Nieuwe chat! Zie dit topic.

Frustratie over transitie/stepwork

Psychologen en procedures
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door Anon20200101 »

Dat was bij mij, bij Psycho Informa/T-cendent, ook het geval.
1 ingepland, waarvan 45 minuten sessie, en 15 minuten na afloop bijwerken dossier.
Gebruikersavatar
Bregje
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 okt 2015, 22:12
Gender: Vrouw

Re: Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door Bregje »

Ik vond het gesprek met Alwin ook goed gaan. Helaas zit die alleen in Assen en dat is echt niet te doen voor mij om daar vaak heen te gaan.

Ik had Hayo van Stepwork gemaild met mijn klacht over Sam en of ik toch met een andere behandelaar kennis kon maken. Weet je wat die gedaan heeft? Die mail naar Sam doorgestuurd zonder op mij te reageren. Mag hij dat? Ik vind het echt te slecht voor woorden en ben woedend nu. Als ik hem hiervoor kan aanklagen ga ik het meteen doen.

En ik ben dus heel erg benieuwd of er nog alternatieven zijn naast Stepwork want dit bedrijf werkt duidelijk niet goed. Ik zou terug kunnen naar Tanja, maar die zit zo ver weg dat dat ook niet erg lekker werkt. Ik weet dat er wat meer bedrijfjes opgestart zijn. Volgens mij ook iets in Eindhoven. Heeft iemand ervaring met de alternatieven? Heeft het nog zin om preventief in te schrijven bij het VUMC voor over een jaar ofzo of is het daar net zo erg?
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door Anon20200101 »

Tanja doet haar sessies tegenwoordig via Skype; dan hoef je niet meer te reizen.
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door Sander »

Tanja werkt met psychologen in Nederland met wie je via Skype, maar ook live gesprekken kunt voeren. Tanja kijkt als supervisor mee
Gebruikersavatar
Bregje
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 okt 2015, 22:12
Gender: Vrouw

Re: Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door Bregje »

Iemand ervaring met Compass? Dat zit hier niet zo ver vandaan maar is erg nieuw dus ik weet niet hoe goed ze zijn.
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door Sander »

Een paar maanden terug hoorde ik van iemand die daar loopt dat ze niet kunnen verwijzen naar een endocrinoloog etc. Misschien kan dat nu wel, maar ik zou dat wel even navragen
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door Hrafn »

Ik heb, over het algemeen, goede ervaringen bij Stepwork, ben begonnen bij Lucien, nogal een chaoot maar afgezien van één keer een dubbele afspraak en een misverstand over de tijd waarop mijn afspraak was viel het wat afspraken betreft mee. Een verwijzing liet wat langer op zich wachten maar dat vond hij zelf ook heel erg. Ik had wel een klik met hem. Toen Lucien zich alleen bezig ging houden met de organisatorische kant werd ik overgedragen aan Sam. Ik heb geen problemen gehad met Sam maar ik heb hem maar drie keer gezien, ben nu aan de volgende overgedragen :Steffi, afgelopen dinsdag kennis gemaakt en was een fijn gesprek.
Ik kijk misschien wat anders aan tegen een behandelaar die dingen opschrijft of even wat in mijn dossier checkt, ik heb inmiddels zo'n 19 jaar ervaring als psychiatrisch patiënt en heb wel wat meegemaakt in de reguliere GGZ...
Ik heb twee keer een andere behandelaar gevraagd omdat ik niet met iemand door één deur kon maar deed dat wel in een persoonlijk gesprek, ik zou dat zelf niet via een mail doen. Van Hayo trouwens niet netjes dat hij jouw mail zomaar doorgestuurd heeft, had je net zo goed Sam zelf kunnen mailen...
Gebruikersavatar
Bregje
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 okt 2015, 22:12
Gender: Vrouw

Re: Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door Bregje »

Sander schreef: 06 jun 2019, 16:29 Een paar maanden terug hoorde ik van iemand die daar loopt dat ze niet kunnen verwijzen naar een endocrinoloog etc. Misschien kan dat nu wel, maar ik zou dat wel even navragen
Oei als ze dat al niet kunnen dan zijn die in ieder geval nog niet ervaren genoeg
Gebruikersavatar
Bregje
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 okt 2015, 22:12
Gender: Vrouw

Re: Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door Bregje »

Hrafn schreef: 06 jun 2019, 20:06 Ik heb, over het algemeen, goede ervaringen bij Stepwork, ben begonnen bij Lucien, nogal een chaoot maar afgezien van één keer een dubbele afspraak en een misverstand over de tijd waarop mijn afspraak was viel het wat afspraken betreft mee. Een verwijzing liet wat langer op zich wachten maar dat vond hij zelf ook heel erg. Ik had wel een klik met hem. Toen Lucien zich alleen bezig ging houden met de organisatorische kant werd ik overgedragen aan Sam. Ik heb geen problemen gehad met Sam maar ik heb hem maar drie keer gezien, ben nu aan de volgende overgedragen :Steffi, afgelopen dinsdag kennis gemaakt en was een fijn gesprek.
Ik kijk misschien wat anders aan tegen een behandelaar die dingen opschrijft of even wat in mijn dossier checkt, ik heb inmiddels zo'n 19 jaar ervaring als psychiatrisch patiënt en heb wel wat meegemaakt in de reguliere GGZ...
Ik heb twee keer een andere behandelaar gevraagd omdat ik niet met iemand door één deur kon maar deed dat wel in een persoonlijk gesprek, ik zou dat zelf niet via een mail doen. Van Hayo trouwens niet netjes dat hij jouw mail zomaar doorgestuurd heeft, had je net zo goed Sam zelf kunnen mailen...
Ik heb ook totaal geen problemen met een keer iets opzoeken tijdens een gesprek. Ik zit er meer mee dat als ie ziet dat wij naar Assen zijn gekomen en weet dat wij dan voor de afspraak met hem komen (want heeft ie zelf geregeld) dat ie dan hallo zegt, in de lift stapt en vertrekt. Vervolgens is hij niet bereikbaar. Dat niet bereikbaar zijn zie ik echt als een groot risico. Wat als ik een keer wel op korte termijn ze nodig heb? Gaat zomaar 1 a 2 weken overheen eer ze reageren. En dat blijft zo maar door gaan. Een afspraak maken gaat dus bijna niet, want eer hij reageert had de afspraak al moeten staan...
En dan nog dat van Hayo erbij. Pfff ik zit er serieus over te denken om terug te gaan naar Tanja
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door Irene_de_Vreede »

Als ik dit allemaal zo lees lijk ik het toch allemaal behoorlijk goed getroffen te hebben.
Irene