Nieuwe chat! Zie dit topic.

Ik wil echt een man zijn

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Ik wil echt een man zijn

Bericht door Mr.X »

Een 'echte' man zijn. Tjah, dat willen we allemaal (de FTM's dan) wel. En we weten ook allen dat dit lichamelijk niet gaat gebeuren. Ik vraag me of jij ooit hebt gedacht dat dit wel mogelijk was. En zo ja, hoe kwam je daar bij? Heb je niet voordat je zo'n zware lichamelijke operatie onderging op eigen houtje, onderzocht wat nu eigenlijk het resultaat zou zijn?

Het is nu eenmaal een feit dat je nooit zult krijgen wat je wilt op dit moment. Daar kun je of vrede mee hebben, en blij zijn met het idee dat wat je nu hebt dan toch beter is dan wat je had, of ertegen blijven vechten. Maar als je die laatste optie uitkiest, vraag je dan ook af wat je hiermee wilt bereiken? Want ertegen vechten zorgt er niet voor dat je uiteindelijk wel kunt krijgen wat je wilt. Je bent denk ik alleen maar jezelf tot last hiermee, want je maakt jezelf ongelukkig. En dat verdien je niet.

Dus ja, begeleiding zul je wel nodig hebben. Het is, zoals Jer ook zegt, een rouwproces. Voor de een zal dit proces zwaarder zijn dan de ander. Maar met hulp kun je er wel doorheen komen.

En ook, 6 maanden is inderdaad veel te kort in het heelproces. Geef het minstens 2 jaar voordat je met zekerheid concludeert dat er totaal geen gevoel in zit. Tenzij de arts natuurlijk geen nerve hook-up heeft gedaan. Dan zal er nooit gevoel in komen.

Succes in ieder geval.
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Ik wil echt een man zijn

Bericht door Benjamin »

Ahem, heren. Misschien de trol niet voeren? TS was er allang van op de hoogte wat de vooruitzichten waren, blijkt uit dit topic. Dus óf hij is een soort goudvis qua geheugen, óf hij is bewust de boel aan het stangen hier. Ik ben ook benieuwd naar waar dat buitenland ligt, en waarom ze daar geen informatie gegeven hebben en zo trouwens.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Ik wil echt een man zijn

Bericht door Mr.X »

Je overschat het inzicht en mentale vermogen van sommige mensen, Ben. Ik denk echt dat er mensen zijn die op zo'n naive manier operaties ingaan. En zo niet, en het is een trol, dan is dat alleen maar beter voor hem, want dan heeft hij toch geen domme dingen gedaan.
kevin1989
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:31
Gender: Trans FtM

Re: Ik wil echt een man zijn

Bericht door kevin1989 »

Benjamin schreef: 10 jun 2019, 14:33 Ahem, heren. Misschien de trol niet voeren? TS was er allang van op de hoogte wat de vooruitzichten waren, blijkt uit dit topic. Dus óf hij is een soort goudvis qua geheugen, óf hij is bewust de boel aan het stangen hier. Ik ben ook benieuwd naar waar dat buitenland ligt, en waarom ze daar geen informatie gegeven hebben en zo trouwens.
Hoe durf je!!!! Alsof ik dit soort dingen zou verzinnen. Heb wel wat beters te doen
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Ik wil echt een man zijn

Bericht door Benjamin »

kevin1989 schreef: 10 jun 2019, 23:43 Hoe durf je!!!! Alsof ik dit soort dingen zou verzinnen. Heb wel wat beters te doen
Was je dan vergeten wat er in het vorige topic is uitgelegd? Kan gebeuren hoor. Hadden ze in het buitenland ook niks gezegd voordat je werd geopereerd? Waar ben je eigenlijk geopereerd?
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Ik wil echt een man zijn

Bericht door Benjamin »

Marica schreef: 09 jun 2019, 16:22 Is het niet mogelijk om huidtransplantaties van de penis van bijvoorbeeld een overleden persoon te gebruiken als het 'klopt' met de bloedtypes.
https://www.hopkinsmedicine.org/news/ar ... ns-hopkins

Lijkt mij voor een cisman echt super raar om ineens een andere penis (zonder scrotum) te hebben.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: Ik wil echt een man zijn

Bericht door MichelleB »

Hmm kennelijk nog geen plannen om het als een srs toe te passen zie ik. (hoewel, wauw, dat dit kan). En dan nog is de techniek nog niet zo ruim beschikbaar. Daar zullen nog wel wat jaartjes overheen gaan.

On-topic:
De wens om een "echte man" te zijn is herkenbaar, zij het in tegengestelde richting. Ik zou ontzettend graag kinderen kunnen krijgen, geen tot weinig haargroei in mijn gezicht willen hebben, borsten hebben die ik al sinds de pubertijd heb(de 1e keer haha), etc etc etc.

Mijn punt: Dat gaat hem niet worden. Als tip kan ik je alleen maar meegeven, play with the cards you've been dealt. Dat is een rottig iets om te horen, maar soms is dat wat je nodig hebt. Kijk naar wat je wel hebt en wat je wel kan. Door deze manier van denken en zo'n utopische droom in stand te houden, denk ik dat je in een negatieve spiraal zal blijven hangen

Mijn twee centjes.
-Life is a work in progress-
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Ik wil echt een man zijn

Bericht door Benjamin »

MichelleB schreef: 11 jun 2019, 12:01 Hmm kennelijk nog geen plannen om het als een srs toe te passen zie ik. (hoewel, wauw, dat dit kan). En dan nog is de techniek nog niet zo ruim beschikbaar. Daar zullen nog wel wat jaartjes overheen gaan.
Ik denk dat het los van de techniek ook nog een ethische puzzel is. Veel donoren zullen wel hun andere organen, maar niet hun geslachtsorganen ter beschikking willen stellen, ook met het oog op transfobie. Of je zou iets van ´gelijk oversteken´ moeten doen? MtF doneert piemel, FtM doneert poes? Maar op zich wel tof dat het mogelijk is, al lijkt het mij echt bizar om bv. een andere poes te hebben dan je oorspronkelijke. Ik vraag me dan af hoe dat zou zijn, zou ik het heel erg merken, etc.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Ik wil echt een man zijn

Bericht door Vethrvolnir »

kevin1989 schreef: 09 jun 2019, 15:13

Ik ben en wiln een man zijn
AAAAAAAARG!

I feel your pain bro

Hee. However: Language!
:shock:
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Ik wil echt een man zijn

Bericht door Vethrvolnir »

Benjamin schreef: 11 jun 2019, 08:18
Marica schreef: 09 jun 2019, 16:22 Is het niet mogelijk om huidtransplantaties van de penis van bijvoorbeeld een overleden persoon te gebruiken als het 'klopt' met de bloedtypes.
https://www.hopkinsmedicine.org/news/ar ... ns-hopkins

Lijkt mij voor een cisman echt super raar om ineens een andere penis (zonder scrotum) te hebben.
Transplantatie! ? HhhhhhhhaaaA wantit!
:shock: