Onderzoek door kwartiermakers over transgender zorg

Psychologen en procedures
Bestuur
Vereniging
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 apr 2017, 16:41
Gender: Anders
Locatie: Europa
Contacteer:

Onderzoek door kwartiermakers over transgender zorg

Bericht door Bestuur »

Kan de zorg voor transgenders beter? Dit is je kans om een bijdrage aan betere zorg te leveren.

Er zijn lange wachttijden in de transgenderzorg en het aanbod is volop in beweging. Bovendien groeit de diversiteit aan behoeften van mensen die zorg ontvangen. Daarom is het belangrijk om een goed beeld te krijgen van de ervaringen met de zorg en de wensen & behoeften van transgenders. Jij kunt daarbij helpen door de vragenlijst “Ervaringen en behoeften in de transgenderzorg” in te vullen. De vragenlijst is bedoeld voor iedereen die een vorm van transgenderzorg heeft ontvangen of nog gaat ontvangen.

Het ministerie van VWS en Zorgverzekeraars Nederland hebben Zorgvuldig Advies en Transvisie de opdracht gegeven dit onderzoek op te zetten. Enkele wetenschappers bewaken de onafhankelijkheid en de zeggingskracht van het onderzoek. Met de uitkomsten van dit onderzoek kunnen de opdrachtgevers verbeteringen in gang zetten in de transgenderzorg.

Als je behoort tot de doelgroep en mee wil doen, klik dan HIER.

Bij voorbaat dank voor je medewerking om de transgenderzorg te verbeteren!

(En met dank aan de alertheid van @LauraHeleneN )
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Onderzoek door kwartiermakers over transgender zorg

Bericht door Anon20200101 »

Graag gedaan.
En ja, eenieder die dit betreft, graag meedoen aan het onderzoek, om dat kwartiermaker een zo compleet mogelijk beeld te geven,
Ik heb al meegedaan, en dir koste wel wat tijd, maar is voor een heel goed doel, waar we uiteindelijk allemaal (en dan waarschijnlijk vooral zij die nog aan het begin van hun transitie staan, of zij die nog niet zo ver zijn).
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Onderzoek door kwartiermakers over transgender zorg

Bericht door Irene_de_Vreede »

Sorry, ben bij vraag twee al afgehaakt.
Irene
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen
Contacteer:

Re: Onderzoek door kwartiermakers over transgender zorg

Bericht door MichelleB »

Done :)

@Irene_de_Vreede Hoezo dat?
-Life is a work in progress-
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Onderzoek door kwartiermakers over transgender zorg

Bericht door Irene_de_Vreede »

Vragenlijsten maken die invulbaar zijn is blijkbaar moeilijk.
Ik moest per se het opleidingsniveau van ouders (ik zit nog niet in verzorgingstehuis) invullen en de opties die daar bij stonden waren van geen van allen van toepassing. Ik wil best tijd stoppen in dit soort activiteiten , maar dan verwacht ik van de andere zijde op zijn minst de inzet om zinnige vragen te stellen met de mogelijkheid tot oprechte antwoorden.
Irene
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Onderzoek door kwartiermakers over transgender zorg

Bericht door Anon20200101 »

Irene_de_Vreede schreef: 18 jun 2019, 21:26 Vragenlijsten maken die invulbaar zijn is blijkbaar moeilijk.
Ik moest per se het opleidingsniveau van ouders (ik zit nog niet in verzorgingstehuis) invullen en de opties die daar bij stonden waren van geen van allen van toepassing. Ik wil best tijd stoppen in dit soort activiteiten , maar dan verwacht ik van de andere zijde op zijn minst de inzet om zinnige vragen te stellen met de mogelijkheid tot oprechte antwoorden.
Dan had je toch de optie "weet ik niet/wil ik niet beantwoorden" kunnen nemen?
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Onderzoek door kwartiermakers over transgender zorg

Bericht door Irene_de_Vreede »

Had gekund, maar ik wist het wel en ik wilde het ook wel beantwoorden.
Irene
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen
Contacteer:

Re: Onderzoek door kwartiermakers over transgender zorg

Bericht door MichelleB »

Nou ja, het is natuurlijk wel zo dat dit onderzoek in de allereerste plaats ging over het opleidingsniveau van mijn ouders.
Ik had de indruk dat het ging over het bevorderen van transgenderzorg. Malle ikke.
//sarcasme uit
Maar goed, ieder zijn/haar meug
-Life is a work in progress-
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Onderzoek door kwartiermakers over transgender zorg

Bericht door Anon20200101 »

Same here; exacte optie zat er niet tussen, maar ik had de vervangende naam van na de Mammoetwet kunnen kiezen. Heb uiteindelijk de "weet ik niet/wil ik niet beantwoorden" gekozen.
Deze vraag is op het oog weinig relevant, in ieder geval voor het werkelijke doel; "inventarisatie en bevinding van ontvangen zorg".
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Onderzoek door kwartiermakers over transgender zorg

Bericht door Irene_de_Vreede »

Voor mij was het meer een voorbode, als dit soort vragen al zo moeilijk blijken dan beloofd dat meestal niet veel goeds voor het vervolg.
Irene
Plaats reactie