Nieuwe chat! Zie dit topic.

Gaming

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Gaming

Bericht door Anon20190508 »

Zo, nou, daar zijn we dan. Het gaming-topic.
Wie speelt wat? Zijn je voorkeuren verandert naar aanleiding van je transitie/hormoongebruik? Wat vind jij nu echt typische 'mannen' games en wat typisch voor vrouwen? Guilty pleasure games? Welke games zou je echt dolgraag nog een keer willen spelen?
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Gaming

Bericht door Anon20190122 »

Pokémon go mijn enige spel en spelen dat met de hele familie.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Gaming

Bericht door Anon20210626 »

Ik doe aan klaverjassen en pandoeren .

mannenspelletjes ? nou nee genoeg dames die dat ook kunnen waarderen
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Gaming

Bericht door Mr.X »

Ik post deze hier nogmaals, want daaruit blijkt wat als mannenspel en wat als vrouwenspel (door de maatschappij) gezien kan worden.

Afbeelding

De spellen waarvan je het ook verwacht (shooters, sports games) laten toch echt wel duidelijk zien dat er maar weinig vrouwen deze spellen spelen. De family based games enzo zijn dan juist wel weer gedomineerd door vrouwen.

Of dit komt door opvoeding of toch een tweedeling in voorkeur voor bepaald vertier valt te betwisten. Waarschijnlijk wat van alletwee.

Ik zelf speel alleen WoW op dit moment. Maar toen mijn laptop het nog aankon speelde ik ook games als Far Cry (3), Dishonored, Mass Effect, Skyrim, GTA. Zodra ik een nieuwe laptop koop die nieuwe games wel weer aan kan, ga ik vrolijk daarmee verder.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Gaming

Bericht door Anon20210626 »

Hieruit concludeer ik of dat vrouwen nauwelijks gamen , of dat de onderzoekers een beperkte steekproef hebben gehouden.

Dat kan oa door een beperkte kring .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Gaming

Bericht door Anon20190508 »

Goed.
Ik speel zelf op dit moment voornamelijk RPG games op mijn Playstation 4, zoals Dragon Age Inquisition en nu ook The Witcher 3: Wild Hunt. Ook speel ik Assassin's Creed (yep, heb vanaf 1 de hele reeks gespeeld tot aan Black Flag, ben nu bezig met Unity) en Spiderman, Jurassic World Evolution, en moet ook nog eens verder met Uncharted...
Verder speel ik op mijn laptop ook wat, zoals The Isle, Star Wars: The Old Republic en Sims 4.

Al met al een behoorlijk gevarieerd aanbod voor mij, dus. :) Ik ben niet zo goed met ontzettende actie spellen, schiet nogal in de stress van veel vechten en quick-time events, dus die vermijd ik meestal. En uh... ik speel de meeste games op hun makkelijkste setting. Want ik ben een watje. :lol:
Bordspellen heb ik zelf helemaal niks mee, behalve misschien Cards Against Humanity zo nu en dan.

Zit gelukkig op dit moment weer even financieel stabiel, dus misschien komt Red Dead Redemption 2 er nog bij in de toekomst, en kijk sowieso ENORM uit naar Star Wars Jedi: Fallen Order. Zou ook heel graag ooit nog een Tolkien-game zien verschijnen met een open wereld waarin je bijv het pad van Frodo en Sam kan spelen, of van Aragorn of Legolas of Gimli. Of misschien zelfs van Smeagol. :D Hoop ook voor iets soortgelijks in het Harry Potter universum, waarin je je eigen Hogwarts ervaring kan hebben. Zelfs vakken kiezen etc.
Wel allemaal op PS4, dan... en met puntgave realistische graphics, dan. Als ik dan toch bezig ben mag ik ook wel veeleisende dromen hebben. :lol:
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Gaming

Bericht door Mr.X »

Rare conclusie, want het percentage vrouwelijke gamers varieert tussen de genres van 2% tot 70%. Dus tjah. Het percentage vrouwelijke gamers in de totale dataset is 18.5%.

Ze hebben core gamers gesampled. Mensen die een gamer motivation profile (https://apps.quanticfoundry.com/surveys ... erprofile/) hebben ingevuld. Of dat de beste methode van sampling is, is uiteraard te betwisten (zoals met zoveel onderzoek). Maar naar mijn idee is er geen bias bekend tussen mannen en vrouwen bij het invullen van dat soort dingen, dus zou de steekproef een goede representatie moeten zijn van het percentage mannelijke en vrouwelijke gamers.

In totaal hebben 270.000 gamers de survey ingevuld. Genoeg voor je?
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Gaming

Bericht door Anon20190508 »

Renée schreef: 19 jan 2019, 16:28 Hieruit concludeer ik of dat vrouwen nauwelijks gamen , of dat de onderzoekers een beperkte steekproef hebben gehouden.

Dat kan oa door een beperkte kring .
Of dat veel vrouwen die games gewoon niet leuk vinden. Is toevallig ook nog een optie. Het gaat hier dus niet om 'alle' vrouwen, wat je wel lijkt te claimen. Ken ook echt vrouwen die graag Fifa spelen, maar het overgrote deel zijn toch nog steeds jongens. Stick to the topic. Heb dit topic gemaakt zodat deze discussie niet hoefde te worden gevoerd in dat andere topic.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Gaming

Bericht door Anon20210626 »

oh ja off topic gaan mogen alleen geselecteerde mensen .

Ik had nog wel wat bedenkingen bij dit onderzoek maar laat maar

neuzel fijn verder
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Gaming

Bericht door Anon20190508 »

Renée schreef: 19 jan 2019, 16:43 oh ja off topic gaan mogen alleen geselecteerde mensen .

Ik had nog wel wat bedenkingen bij dit onderzoek maar laat maar

neuzel fijn verder
Goed, doei!
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈