Nieuwe chat! Zie dit topic.

Openlijk transgender zijn

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Openlijk transgender zijn

Bericht door Hormoonmeisje »

Eva schreef: 03 jan 2019, 14:46
Hormoonmeisje schreef: 03 jan 2019, 14:31 Die vechtmodus lijkt zo een beetje typisch transen. Mekaar het daglicht in de ogen niet gunnen.
Het is anders beslist niet gebruikelijk hier, Kato. Natuurlijk gebeurden er in de loop van de tijd dingen, maar je kunt er niet van uitgaan dat dit op ons forum gebruikelijk is.
Het is imho dus beslist NIET typisch transen!
Ik bedoelde niet typisch op dit forum, ik bedoelde typisch in de trans wereld, Eva.
Helaas is er wel vaak die vijandigheid naar elkaar toe bij transjes. En dat vind ik zo jammer. Want we zitten allemaal in hetzelfde schuitje.

Groetjes,
Kato
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Openlijk transgender zijn

Bericht door Anon20190508 »

Hormoonmeisje schreef: 03 jan 2019, 14:48
Eva schreef: 03 jan 2019, 14:46
Hormoonmeisje schreef: 03 jan 2019, 14:31 Die vechtmodus lijkt zo een beetje typisch transen. Mekaar het daglicht in de ogen niet gunnen.
Het is anders beslist niet gebruikelijk hier, Kato. Natuurlijk gebeurden er in de loop van de tijd dingen, maar je kunt er niet van uitgaan dat dit op ons forum gebruikelijk is.
Het is imho dus beslist NIET typisch transen!
Ik bedoelde niet typisch op dit forum, ik bedoelde typisch in de trans wereld, Eva.
Helaas is er wel vaak die vijandigheid naar elkaar toe bij transjes. En dat vind ik zo jammer. Want we zitten allemaal in hetzelfde schuitje.

Groetjes,
Kato
Zullen we het er nu bij laten? We zeggen steeds 'klaar nu' maar gaan dan wel gewoon door. :)
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Gebruikersavatar
Kams
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 dec 2018, 17:35
Gender: Vrouw

Re: Openlijk transgender zijn

Bericht door Kams »

Was even zoeken naar waar het gesprek eindigde. Maar volgens mij ga ik hier goed verder.

RLE = zeker op dag 1. als je een 180 graden switch doet. Dood eng. En ik zou dit aanraden als je het zeker weet, maar anders eigenlijk toch niet.

Hoe ik het zelf gedaan heb was langzaam mij steeds meer te kleden als mijn gewenste geslacht. Eerst mannelijk/androgyn. toen vol androgyn, toen steeds meer vrouw toe gaan voegen. Zelfs via deze manier zijn er nog wel wat enge dingen(vond de eerste keer volledig als vrouw toch nog eng). Maar ik vond het beter te doen omdat het kleine stapjes waren, die steeds mij een beetje meer hielpen te worden wie ik ben.

Reden dat ik het zo gedaan heb is vrij simpel. Als je meteen een negatieve ervaring met 180 graden omslaan hebt. komt dat veel harder aan als dat je al 6-10 stapjes gemaakt hebt. dan is het een stapje terug. Evalueer wat gaat en wat niet gaat. En kijk daarna hoe je verder moet :).

Ik vond het zelf wel lastig hoe het VU hiermee om ging. mijn psych wou het eigenlijk allemaal in 1 keer. Dus dat kostte flink wat moeite. Maar he. Waar een wil is is een Kamri om de weg te vinden :).

Hoop dat de 2 cents wat helpen!
Our loneliest, are found to be the kindest. The saddest among us are witnessed smiling the brightest. And our most damaged, are often our wisest. They've seen what lies behind those doors, and they do not wish it's suffering onto anyone else.
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: Openlijk transgender zijn

Bericht door Tijgertje »

Naar mijn mening gaat het VU hier vooralsnog veel te makkelijk mee om. Je zou jezelf ook kunnen afvragen waarom je hiermee wacht, totdat een psychiater tegen je zegt dat er aan een real life fase begonnen moet worden? Hoe kun je nu een objectief oordeel vellen of je iets wilt, zonder ernaar te hebben geleefd.
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Openlijk transgender zijn

Bericht door Marica »

Juist, je hoeft helemaal niet te wachten tot een psych tegen je zegt dat je in de gewenste sekse kunt gaan leven. Dat maak je zelf wel uit, en niemand anders. Hoe je dat aanpakt is jouw zaak, niet het Amsterdam UMC of Stepwork, niemand.

Voordat ik de intake had bij Stepwork liep ik al bij een psychologe die mijn depressie over mijn seksualiteit behandelde, en zij zag al dat ik mij veel vrijer voelde als ik mijzelf kon zijn bij haar. Dat schreef ze ook in de brief die naar mijn huisarts ging, en die ik ook heb laten lezen door Jos @ Stepwork. Misschien heb ik daarmee mijn diagnostiek versneld, ik weet het niet. Jos vindt mij helemaal vrouw door hoe ik ben, hoe ik doe, gewoon mijzelf ben.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Openlijk transgender zijn

Bericht door Marica »

ja, ik ben openlijk transgender als mensen het willen weten. Serieuze vragen beantwoord ik gewoon. Laatst nog tegen 2 meiden op het crossdock van PostNL. Weet je wat ze na afloop van mijn uitleg zeiden? "Welkom Marica".
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Openlijk transgender zijn

Bericht door Anon20230219 »

Tijgertje schreef: 02 jan 2019, 17:53
Daarom gaat mijn traject bij Stepwork zo snel. Al na 3 gesprekken al het groene licht krijgen. Het lag aan mijn presentatie die niets te wensen overliet in zijn ogen. Mijn zelfverzekerheid die ik ten tonele bracht, het was klip en klaar dat ik vrouw ben. En zo is het ook
Is bij Stepworks alleen van belang hoe jij je kleedt dan?
Tja dat vroeg ik mij ook af, ondanks al lang in traject via PIG en gekleed in dames kleding moest ik toch 4 gesprekken bij Stepwork voeren eer ik aan de hormonen mocht.
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: Openlijk transgender zijn

Bericht door Tijgertje »

Voor mijn therapeut was het ook klip en klaar en na drie gesprekken waren wij echt nog niet tot de kern van het probleem gekomen bleek achteraf. Wat ik uit de snelheid van dit traject opmaak is dat er sprake was van een sterke hunkering om de felbegeerde medicatie voorgeschreven te krijgen en niet naar de effecten op lange termijn.
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Openlijk transgender zijn

Bericht door Marica »

Tijgertje schreef: 08 aug 2019, 21:17 Voor mijn therapeut was het ook klip en klaar en na drie gesprekken waren wij echt nog niet tot de kern van het probleem gekomen bleek achteraf. Wat ik uit de snelheid van dit traject opmaak is dat er sprake was van een sterke hunkering om de felbegeerde medicatie voorgeschreven te krijgen en niet naar de effecten op lange termijn.
Dat gevoel had ik nu helemaal niet, en zou ook verkeerd zijn. Je bent wel met iets bezig waar je je rest van je leven mee zult leven. Ik zat er altijd openminded en als mijzelf. En dat zag Jos, en we hadden erg goede gesprekken. Het zijn er uiteindelijk 10 geworden omdat de chef dat als ondergrens stelde voor mensen die vanaf het begin via Stepwork liepen, maar bij gesprek 5 of 6 waren wij er eigenlijk al uit. Dat rapport van mijn eigen psycholoog wat vooraf ging aan Stepwork hielp daar ook aan mee.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Openlijk transgender zijn

Bericht door Marica »

Om er aan toe te voegen, ik leg aan iedereen om mij heen uit als ze het willen horen tenminstte hoe de vork in de steel zit. En zo vertel ik dus openlijk dat ik trans ben. Uitleggen doet de mensen meer begrip tonen is mijn ervaring.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)