Nieuwe chat! Zie dit topic.

Ik wil echt een man zijn

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar

Re: Ik wil echt een man zijn

Bericht door Sara »

Best heftig, een piemel van iemand anders krijgen. Het voelt toch wat persoonlijker dan een nier of een lever 😁
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Ik wil echt een man zijn

Bericht door Benjamin »

Sara schreef: 11 jun 2019, 21:05 Best heftig, een piemel van iemand anders krijgen. Het voelt toch wat persoonlijker dan een nier of een lever 😁
Ja, je blijft je misschien toch de hele tijd afvragen: waar heeft dat allemaal aan en in gezeten?
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar

Re: Ik wil echt een man zijn

Bericht door Sara »

Nou ja, onder andere dat dus 😁

Ik ben hier overigens niet alleen om te ‘trollen’, eigenlijk vind ik het een hele belangrijke discussie. De medische wereld brengt ons lichaam en zelfbeeld dichter bij elkaar, maar dat is tot op zekere hoogte, en een aantal mensen ervaren blijkbaar nog steeds heel erg dat gat. Ik vraag me af hoe vaak men hun eigen graf graaft (sorry voor de beeldspraak) met onrealistische verwachtingen over de medische ingrepen enerzijds (waaronder met nadruk HRT) en een totaal onrealistisch beeld van hun eigen lichaam/uiterlijk anderzijds. Ik denk dat het psychologische traject belangrijk is bij dat soort gevallen en daarom vind ik het ‘depathologiseren’ van genderincongruentie ook wel heel erg spannend. In hoeverre is er nu en straks nog ruimte voor het bijstellen van het zelfbeeld naar de (medische) realiteit, bijvoorbeeld aan de hand van begeleidende gesprekken?
kevin1989
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:31
Gender: Trans FtM

Re: Ik wil echt een man zijn

Bericht door kevin1989 »

ik ben naar hongarije geweest en had niet echt begeleiding. Pas nu verdiep ik me in allerlei zaken. verder weet ik even niet wat ik moet typen.
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Ik wil echt een man zijn

Bericht door Citizen Erased »

kevin1989 schreef: 15 jun 2019, 21:41 ik ben naar hongarije geweest en had niet echt begeleiding. Pas nu verdiep ik me in allerlei zaken. verder weet ik even niet wat ik moet typen.
Dat klinkt erg exotisch.. welke flap hebben ze gebruikt?
kevin1989
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:31
Gender: Trans FtM

Re: Ik wil echt een man zijn

Bericht door kevin1989 »

Citizen Erased schreef: 15 jun 2019, 22:13
kevin1989 schreef: 15 jun 2019, 21:41 ik ben naar hongarije geweest en had niet echt begeleiding. Pas nu verdiep ik me in allerlei zaken. verder weet ik even niet wat ik moet typen.
Dat klinkt erg exotisch.. welke flap hebben ze gebruikt?
arm
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Ik wil echt een man zijn

Bericht door Vethrvolnir »

Benjamin schreef: 11 jun 2019, 08:18
Marica schreef: 09 jun 2019, 16:22 Is het niet mogelijk om huidtransplantaties van de penis van bijvoorbeeld een overleden persoon te gebruiken als het 'klopt' met de bloedtypes.
https://www.hopkinsmedicine.org/news/ar ... ns-hopkins

Lijkt mij voor een cisman echt super raar om ineens een andere penis (zonder scrotum) te hebben.
Jee laat alsjeblieft iemand van vumc daar op stage gaan. Leuk dat meteen gezegd wordt dat ze de techniek nog niet voor transitie in willen zetten... waarom niet?

En inderdaad gelijk oversteken is dan een optie. Ftm doneert aan mtf en vice versa.

Wel levenslang anti afstotings medicatie.
:shock:
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Ik wil echt een man zijn

Bericht door Jer158 »

Vethrvolnir schreef: 17 jun 2019, 13:16 Leuk dat meteen gezegd wordt dat ze de techniek nog niet voor transitie in willen zetten... waarom niet?
Zenuwen niet op de juiste plaats e.d.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Ik wil echt een man zijn

Bericht door Vethrvolnir »

Ah
:shock:
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Ik wil echt een man zijn

Bericht door Mr.X »

Wel levenslang anti afstotings medicatie.
En dat is zeer zwaar. Zeker geen kattenpis.
Ik zou het serieus nog een zeer moeilijke keuze vinden als ik kon kiezen uit een donerpenis, dan wel functioneel maar met zware medicatie en mogelijke gevolgen, of toch een penis gemaakt van mijn eigen huid.