Nieuwe chat! Zie dit topic.

#Nashville Manifest

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: #Nashville Manifest

Bericht door Eva »

Och, de SGP en haar aan de mensheid trouweloze schepsels krijgen nu de focus, maar zij niet de enigen!
In mijn correspondentie bevindt zich nog steeds een reactie van een hogepriester (hij ondertekent zelfs "vanuit Rome") met de tekst:

God is er niet voor transgenders.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: #Nashville Manifest

Bericht door Hormoonmeisje »

Eva schreef: 08 jan 2019, 19:29 Och, de SGP en haar aan de mensheid trouweloze schepsels krijgen nu de focus, maar zij niet de enigen!
In mijn correspondentie bevindt zich nog steeds een reactie van een hogepriester (hij ondertekent zelfs "vanuit Rome") met de tekst:

God is er niet voor transgenders.
Screenshotten en op Facebook gooien, die hap.

Is God er dan wel voor pedofielen met een gewaad om die niet van de communiekantjes kunnen afblijven? Men denke aan Roger Van Geluwhe, Walter Capio,...
Laatst gewijzigd door Hormoonmeisje op 08 jan 2019, 19:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: #Nashville Manifest

Bericht door Anon20210626 »

"God is er niet voor transgenders"

ah A. B. te R

Die griezel mocht ik toch al niet .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: #Nashville Manifest

Bericht door Eveliene »

Johan Derksen gaat ook al lekker los op Kees vd Staaij.

http://www.telegraaf.nl/video/2999657/j ... der-staaij
Gebruikersavatar
Daniet
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 nov 2018, 21:34
Gender: Trans FtM

Re: #Nashville Manifest

Bericht door Daniet »

Dit bericht zegt eigenlijk meer over de ondertekenden dan de lgbt community. T laat maar weer eens goed zien hoe gevaarlijk religie en indoctrinatie kunnen zijn. Dat zoiets zelfs in Nederland nog steeds zoveel voeten aan de grond heeft, zie ik dan ook meer als een eyeopener :/
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: #Nashville Manifest

Bericht door Benjamin »

Trouw:
Initiatiefnemer Nederlandse Nashville-verklaring trekt zich terug, geen nieuwe handtekeningen

Nico de Fijter– 16:47, 9 januari 2019

“We hebben als initiatiefnemers gisteravond bij elkaar gezeten, en besloten dat het nu eerst tijd is voor reflectie”, vertelt dominee Maarten Klaassen. “De verklaring heeft heel erg veel losgemaakt, het zijn zeer bewogen dagen geweest. We merkten dat verschillende passages uit de tekst verwarring hebben opgeroepen en anders gelezen werden dan we bedoelden. Dat vraagt dus om een nadere verklaring. Daar gaan we aan werken.”

Een van de zeven initiatiefnemers – dominee Sonnevelt, predikant in de Gereformeerde Gemeenten – heeft zich inmiddels teruggetrokken, ‘om persoonlijke redenen’, zegt Klaassen.

De Nederlandse vertaling van de van oorsprong Amerikaanse tekst was aanvankelijk bedoeld als een opmaat voor een studiedag waarop predikanten en voorgangers uit het behoudende deel van het Nederlands protestantisme met elkaar in gesprek zouden gaan over homoseksualiteit, vertelt Klaassen. “Die studiedag gaat er ook komen, ergens in de komende maanden. Dat gaan we nu voorbereiden. We verspreiden vandaag of morgen nog een persbericht waarin we een en ander aankondigen en daarna wordt het tijd voor radiostilte en verdere bezinning.”

Stroomversnelling
Dat de tekst eerder werd verspreid dan aanvankelijk bedoeld was, kwam doordat vorige week in het Reformatorisch Dagblad een opiniestuk verscheen waarin twee hoogleraren uit de Christelijke Gereformeerde Kerken meldden waarom ze de Nashville-verklaring niet wilden ondertekenen. Die twee hoorden bij een grote groep predikanten, voorgangers en theologen uit orthodox-protestantse hoek die door de initiatiefnemers waren gevraagd hun handtekening te zetten. “Daardoor kwamen dingen in een stroomversnelling”, vertelde de aan de Herstelde Hervormde Kerk verbonden dominee Piet de Vries eerder deze week. De verklaring werd zaterdag online gezet, samen met de namen van zo’n 250 ondertekenaars.

Dat zorgde voor een stortvloed aan overwegend negatieve reacties, zowel uit kerken als daarbuiten. Voorman René de Reuver van de Protestantse Kerk in Nederland (PKN) distantieerde zich van de tekst, die hij ‘theologisch eenzijdig’ en ‘pastoraal onverantwoord’ noemde. Van de ondertekenaars komen enkele tientallen uit de PKN. Ook mede-initiatiefnemer Klaassen is aangesloten bij de PKN. De meeste ondertekenaars kwamen uit orthodoxere kerkgenootschappen, zoals de Gereformeerde Gemeenten, de Christelijke Gereformeerde Kerken en de Hersteld Hervormde Kerk. Ook de namen van SGP-voorman Van der Staaij en SGP-senator Van Dijk stonden onder de tekst. Dat leidde tot stevige kritiek van andere politieke partijen.

Gisteren verspreidden voorzitters en oud-voorzitters van christelijke LHBT-organisaties een verklaring waarin ze afstand namen van de Nashville-verklaring. ‘Wij staan met deze verklaring op om naast het geluid van de Nashville-verklaring een ander geluid te laten horen dat oog heeft voor de realiteit van LHBT’ers met een christelijke achtergrond. Wij hopen dat we met onze verklaring alle mensen, met name jongeren, kunnen bereiken die worstelen met de combinatie van hun geloof en hun seksuele oriëntatie of genderidentiteit. Dat je mag weten dat God je gemaakt heeft naar zijn beeld. Dat je goed bent zoals je bent. Dat God je altijd trouw zal zijn. Dat er kerkgemeenschappen zijn die jou accepteren en waar je mag zijn wie je bent met alles er op en er aan.’/quote]
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: #Nashville Manifest

Bericht door Hormoonmeisje »

Neemt er werkelijk nog iemand de kerk serieus na al die pedofilieschandalen? Of ik nu met tieten of met een six pack door het leven ga, daar heeft een ander geen last van. Dat de paters niet van de kinderen kunnen afblijven, daar heeft de maatschappij wel last van...
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: #Nashville Manifest

Bericht door Simão »

Het is een stuiptrekking van de gelovigen die aan stevige indoctrinatie doen (het was gericht aan de leiders om te gebruiken) om hun schaapjes in het gareel te houden om de macht te houden en hun idealen te kunnen naleven, maar ik heb het idee dat die toch al idioot waren het gewoon blijven en zich er toch wel aan hielden en de vrijere gelovigen zich echt niet door zoiets laten beïnvloeden. Oftewel volkomen nutteloos.

Wat mij veel meer opvalt is dat Nederland een soort voorstadje van de VS geworden is. Voorbeeld nemen aan de VS is het ergste dat je kunt doen in denk ik eigenlijk wel alle opzichten. Ik heb er in elk geval nog nooit iets positiefs vandaan zien komen en ze lopen vreselijk achter. Maar goed, ik heb geen zicht op álles.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: #Nashville Manifest

Bericht door Benjamin »

Hormoonmeisje schreef: 10 jan 2019, 03:52 Neemt er werkelijk nog iemand de kerk serieus na al die pedofilieschandalen?
Er bestaat niet zoiets als ´de´ kerk. De kerkgenootschappen die hierachter steken, hebben niets van doen met de door jou genoemde pedofilieschandalen. Ze hebben wel pedofilieschandalen maar daar beoefenen ze de edele kunst der kinderverkrachterij doorgaans in huiselijke kring, helaas. ;)

https://www.movisie.nl/artikel/religie-spreekkamer
Simão schreef: 10 jan 2019, 13:43 Het is een stuiptrekking van de gelovigen die aan stevige indoctrinatie doen (het was gericht aan de leiders om te gebruiken) om hun schaapjes in het gareel te houden om de macht te houden en hun idealen te kunnen naleven, maar ik heb het idee dat die toch al idioot waren het gewoon blijven en zich er toch wel aan hielden en de vrijere gelovigen zich echt niet door zoiets laten beïnvloeden. Oftewel volkomen nutteloos.
Ik hoop ergens dat het inderdaad een stuiptrekking is. Het scheelt heel veel kinderen de ellende die ik heb meegemaakt. Onlangs nog verscheen er een artikel over smartphonegebruik onder reformatorische jongeren:
https://www.trouw.nl/religie-en-filosof ... ~ac8ba57d/
Waar televisie- en computergebruik streng verboden was, is men dat bij smartphones per ongeluk vergeten en nu zitten die kids te Netflixen en zo. Ik vraag me persoonlijk af of dat het einde van de refocultuur is. De kracht was altijd isolatie, en die valt nu weg.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Daniet
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 nov 2018, 21:34
Gender: Trans FtM

Re: #Nashville Manifest

Bericht door Daniet »

Benjamin schreef: 10 jan 2019, 13:56
Simão schreef: 10 jan 2019, 13:43 Het is een stuiptrekking van de gelovigen die aan stevige indoctrinatie doen (het was gericht aan de leiders om te gebruiken) om hun schaapjes in het gareel te houden om de macht te houden en hun idealen te kunnen naleven, maar ik heb het idee dat die toch al idioot waren het gewoon blijven en zich er toch wel aan hielden en de vrijere gelovigen zich echt niet door zoiets laten beïnvloeden. Oftewel volkomen nutteloos.
Ik hoop ergens dat het inderdaad een stuiptrekking is. Het scheelt heel veel kinderen de ellende die ik heb meegemaakt. Onlangs nog verscheen er een artikel over smartphonegebruik onder reformatorische jongeren:
https://www.trouw.nl/religie-en-filosof ... ~ac8ba57d/
Waar televisie- en computergebruik streng verboden was, is men dat bij smartphones per ongeluk vergeten en nu zitten die kids te Netflixen en zo. Ik vraag me persoonlijk af of dat het einde van de refocultuur is. De kracht was altijd isolatie, en die valt nu weg.
Dat zou mooi zijn! Einde aan extremisten. Jehova getuigen gaan ook al ten onder door schulden.. t probleem lijkt zich nu voornamelijk naar China te verschuiven, maar daar pakken ze dingen sws anders aan. En China is opzichzelf al een enge plek, zonder dat je daar geloof voor nodig hebt :/
En nu nog de islam en al die andere geloven die moeten deradicaliseren. Dat zou de lbgt al een hoop goed doen