Wat eet je vandaag...

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Plaats reactie
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Anon20190508 »

Bak lasagna, aangezien het plan niet helemaal was om thuis te eten. Back-up hapje. :lol:
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Marica »

Pasta Pesto met kip. Simpel en erg lekker met verse pasta.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Benjamin »

Alweer erwtensoep.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Alice »

Benjamin schreef: 02 dec 2018, 22:41 Alice, wat jij bakt lijkt wel een soort masteluin. Alleen dat is zuurdesem en geen bakkersgist. Wat ik niet wist is dat wanneer je uitsluitend zelfgebakken brood eet, je jodiumhoudend zout dient te gebruiken. Op mijn pot zout gekeken, maar nee. Moet ik dus achteraan. Ik ben benieuwd hoe jullie broden worden. Ik ga deze week baguettes bakken zonder te kneden en als ik eraan denk zal ik verslag doen.
Het kneden met de hand van roggedeeg is inderdaad een kleverige beweging. Dat is ook een rede dat ik die bakmachine gebruik.

Bakkerszout, ik gebruik de zg. low-salt daar ik een beetje voorzichtig moet zijn met mijn natrium gebruik. Je zou als je uitsluitend eigen gebakken brood eet ook Jozo zout kunnen gebruiken en als je maar af en toe bakt (zo als ik) kun je gewoon zout blijven gebruiken zonder gezondheidsproblemen.
Bakkerszout, https://www.de-zuidmolen.nl/bak-ingredi ... kkerszout/
Mijn Hofleverancier.

Nog geen tijd gehad om te bakken.

Jozo zout Jodiumgehalte 21 mg/kg
Bakkerszout Jodiumgehalte 58 mg/kg
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Marica »

Vanavond hoogstwaarschijnlijk snert met rookworst op het menu.

Snert met sambal voor mij dan.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Hrafn »

Marica schreef: 06 dec 2018, 16:43 Snert met sambal voor mij dan.
Haha, met sambal! Ik had ooit een vriendje die overal sambal in deed, en brie. En eh, meestal dus allebei in hetzelfde gerecht, urgh!
Maar snert met sambal lijkt me trouwens wel een goeie combi!
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Benjamin »

Benjamin schreef: 01 dec 2018, 23:21 Als je geen zin hebt om te kneden, kun je beginnen met no knead bread? Dat wil ik deze week proberen voor de stokbroodvariant.
Vrijdag heb ik de stokbroden gebakken, maar het ging voor geen meter. Wat er verkeerd ging? Ik denk de verkeerde bloem. De Fransen hebben bloem met meer gluten (t65 bloem). Die kon ik niet vinden, dus ik gebruikte gewone van AH. Ze waren helemaal plat, hoewel de smaak prima was en zaterdag maakte ik van het restant maar wentelteefjes. Volgende keer maar op internet de juiste bloem bestellen.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal
Contacteer:

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Simão »

Ik heb net een pak volkorenbrood meel gekocht en ga eerdaags eens wat proberen.

Vandaag wordt het weer pompoensoep, gisteren gemaakt. En dan weer van oa een apart gehouden deel van de saus die ik had gemaakt voor de spagetti die ik gisteren en eergisteren heb gegeten.
Omdat ik alleen ben houd ik vaak van sausen over omdat ik meteen de koekenpan vol heb. Ik gebruik die dan twee of drie keer. Ik vind het niet erg om een paar dagen ongeveer hetzelfde te eten. Ik vries ook wel eens wat in.
Ik heb ook kip uit de aanbieding, dat gaat denk shoarma worden of ik eet het met kerriesaus.

Mijn staples zijn: spagetti (al of niet gegratineerd met kaas); bruinebonen schotel; minestrone soep; boerenkoolstamppot met zondgedroogde tomaatjes erdoor, kaas erop, gegratineerd in de oven; spinazie met feta en zongedroogde tomaten; en spruitjes met bacon en kruidenkaas. Zuurkoolstampot met kaas erop, gegratineerd in de oven, als ik het kan krijgen (afeen toe bij de Lidl). Dat eet ik veel.
Ik eet geen aardappelen, alleen puré uit een pak door stamppot. (Koop ongeveer 2-3 pakken per jaar). Ik eet ook heel weinig vlees. Ik heb eens uitgerekend dat het op ongeveer 2 kilo per jaar komt.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Benjamin »

Je zou zelf zuurkool kunnen maken, @Simão. Het is niet moeilijk.

Ik had een salade met couscous, andijvie, gekookte koolraap, kikkererwten, feta en rozijnen.

Qua vlees zit ik denk ik ergens op de 5 kilo, met een gemiddelde van 100 gram per week. Soms iets meer, soms een tijdje niks. Ik eet wel veel kaas, mijn lievelings dierlijke product. Allerlei kaas. Dat zou best wat minder mogen eigenlijk.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal
Contacteer:

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Simão »

Benjamin schreef: 09 dec 2018, 20:53 Je zou zelf zuurkool kunnen maken, @Simão. Het is niet moeilijk.

Ik had een salade met couscous, andijvie, gekookte koolraap, kikkererwten, feta en rozijnen.

Qua vlees zit ik denk ik ergens op de 5 kilo, met een gemiddelde van 100 gram per week. Soms iets meer, soms een tijdje niks. Ik eet wel veel kaas, mijn lievelings dierlijke product. Allerlei kaas. Dat zou best wat minder mogen eigenlijk.
KAAS , daar ben ik verzot op! Ook allerlei soorten en gelukkig zijn die hier rijkelijk vertegenwoordigd. Witte kool niet, dus zelf zuurkool maken zit er niet in. Vind ik ook niet belangrijk, hoor. Als ze bij de Lidl blikken hebben, sla ik er een paar in en ik kan 4 keer van 1 blik eten. Tegen de tijd dat de blikken op zijn , is er weer een voorraad bij de Lidl. Maar bedankt voor de tip.
Couscous heb ik altijd in huis maar eet ik bij vlagen, meestal in de zomer idd als salade.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Plaats reactie