#Nashville Manifest

Nieuwsberichten
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

#Nashville Manifest

Bericht door Marica »

Ik heb hier geen worden voor, behalve dit : wat een enge club mensen. Brrrr

https://www.ad.nl/binnenland/homohaatma ... ~a79914b3/
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: #Nashville Manifest

Bericht door Marica »

Sorry voor de tiepfauten :mrgreen:
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: #Nashville Manifest

Bericht door Emma »

Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
stella
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:50
Gender: Vrouw
Locatie: Tilburg

Re: #Nashville Manifest

Bericht door stella »

Feitelijk gezien kunnen we volgens mij massaal aangifte doen ivm haatzaaien. Art 10 roept duidelijk alle christenen op om geen enkele Transgender (of andere lhbt) te accepteren.
Enige nadeel is dat het dan weer onnodig lang in de media blijft en waarschijnlijk niets uithaalt.
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: #Nashville Manifest

Bericht door diederique »

De pijn van het Nashvillemanifest is wat mij betreft niet zo zeer dat er zo wordt gedacht, maar de harde confrontatie met mijn naïef wereldbeeld met zoveel vooraanstaande ondertekenaars. Weten dat er anders wordt gedacht doet minder pijn dan er zo zichtbaar mee geconfronteerd worden. Wat moet het verschrikkelijk zijn voor jongeren, maar juist ook voor ouderen om net voor je uit de kast komt de eeuwen oude kerkdeur zo hard voor je dicht geslagen te zien worden.
Pijnlijk om in een jaar waarin de Dordtse Synode als moment van revolutie en vooruitstrevendheid "400 jaar" herdacht wordt vast te stellen hoe een deel, Nederlands en daarbuiten, van de mannenbroeders in de uiterst behoudende rechtervleugel is blijven stilstaan.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: #Nashville Manifest

Bericht door Eveliene »

stella schreef:Feitelijk gezien kunnen we volgens mij massaal aangifte doen ivm haatzaaien. Art 10 roept duidelijk alle christenen op om geen enkele Transgender (of andere lhbt) te accepteren.
Enige nadeel is dat het dan weer onnodig lang in de media blijft en waarschijnlijk niets uithaalt.
Evengoed aangifte doen, ik had er niet aan gedacht maar omarm het idee en ga het doen ook.

Ik heb al vaker gezegd dat het reli-fascisme enorm aan het groeien is en de weerstand tegen alles wat met lhbt te maken heeft in rap tempo toeneemt.
Feit is dat de kerk leeg loopt en ze weet hoe dat in de politiek werkt, namelijk dat je zieltjes wint door extremistische gedachten te verspreiden.

Ik ga me nu ook uitschrijven, dit is niet het geloof waarin ik ben opgegroeid.
Jezus zou zich in zijn graf omdraaien.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: #Nashville Manifest

Bericht door Anon20190508 »

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b1e35fbe/

Dus zoals @Lucy999 gisteravond haar beklag deed in de chat is het echt niet zo dat alle tegenstanders van het manifest maar wat uit hun neus zitten te vreten, hoor. ;) Er is genoeg tegenstand, dat hoor je alleen weinig in het mainstream nieuws.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: #Nashville Manifest

Bericht door Sara »

Ik heb er een dubbel gevoel over.

De inhoud van de verklaring vind ik verwerpelijk, maar goed, een kernzin in het voorwoord is “Gods Woord leert ons dat er maar één God is, de enige Schepper en Heere van allen.” Als je daar niet van overtuigd bent, dan valt de bodem er wel flink onderuit.

Aan de andere kant vind ik het wel positief dat vertegenwoordigers van een groep mensen (mogelijk een paar honderdduizend inwoners van Nederland) nu eens laten weten wat hun kijk op dingen is of hoe zij hun heilige teksten interpreteren. Hopelijk opent het wat ogen bij mensen en geeft het ook richting aan de gesprekken die we kunnen voeren.

Wat ik lachwekkend aan de tekst vind, zijn de verwijzingen naar ‘biologische’ geslacht. Als het negeren van onderbouwde biologsiche feiten onderdeel is van je wereldbeeld, dan moet je zo’n woord ook niet gebruiken.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: #Nashville Manifest

Bericht door Anon20190508 »

https://www.at5.nl/artikelen/190364/vu- ... verklaring

Ik zal wel even linkjes naar tegenbewegingen blijven posten als ik ze tegenkom, haha.
Heb nu overigens ook al herhaaldelijk op het journaal rn radio gehoord dat veel mensen de verklaring verwerpen.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: #Nashville Manifest

Bericht door Eveliene »

Een mooie reaktie van een ware gelovige. Die zijn er namelijk ook.[IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201901 ... 8cd3ed.jpg[/IMG]
Plaats reactie