Frustratie over transitie/stepwork

Psychologen en procedures
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door Ylse »

Irene_de_Vreede schreef: 06 jun 2019, 22:56 Als ik dit allemaal zo lees lijk ik het toch allemaal behoorlijk goed getroffen te hebben.
Dat gevoel heb ik ook, het lijkt bijna een gevalletje "vroeger, toen alles beter was"

Ik vind dat ik zonder noemenswaardige "problemen" het hele traject doorgerold ben.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ylse schreef: 06 jun 2019, 23:18
Irene_de_Vreede schreef: 06 jun 2019, 22:56 Als ik dit allemaal zo lees lijk ik het toch allemaal behoorlijk goed getroffen te hebben.
Dat gevoel heb ik ook, het lijkt bijna een gevalletje "vroeger, toen alles beter was"

Ik vind dat ik zonder noemenswaardige "problemen" het hele traject doorgerold ben.
Dat wil ik nou ook weer niet zeggen :)
Ik heb behoorlijk last gehad van het faillissement van PII, maar achteraf lijkt het dat ik blij mocht zijn dat Stepwork toen nog niet bestond.
Irene
Bregje
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 okt 2015, 22:12
Gender: Vrouw

Re: Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door Bregje »

Waar ben jij na het faillissement dan heen gegaan Irene? Ik was ook tevreden over PII tot ze failliet gingen. Dat is toen erg slecht afgehandeld, maar uiteindelijk heeft Tanja wel een vervolg gekregen met een ander eigen bedrijfje en misschien ga ik wel gewoon weer lekker terug. Hoe meer ik nadenk over hoe Stepwork met mij omgaat hoe meer ik er helemaal klaar mee ben. Ik heb Hayo nog gemaild dat hij de mail niet zomaar had mogen doorsturen, maar hij neemt niet eens de moeite om te reageren of excuses aan te bieden. Daar kan ik erg boos om worden. Wou dat ik dit soort dingen kon aangeven ergens. Dat er instanties waren die fatsoen afdwongen bij dit soort belangrijke bedrijven :)
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door Anon20200101 »

@Bregje , hier is een handige link voor klachten over de zorg.
Daar heb ik mijn ei goed kwijtgekund over een serie administratieve fouten door m'n huisarts gemaakt.
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door Irene_de_Vreede »

Bregje schreef: 11 jun 2019, 21:07 Waar ben jij na het faillissement dan heen gegaan Irene? Ik was ook tevreden over PII tot ze failliet gingen. Dat is toen erg slecht afgehandeld, maar uiteindelijk heeft Tanja wel een vervolg gekregen met een ander eigen bedrijfje en misschien ga ik wel gewoon weer lekker terug. Hoe meer ik nadenk over hoe Stepwork met mij omgaat hoe meer ik er helemaal klaar mee ben. Ik heb Hayo nog gemaild dat hij de mail niet zomaar had mogen doorsturen, maar hij neemt niet eens de moeite om te reageren of excuses aan te bieden. Daar kan ik erg boos om worden. Wou dat ik dit soort dingen kon aangeven ergens. Dat er instanties waren die fatsoen afdwongen bij dit soort belangrijke bedrijven :)
Ik ben al voor het officiële faillissement als overlapping (in verband met de wachttijd bij de VU) met mijn psycholoog meegegaan.
Irene
Een_fietser
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 jan 2019, 20:23
Gender: Androgyne

Re: Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door Een_fietser »

Bregje schreef: 06 jun 2019, 11:24 Volgens mij ook iets in Eindhoven. Heeft iemand ervaring met de alternatieven?
Er is idd een genderkliniek zuid Nederland, een samenwerking met Mutsaart in Venlo en OOG psychologen Eindhoven. Deze werken weer samen met endocrinologen van Maxima in Eindhoven en st. Anna in Geldrop.

https://www.mutsaersstichting.nl/verwij ... r-dysforie

Vanwege de gebrekkige nazorg, als je transitie al helemaal klaar is, krijg ik nog ondersteuning van de gender coördinator van OOG, Joep Roeffen.
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door Jeste »

Bregje schreef: 06 jun 2019, 11:24 Heeft het nog zin om preventief in te schrijven bij het VUMC voor over een jaar ofzo of is het daar net zo erg?
Dat heeft zin, zeker gezien de veel te lange wachtlijst daar. Die wordt daardoor wel weer langer, maar dat is even niet anders zolang een structurele oplossing uitblijft.
Wanneer je een traject buiten een, om het maar zo te noemen, erkend behandelcentrum volgt kan je soms tegen problemen aanlopen. Met name met de verzekering voor als er chirurgie nodig is. Het hoeft niet te gebeuren, maar regelmatig gaat het mis.
Als je op de wachtlijst staat dan kan je je natuurlijk ook weer afmelden als het elders wel goed gaat.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Lux
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 mei 2019, 15:52
Gender: Trans FtM

Re: Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door Lux »

Weet iemand hoe vaak ze bij Stepwork de wachttijd op de site updaten? Ik dacht elke 3 maanden, maar dat blijkt niet zo te zijn.



Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door Marijn »

In het bestand staat voor andere afdelingen bijgewerkt per 25-3, dus ik schat dat dat bij de transgenderzorg ook wel zo zal zijn, dus zat zou nu iets meer dan 3 maanden geleden zijn.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Bregje
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 okt 2015, 22:12
Gender: Vrouw

Re: Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door Bregje »

Ik ben teruggegaan naar Tanja. Eerste gesprek daar weer gehad en voelde prettig en vertrouwd. Ook meteen besproken waar ik het de komende gesprekken over wil hebben, dus met beetje touwtjes in handen houden denk ik hier nu heel goed aan gedaan te hebben.

inschrijven bij vumc wilde mijn huisarts niet doen. Ik dacht met 2 jaar wachttijd moet ik die ernaast zetten, maar voor psychologie is de wachtlijst veel korter. Denk ik. Het is niet heel duidelijk want er staat wel weer bij 'interne verwijzing'. Maar goed voorlopig nog geen vumc inschrijving dus.
Plaats reactie