Stepwork Rotterdam

Psychologen en procedures
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Stepwork Rotterdam

Bericht door Marica »

Zoals bekend loop ik ook bij Stepwork in Rotterdam en Jos heeft mijn eerste diagnostische gesprek met mij nu gehad en de 21e staat de 2e op de planning, en zo door elke twee weken een gesprek tot een zestal in totaal. Dan volgt ruggespraak met het team zo zei Jos, en daaruit volgt het advies : Wel of geen hormonen. Ik kijk uit naar februari wanneer ik dat advies in handen krijg. En hopelijk ook die deskundigenverklaring.

Ik wens iedereen heel veel succes.
Groetjes @Mingus
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Stepwork Rotterdam

Bericht door AJpoekie »

Daniet schreef: 05 dec 2018, 21:26
Elena schreef: 01 dec 2018, 21:24 Ik ga zelf naar Rotterdam en is echt chaotisch daar en duurt langer dan ze vertelden.
Qua Rotterdam vind ik de locatie nog het meest verwarrend. Ze hebben de eerste en derde verdieping tot hun beschikking, maar dat is elke keer anders. Geen duidelijke wachtruimte. En sinds kort is er een nieuw gedeelte geopend, waarvan ik niet eens wist dat t bestond, waar ik dus mn afspraak had.

Voorafgaand aan elke afspraak ben ik al half gesmolten van de doomscenarios die ik in mn hoofd heb afgespeeld over de mogelijkheid dat ik de afspraak heb gemist, nu ga missen, of gewoon helemaal op de verkeerde dag/tijd/locatie zit. Maar dat zal ook voor een groot deel aan mezelf liggen :x
Ja begrijpelijk.
Ik vind de locatie in Amersfoort ook leuker, omdat je met andere transgenders in een wachtruimte zit en dat schept wat meer verbinding.
In Rotterdam zat ik altijd maar aan zo'n lange tafel in het restaurantje wat te studeren..

Misschien werkt het om een duidelijke afspraak te maken met je behandelaar hierover.
Bijv. dat jij standaard beneden gaat zitten (als je dat zou willen) en hij jou daar ophaalt.

Dat deed ik altijd en werkte prima.
Hoefde ik ook niet op het scherm te kijken in welke ruimte we zaten, want soms kwam dit ook helemaal niet overeen met waar we vervolgens heen gingen. En probeer er op te rekenen dat je standaard 5 minuten later wordt opgehaald, dan hoef je niet zo zitten stressen als iemand er niet exact op tijd staat. (Maar ja, ik heb hier zelf ook last van hoor).
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Stepwork Rotterdam

Bericht door Marica »

Ik mail Jos altijd waar ik zit. Nooit mis gegaan.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Daniet
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 nov 2018, 21:34
Gender: Trans FtM

Re: Stepwork Rotterdam

Bericht door Daniet »

Tnx voor de tips.. Ik ga iig om dat telefoon nummer vragen en mss ook wat beter afspreken. Toch verbazingwekkend hoe een simpele oplossing niet in mn hoofd op komt xD
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Stepwork Rotterdam

Bericht door Marica »

Morgen weer naar Jos. Nu al zin in dat gesprek.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Stepwork Rotterdam

Bericht door Marijn »

Marica schreef: 20 dec 2018, 16:24 Morgen weer naar Jos. Nu al zin in dat gesprek.
Dat kan ik me voorstellen. :)
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Stepwork Rotterdam

Bericht door AJpoekie »

Marica schreef: 20 dec 2018, 16:24 Morgen weer naar Jos. Nu al zin in dat gesprek.
Haha herkenbaar.
Ik heb altijd zo mijn buien wat dat betreft. Soms dan lijken die 2 weken heel lang te duren, maar als ik er dan eenmaal zit heb ik ineens geen zin meer haha. Zeker als ik vroeg op moest staan, dan ben ik vaak een beetje chagrijnig, maar zodra ik in gesprek ben ontdooi ik meteen (denk omdat ik ook een goede klik met mijn therapeut; hij voelt me ook wel goed aan).

Succes morgen Marica!
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Stepwork Rotterdam

Bericht door Marijn »

AJpoekie schreef: 20 dec 2018, 20:03 Haha herkenbaar.
Ik heb altijd zo mijn buien wat dat betreft. Soms dan lijken die 2 weken heel lang te duren, maar als ik er dan eenmaal zit heb ik ineens geen zin meer haha. Zeker als ik vroeg op moest staan, dan ben ik vaak een beetje chagrijnig, maar zodra ik in gesprek ben ontdooi ik meteen (denk omdat ik ook een goede klik met mijn therapeut; hij voelt me ook wel goed aan).
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar voor zover ik het weet bedoelt Marica dit juist letterlijk, dat ze er zin in heeft. Jos is een hele toffe behandelaar. Ik ga ook met plezier naar hem toe.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Stepwork Rotterdam

Bericht door AJpoekie »

Marijn schreef: 21 dec 2018, 21:29
AJpoekie schreef: 20 dec 2018, 20:03 Haha herkenbaar.
Ik heb altijd zo mijn buien wat dat betreft. Soms dan lijken die 2 weken heel lang te duren, maar als ik er dan eenmaal zit heb ik ineens geen zin meer haha. Zeker als ik vroeg op moest staan, dan ben ik vaak een beetje chagrijnig, maar zodra ik in gesprek ben ontdooi ik meteen (denk omdat ik ook een goede klik met mijn therapeut; hij voelt me ook wel goed aan).
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar voor zover ik het weet bedoelt Marica dit juist letterlijk, dat ze er zin in heeft. Jos is een hele toffe behandelaar. Ik ga ook met plezier naar hem toe.
Zo interpreteerde ik het ook, dat ze er zin in had.
Ik las dat niet als sarcasme van haar.

En mijn bericht is ook niet zo bedoeld: meestal heb ik er ook zin in, omdat ik een hele goede klik heb met Sam. Dan zit ik echt te denken van: nou wanneer zijn die twee weken nou voorbij, gewoon omdat ik niet kan wachten op het gesprek. Maar soms ben ik ook chagrijnig vlak voor het gesprek. Daarom zei ik dat ik zo mijn buien. Maar dat het ook herkenbaar voor me is (zin hebben in de gesprekken).

Volgens mij begreep je mijn bericht niet Marijn haha ;-)
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Stepwork Rotterdam

Bericht door Marijn »

AJpoekie schreef: 21 dec 2018, 21:52 Volgens mij begreep je mijn bericht niet Marijn haha ;-)
Daarom schreef ik al 'misschien begrijp ik je verkeerd'. Ik kon je antwoord op meerdere manieren interpreteren. :)
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Plaats reactie