tegenhoudt om je kledingsstijl aan te passen naar wie je bent? Je kledingstijl is niet beschikbaar in je maat?
###
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Hoe visualiseer je jezelf voor transitie?

Bericht door Anon20190508 »

Ik ben zelf 1.69 en 71 kg, maar ik heb een zandloper figuur... daarbij ben ik 'gezegend' met een BH cupmaat 80G, wat, ja, zo vervelend voor een FTM is als het klinkt. Ik had vroeger al moeite om kleding te vinden die paste want L paste wel om de borst maar slobberde om mijn buik en M paste wel om mijn buik maar maakte het boeltje... sja, bij gebrek aan een beter woord, obsceen. Maar gelukkig ben ik nooit een modepoppetje geweest of eropuit om dat soort dingen uit te buiten, of erg 'meisjesachtig', dus ik heb er verder nooit problemen aan ondervonden als in: rare opmerkingen, lastig gevallen, etc.
Maar daar komt nu bij dat een cupje G in een binder een cup A-B is, en ik moet me erbij neerleggen dat het niet veel platter gaat worden. Ik sport heel regelmatig en ben ook echt niet te zwaar (al zal een BMI-berekenaar zeggen van wel, maar het BMI houdt geen rekening met spiermassa), maar helaas lijkt er tot nu toe nog geen resultaat te zijn in de trant van 'het word wat minder'.
Heupen... ja, die heb ik, natuurlijk. Maar gelukkig hebben veel van mijn 'voorbeeld meneren' ook forse benen, dus dat is voor mij geen enorm hekelpunt.

Over het algemeen denk ik dat ik voor mezelf wel het geluk heb dat ik me er tot nu toe redelijk makkelijk bij neer kan leggen, zulke dingen waar ik weinig aan kan veranderen. Wat ik kan veranderen, verander ik, maar verder moet ik roeien met de riemen die ik heb.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈