Hoe zie ik eruit als vrouw?

Make-up, kleding, en zo voort
Freedom
Berichten: 562
Lid geworden op: 03 feb 2017, 14:02
Gender: Trans FtM

Re: Hoe zie ik eruit als vrouw?

Bericht door Freedom »

Wolfy_girl schreef: 04 nov 2018, 01:00
Freedom schreef: 17 sep 2018, 17:57
http://briez.nl/transgender/
65 Euro voor een uurtje make-up tips?? Nee, dankje.
Was goed bedoeld, voor de topic starter :) En slechts een van de drie linkjes.
Persoonlijk zou ik er nog geen euro voor over hebben. Maar ik ben dan ook FtM.
I'll rule over my all my dead impersonations
I've got it
I'm a man now
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Hoe zie ik eruit als vrouw?

Bericht door Wolfy_girl »

Freedom schreef: 04 nov 2018, 22:21
Wolfy_girl schreef: 04 nov 2018, 01:00
Freedom schreef: 17 sep 2018, 17:57
http://briez.nl/transgender/
65 Euro voor een uurtje make-up tips?? Nee, dankje.
Was goed bedoeld, voor de topic starter :) En slechts een van de drie linkjes.
Persoonlijk zou ik er nog geen euro voor over hebben. Maar ik ben dan ook FtM.
Heel eerlijk gezegt... En dit is gewoon mijn mening: ik vind de meeste zaken die zich specifiek op transgenders (transvrouwen eigenlijk voornamelijk) richten echt belachelijk duur. Ik heb een aantal kledingzaken gezien die zich richten op transgenders, en ook fotografen, en make-up talenten, en het is allemaal schreeuwend duur. Misschien heb ik gewoon een krap budget ofzo, maar het ruikt wel een beetje naar uitbuiting zo af en toe.

Dan klooi ik toch liever thuis wat aan. Goeie tweedehands kleding is ook makkelijk te krijgen, en als je iemand meeneemt die je kan helpen met kijken ben je ook zo klaar.
Freedom
Berichten: 562
Lid geworden op: 03 feb 2017, 14:02
Gender: Trans FtM

Re: Hoe zie ik eruit als vrouw?

Bericht door Freedom »

@Wolfy_girl Transgender zijn is imo sowieso belachelijk duur ;) alhoewel, je kan het met kleding en dergelijke zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt.
Ik zou zelf ook niet zoveel geld neertellen voor een make-up cursus. Maar ik begrijp wel dat zo'n cursus handig zou kunnen zijn voor trans*vrouwen. Je hebt waarschijnlijk een andere techniek nodig met baardschaduw wegwerken (als er baardschaduw aanwezig is), plus, er valt vaak wat tijd in te halen. :) Zo'n cursus kan een uitkomst zijn voor mensen die niemand hebben om te helpen, of wanneer ze nog in het begin van de transitie staan en dit eerst zélf willen uitproberen.
Het was slechts een tip, met wat gekleurde dagcreme, mascara en lipgloss/stick komt men al een heel eind denk ik. Maar ja, de een is de ander niet.
Ik volg je gedachte wel over dat 'uitbuiten' en sluit me daarbij aan. Jammer is dat, dat alles toch om het geld gaat.. Net als dat voor FtM's de hesjes of 'binders' behoorlijk duur zijn, terwijl dat toch een vrij essentieel hulpstuk is voor de meeste trans*mannen.
I'll rule over my all my dead impersonations
I've got it
I'm a man now
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Hoe zie ik eruit als vrouw?

Bericht door Wolfy_girl »

Helemaal mee eens. Ik gebruikte in het begin ook BB cream om de baardstoppels weg te werken (gelukkig is dat nu niet meer nodig).
Ik ben zelf tegenwoordig meer van de subtiele make-up. Het is een bekende valkuil waar enthousiaste transvrouwen in vallen: veel lagen make-up, waardoor het te vaak lijkt alsof je iets te verbergen hebt. Het is zeker lastig om de juiste balans te vinden, met name als je net begint met je transitie.
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Hoe zie ik eruit als vrouw?

Bericht door Sara »

Maar dat is juist iets waarvoor je make-up hebt, toch? Het verbergen van je zwakkere puntjes (zoals een zichtbare baardschaduw, kleine ogen, dunne lippen en een grote neus) terwijl je je sterke kanten wat benadrukt? Voor mezelf kan ik wel zeggen dat ik iets meer werk moet doen dan de gemiddelde vrouw om presentabel naar buiten te kunnen stappen. Dat zijn dan uiteraard wel mijn normen of mijn manier waarop ik 'vrouwelijkheid' tot uiting wil brengen, maar goed: een van de andere valkuilen is dat je vooral niet 'de gemiddelde vrouw' moet willen zijn. Soms moet je een beetje overdrijven om je punt duidelijk te maken.
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Hoe zie ik eruit als vrouw?

Bericht door Wolfy_girl »

Sara schreef: 07 nov 2018, 17:22 Maar dat is juist iets waarvoor je make-up hebt, toch? Het verbergen van je zwakkere puntjes (zoals een zichtbare baardschaduw, kleine ogen, dunne lippen en een grote neus) terwijl je je sterke kanten wat benadrukt? Voor mezelf kan ik wel zeggen dat ik iets meer werk moet doen dan de gemiddelde vrouw om presentabel naar buiten te kunnen stappen. Dat zijn dan uiteraard wel mijn normen of mijn manier waarop ik 'vrouwelijkheid' tot uiting wil brengen, maar goed: een van de andere valkuilen is dat je vooral niet 'de gemiddelde vrouw' moet willen zijn. Soms moet je een beetje overdrijven om je punt duidelijk te maken.
Natuurlijke schoonheid is goed om te benadrukken, maar overdrijven doet daar juist afbreuk aan naar mijn mening.

Dat is juist niet mijn doel, om te overdrijven. Daardoor creeer je naar mijn gevoel juist dat crossdresser / dragqueen idee. Ik wil niet zeggen dat daar iets mis mee is ofzo, maar als iemand tegen mij zou zeggen dat ik er uit zie als een "gemiddelde vrouw" zou ik dat als een compliment opvatten.
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Hoe zie ik eruit als vrouw?

Bericht door Marica »

Daarom ook less is more en dat gaat prima met make up. Ik kan echt goed uitpakken met foundation en alles maar meestal is het eyeliner, oog schaduw en mascara. Nog niet eens lippenstift.

Kleding just casual rok met legging of jeans met tuniekje en makkelijke skechers sneakers is hoe ik er dagelijks bij loop.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Hoe zie ik eruit als vrouw?

Bericht door Sara »

Dat je veel make-up op hebt, wil nog niet zeggen dat je er als een karikatuur uit moet zien. Het laten lijken dat je minder make-up op hebt dan dat je feitelijk hebt, is deel van de kunst.

Mijn punt is een beetje dat het voor sommigen best lastig is om op de ‘gemiddelde vrouw’ te lijken, ook al realiseren ze zich dat zelf nog niet. Hoeft van mij ook niet hoor, maar vergelijk mij dan ook niet met dragqueens omdat ik andere keuzes maak.
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Hoe zie ik eruit als vrouw?

Bericht door Wolfy_girl »

Sara schreef: 02 dec 2018, 19:45 Dat je veel make-up op hebt, wil nog niet zeggen dat je er als een karikatuur uit moet zien. Het laten lijken dat je minder make-up op hebt dan dat je feitelijk hebt, is deel van de kunst.

Mijn punt is een beetje dat het voor sommigen best lastig is om op de ‘gemiddelde vrouw’ te lijken, ook al realiseren ze zich dat zelf nog niet. Hoeft van mij ook niet hoor, maar vergelijk mij dan ook niet met dragqueens omdat ik andere keuzes maak.
Ik kan het zelf altijd goed zien wanneer iemand veel make-up op heeft hoor (trans of cis). Zelfs als het niet heel erg kleurrijk is ofzo, kan ik vaak alsnog zien wanneer iemand genoeg foundation op heeft om een lege pot pindakaas mee te vullen... Dat wil niet zeggen dat het onmogelijk is om subtiel te zijn met veel make-up, maar ik heb dit zelf nog niet kunnen zien. Het helpt om te kijken naar andere vrouwen in het openbaar, naar mijn mening. De gemiddelde vrouw heeft volgens mij vaak wel een goede balans tussen make-up en een natuurlijke look. Niet elke vrouw natuurlijk, maar je snapt wat ik bedoel.

En tsja... Een term als "dragqueen" klinkt best gemeen, maar dat is wel het beeld wat veel mensen van iemand hebben die met een hoofd vol make-up over straat loopt. Daar komt ook nog eens bij dat je als pre-FFS transvrouw het risico loopt om je mannelijke gelaatstrekken juist te benadrukken met veel make-up (denk bijvoorbeeld aan veel oogschaduw bij iemand met een fors wenkbrauwbot). Er is nogmaals niks mis mee, maar dat is een negatief stereotype wat mensen snel hebben en volgens mij is het voor mensen die voor een subtiele look willen gaan beter om dat stereotype te vermijden.
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Hoe zie ik eruit als vrouw?

Bericht door Sara »

Tja, als iets subtiel is, dan kun je het soms inderdaad niet zien, daarom is het subtiel 😁 De ‘gemiddelde vrouw’heeft volgens mij een heel ander uitgangspunt dan de transgender subset, en anders ik wel. Men doet er volgens mij goed aan om dat andere uitgangspunt te omarmen. Als ik met m’n potje pindakaas dan niet de gemiddelde vrouw kan zijn, dan hoop ik dat ik op z’n minst een leuke vrouw ben 😉
Plaats reactie