Nieuwe chat! Zie dit topic.

Herinneringen

Gevoelens die je met de wereld deelt
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Herinneringen

Bericht door Anon20190516 »

Toen ik jong was,zo begin 20,had ik al de wens om te trouwen en een gezinnetje te vormen .maar stiekem wilde ík de bruid zijn en wilde ík de bruidsjurk dragen. Ook rond diezelfde periode had ik een goede vriendin die me steeds plaagde om 1 van haar bh’s aan te passen,omdat ik overgewicht had en daardoor wat borstvorming... wat wilde ik graag een bh passen,maar ik deed natuurlijk of ik het een absurd idee vond! Zomaar twee herinneringen die boven kwamen drijven .. dat gezinnetje is er nooit gekomen en kids ook niet. Ik heb twee korte relatie achtige dingen gehad van een paar weken en daar hield het mee op....
Offline
monique_47
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 dec 2014, 11:22
Gender: Vrouw

Re: Herinneringen

Bericht door monique_47 »

zo is het bij ons allemaal begonnen denk ik,stiekem pantys uit de kast trekken van je moeder ,oid ik wist het al vanaf mn 5e ,maar doordat mn vader marinier was was het bij mij uitgesloten om ervoor uit te komen,nu zit ik eindelijk in de laatste fase van mn transitie en kan niet wachten op de operaties.hoop dat je je draai gevonden heb ,
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Herinneringen

Bericht door Anon20190508 »

Ik had op mijn 14e een binder voor mezelf gekocht, dat wist ook niemand behalve ik en mijn destijds beste vriendin. Dat gevoel toen ik hem voor het eerst aanhad was behoorlijk euforisch, maar dat herkende ik toen niet en uit schaamte heb ik die binder toen maar heel ver weg in mijn kast gestopt.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Esther91
Berichten: 328
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Herinneringen

Bericht door Esther91 »

Oh jee, dan ken ik er ook wel een paar
3-6 Jaar, Barbie's
7 Jaar, Rokjes passen op school
11 Jaar, Panties dragen van zwarte pieten pak
12 Jaar, stiekem meisjeskleding passen in de kledingwinkel
14 Jaar, zelfde maat als mijn moeder, dus elk tussenuur naar huis om me te verkleden
16 Jaar, De kleren van moeder passen niet meer en bovendien ben ik gaan werken naast school. Geen tijd meer, fulltime school en 20-30 uur per week werken
25 jaar, voor het eerst moed om dameskleding te kopen
:text-thankyouyellow:
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Herinneringen

Bericht door Wolfy_girl »

Het liefst denk ik totaal niet meer aan vroeger. Niet zozeer omdat ik het altijd verschrikkelijk had ofzo, maar omdat ik mijzelf in die tijd echt gigantisch haat. Ik kan daar geen prettige herinneringen aan koppelen; ik word dan alleen maar boos en gefrustreerd.
Gebruikersavatar
ReneeCross
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 okt 2018, 09:45
Gender: Trans MtF
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Herinneringen

Bericht door ReneeCross »

Achteraf zijn vee dingen te verklaren. Zo vond ik t nooit erg om met toneelstukjes een vrouw/meisje te spelen. Vond t zelfs wel leuk. Mu weet ik inmiddels waarom.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Herinneringen

Bericht door Anon20230219 »

Tja ik stond laatst tijdens het afwassen mij ineens te bedenken dat er wel degelijk ook in mijn jeugd dingen zijn gebeurd welke ik beetje had verdrongen.
Zo werd ik door vriendjes in elkaar gemept toen ze erachter kwamen dat ik borduurde en soms ook breide.
En lange tijd werd ik genegeerd, waarom dat zo terug komt weet ik niet...vermoed dat de hormonen dat met mijn hersenen doen.

Ik aardig in de weer was met jongens en niet met meisjes, op gegeven moment had ik 3 vriendjes tegelijkertijd.
In mijn dagboek schreef ik er heel erg meisjesachtig over en voelde mij ook geen jongen op dat moment.
Ondanks dat mijn broer welke mij overliep met 1 van die knapen mij vanaf toen Homoboy begon te noemen.

Aan mijn moeder vroeg of ik net als Boy George met make up op naar school mocht.
Mijn moeder vond dat geen strak plan.

Mijn liefde voor kabeltruien dames modellen toen al was geboren.
Moeders maakte de truien in zo'n kleur dat het niet op viel dat ze eigenlijk voor vrouwen waren.
En ik er vaak van vrouwelijke leraressen veel complimenten over kreeg.

Toen mijn moeder er bijna 20 jaar later achterkwam wat ik zoal uitspookte op mijn kamer diep in de nacht en wij de volgende dag een zeer moeilijk gesprek erover hadden ze mij meteen vertelde dat ze mij altijd al meer als dochter zag dan als een zoon.
Sowieso had ik een goede band met mijn moeder en ze kon mij altijd vragen of ik wilde kijken of haar make up goed zat of als ze haar haren had geverfd er misschien nog verf resten waren achter gebleven.
En ook toen ze ziek werd heb ik haar geholpen met het wassen en verven van haar haren, toen ze zo rommelig/armoedig in die kist lag en ik haar haren beetje fatsoenlijk kamde was ik blij dat ik haar haren nog anderhalve week voor haar dood in een nieuwe kleur had gezet.

En eigenlijk gaandeweg dat de hormonen steeds meer mijn leven gaan veranderen komen er steeds meer dingen boven water die ik vergeten was.
Soms schiet ik daar spontaan ineens door in de lach..
Ik ben best een krengetje geweest in mijn jonge jaren :)
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Herinneringen

Bericht door Anon20200101 »

Ik weet nog dat ik toen ik 10 of 11 ofzo was, en bij de plaatselijke buurtsuper, de W & O, met vakkenvullen wat geld bijverdiende.
Dit was altijd na sluitingstijd, en ik weet nog goed dat ik ineens heel sterk de drang had om panty's te stelen, die ik dan thuis op m'n kamer kon dragen.
En ik weet nog dat ik rond diezelfde tijd voor het eerst borsten had gemaakt, van wc-papier, papier-mâché. Ze waren zo mooi, en ik voelde me zo fijn als ik ze droeg (in m'n moeders badpak, of onder een strak tshirtje), ook die alleen op m'n kamer of in de badkamer.
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Herinneringen

Bericht door Anon20190516 »

Ik heb een vage herinnering dat ik op zolder bij ons thuis de barbiepoppen van mijn grote zus had gevonden en er ook mee heb gespeeld..alleen het hoe en wat,dat weet ik verder niet precies
Offline
Esther91
Berichten: 328
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Herinneringen

Bericht door Esther91 »

LauraHeleneN schreef: 05 apr 2019, 00:34 Ik weet nog dat ik toen ik 10 of 11 ofzo was, en bij de plaatselijke buurtsuper, de W & O, met vakkenvullen wat geld bijverdiende.
Dit was altijd na sluitingstijd, en ik weet nog goed dat ik ineens heel sterk de drang had om panty's te stelen, die ik dan thuis op m'n kamer kon dragen.
En ik weet nog dat ik rond diezelfde tijd voor het eerst borsten had gemaakt, van wc-papier, papier-mâché. Ze waren zo mooi, en ik voelde me zo fijn als ik ze droeg (in m'n moeders badpak, of onder een strak tshirtje), ook die alleen op m'n kamer of in de badkamer.
Hihi, zo herkenbaar. 10 paar onderbroeken om een kont te krijgen, sokken in mijn moeders badpak als borsten ja. Misschien was het wel goed geweest als mijn moeder er destijds achter kwam ja.
:text-thankyouyellow: