Nieuwe chat! Zie dit topic.

Hij is een zij

Gevoelens die je met de wereld deelt
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Hij is een zij

Bericht door AJpoekie »

Afgelopen dinsdag alweer de laatste aflevering met deze groep transgenders.
Jammer, voor mijn gevoel komt het einde van het seizoen vrij plots (wist niet van te voren dat het laatste aflevering zou zijn).
Maar wel een hele mooi aflevering gezien.

Wat een ontwikkeling hebben ze stuk voor stuk doorgemaakt.
En ik meen mij steeds gelukkigere personen te zien. Prachtig.

Volgende week nog een aflevering met de mensen van vorig seizoen, ook wel tof.
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Hij is een zij

Bericht door Anon20230219 »

Ja het verbaasde mij ook dat het alweer voorbij was.
Aankomende week even kijken hoe het met de voorgaande seizoen mensen.
Heb ook het gevoel dat de afleveringen op zichzelf steeds korter worden.
Maar blijf het wel gewoon kijken hoor.
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Hij is een zij

Bericht door Simão »

Ik vond het heel leuk om de mensen uit vorige seizoenen terug te zien.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Hij is een zij

Bericht door Anon20200101 »

Ik heb nooit bewust gekeken, ik had het in ieder geval nooit in de agenda staan als "oeh, vanavond Hij is een Zij op tiv),en ook gisteren kwam ik toevallig al zappend uit op Hij is een Zij.
De eerste seizoenen had ik via uitzending gemist gekeken, en vond het fijn om gisteren bekende gezichten te zien.
Ik ben nog een paar weken rustig thuis voordat ik weer ga werken, en als ik de Studio Ghibli collectie uitgekeken heb, ga ik Hij is een Zij bingen.
Dante
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 nov 2018, 12:28
Gender: Non-binair

Re: Hij is een zij

Bericht door Dante »

Ik vond het ook leuk(er). Er komen dan toch andere aspecten aan bod waardoor je een breder beeld krijgt.
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Hij is een zij

Bericht door Anon20200101 »

Het deed me toch wel wat om te horen hoe het nu met Evelien gaat, dat ze een gat voelt nu haar transitie 'af' is.
We zijn inderdaad tijdens onze transitie allemaal, in meer of mindere mate, met onze transitie bezig, met daarin heel gefocuste en pragmatische momenten dat er een sleutelmoment aankomt.
ergens geeft dat zo sterk bezig zijn met jezelf ook een kick, een rush... En dan, ja, als je transitie 'af' is, dan krijg je die morning after, die cold turkey... :? :roll: :hug2: :hbeat:
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Hij is een zij

Bericht door AJpoekie »

LauraHeleneN schreef: 20 feb 2019, 15:52 Het deed me toch wel wat om te horen hoe het nu met Evelien gaat, dat ze een gat voelt nu haar transitie 'af' is.
We zijn inderdaad tijdens onze transitie allemaal, in meer of mindere mate, met onze transitie bezig, met daarin heel gefocuste en pragmatische momenten dat er een sleutelmoment aankomt.
ergens geeft dat zo sterk bezig zijn met jezelf ook een kick, een rush... En dan, ja, als je transitie 'af' is, dan krijg je die morning after, die cold turkey... :? :roll: :hug2: :hbeat:
Ik denk dat daarom zoveel mensen benadrukken dat er een leven is naast de transitie.
Soms vind ik dat heel kut om te horen... (want ik ben al met genoeg andere dingen bezig). Maar ik snap het wel, want als je alle 100% van je tijd uit je leven in de transitie stopt, dan heb je daarna ineens een zwart gat met zeeën van tijd. Het is dus goed om te beseffen dat je identiteit uit meerdere stukken bestaat en transgender zijn/in transitie gaan is slechts een deel van wie je bent.

Maar goed. Echt klote voor Evelien dat ze het zo heeft ervaren.
Erg mooie vrouw om te zien.

Ik vond het ook een hele fijne aflevering, leuk dat ze het zo hebben gedaan.
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Hij is een zij

Bericht door Anon20200101 »

Ik denk dat het niet eens zo zeer "de zeeën van tijd" zijn, die dat gat zo zwart maken, maar het lege gevoel doordat je, nu je transitie klaar is, krijgt doordat je doel is bereikt.
Door zo lang te focussen op het bewandelen van die weg, náár het doel, en dan ineens het doel te bereiken, jezelf te worden...
Dat je dan ineens niet (meer) weet hoe het is om 'gewoon te wandelen', en gewoon die getransitioneerde persoon te zijn.
Gebruikersavatar
Vera
Berichten: 305
Lid geworden op: 08 mei 2015, 11:14
Gender: Vrouw
Locatie: Alkmaar

Re: Hij is een zij

Bericht door Vera »

LauraHeleneN schreef: 20 feb 2019, 22:35 Ik denk dat het niet eens zo zeer "de zeeën van tijd" zijn, die dat gat zo zwart maken, maar het lege gevoel doordat je, nu je transitie klaar is, krijgt doordat je doel is bereikt.
Door zo lang te focussen op het bewandelen van die weg, náár het doel, en dan ineens het doel te bereiken, jezelf te worden...
Dat je dan ineens niet (meer) weet hoe het is om 'gewoon te wandelen', en gewoon die getransitioneerde persoon te zijn.
Er is altijd een verdere weg te bewandelen. Niet zozeer dan bezig zijn met de buitenkant... maar ons van binnen perfectioneren. Zorgen dat je nog steviger in je schoenen staat en met alles om je heen vrede hebt.
I'm unstoppable
I'm a Porsche with no brakes
I'm invincible
Yeah, I win every single game
I'm so powerful
I don't need batteries to play
I'm so confident, yeah, I'm unstoppable today
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Hij is een zij

Bericht door Anon20200101 »

Daar ben ik het volledig mee eens, @Vera.
Je bent ook nooit echt 'af', ook niet als je cisgender bent.
We blijven ons altijd verder ontwikkelen; door wat we meemaken, en hoe we dat verwerken.