Ervaringen Stepwork en T-Cendent

Psychologen en procedures
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Ervaringen Stepwork en T-Cendent

Bericht door Sander »

Hoi!

Ik heb volgende week een afspraak met mijn huisarts en hoop dan een doorverwijzing te kunnen krijgen. Reuzespannend!

Ik krijg een prettig gevoel bij Stepwork, maar ben ook wel benieuwd naar T-Cendent. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik kan er niet zoveel over terugvinden (dit kan ook aan mij liggen ;)

Willen jullie je ervaring(en) delen? Ik ben benieuwd naar het gehele proces. Ook qua kosten bijvoorbeeld. Ik heb een polis bij de DSW (basis plus aanvullend Top)

Bij Stepwork hebben ze meerdere locaties met verschilllende wachttijden, deze heb ik inmiddels opgevraagd en wacht nog op antwoord.
Heeft hier iemand voor gekozen om een verdere locatie uit te kiezen vanwege de wachttijd en wat was je ervaring? Ik kom zelf uit Zuid-Holland


Groetjes Sander
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen Stepwork en T-Cendent

Bericht door Anon20190508 »

Er is wel een topic over T-cendent hier, en in principe geldt voor Stepwork dat je met een restitutiepolis alles zo goed als gedekt hebt. Sommige medicatie word niet vergoed (bijv Nebido, volgens mij) en je blijft je eigen risico houden.
Ik persoonlijk zit bij Stepwork Amersfoort, sta op de wachtlijst sinds 23 augustus 2018, en ben in de eerste helft van 2019 wellicht aan de beurt voor mijn intake. :) Bij de locatie Assen is de wachttijd het kortst (30 weken) en bij de andere locaties loopt het op tot 50 weken. Dit lijkt lang, maar ze nemen een hele ruime marge, dan kan het alleen maar meevallen.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Ervaringen Stepwork en T-Cendent

Bericht door Sander »

Top dank je!
Zie alleen dat ik nog geen toestemming heb om de cendent topic te lezen, ws kon het het daardoor ook niet vinden
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen Stepwork en T-Cendent

Bericht door Anon20190508 »

Och, ja, sorry! :o Nou ja, ik weet dat @Emma je er wel wat over kan vertellen :)
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen Stepwork en T-Cendent

Bericht door Anon20230219 »

De wachttijden van T-Cendent bedragen bij hun 2 weken lees ik net op hun site.
Tja ik persoonlijk vind Stepwork slecht te benaderen, althans men reageert pas als je meerdere keren je mail blijft doorsturen.
Ik ga maar een potje reserveren want ik heb een uitgebreide basis verzekering en moet dus gaan betalen voor de gesprekken welke zullen gaan plaatsvinden als ik met hormonen ga starten.
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Ervaringen Stepwork en T-Cendent

Bericht door Sander »

Ik krijg wel snelle reacties van Stepwork, tot nu toe steeds binnen 1 werkdag.
Maandag de verwijzing en bijlagen gemaild en dinsdag kreeg ik de reactie dat ik op de wachtlijst sta.
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Ervaringen Stepwork en T-Cendent

Bericht door Sander »

Ben je in behandeling bij T-Cendent of ga je je daar aanmelden? Ben wel benieuwd naar je ervaring
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen Stepwork en T-Cendent

Bericht door Anon20230219 »

Nee hoor Sander ik blijf bij Stepwork.
Ik zit nu best in een kritieke fase in mijn traject en overstappen zou mij niet echt helpen.
Matijs
Berichten: 842
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: Ervaringen Stepwork en T-Cendent

Bericht door Matijs »

Sander schreef: 16 jan 2019, 12:32 Ik krijg wel snelle reacties van Stepwork, tot nu toe steeds binnen 1 werkdag.
Maandag de verwijzing en bijlagen gemaild en dinsdag kreeg ik de reactie dat ik op de wachtlijst sta.
Zo, dat is een verandering. Ik moest weken wachten op een reactie, gelukkig kijken ze naar de datum van wanneer je alles hebt gestuurd.
Misschien een goed voornemen van ze? :)
###
Dean
Berichten: 184
Lid geworden op: 17 jun 2018, 20:24
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen Stepwork en T-Cendent

Bericht door Dean »

Lisa1973 schreef: 16 jan 2019, 11:43 De wachttijden van T-Cendent bedragen bij hun 2 weken lees ik net op hun site.
Tja ik persoonlijk vind Stepwork slecht te benaderen, althans men reageert pas als je meerdere keren je mail blijft doorsturen.
Ik ga maar een potje reserveren want ik heb een uitgebreide basis verzekering en moet dus gaan betalen voor de gesprekken welke zullen gaan plaatsvinden als ik met hormonen ga starten.
Ik weet niet precies hoe dat zit, maar misschien is het de moeite waard voor je om het uit te zoeken; je hebt t/m 31 december de tijd om je zorgverzekering op te zeggen en je hebt tot eind januari de tijd om een nieuwe zorgverzekering af te sluiten, wellicht is het nog mogelijk om je verzekering te wijzigen als dat helpt :)
Well, here I am! What are your other two wishes?
Plaats reactie