Nieuwe chat! Zie dit topic.

Welke boek lees je nu of heb je laatst gelezen?

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
AstroNoud
Berichten: 269
Lid geworden op: 17 aug 2017, 23:07
Gender: Trans FtM
Locatie: Gelderland

Re: Welke boek lees je nu of heb je laatst gelezen?

Bericht door AstroNoud »

Der Vorleser van Bernhard Schlink. Woensdag avond begonnen in de Nederlandse versie en die gister avond uit gelezen. Van de week beginnen aan de Duitse om mijn Duits weer wat bij te spijkeren.

In het begin een heel bijzonder boek, waarin je toch steeds door wil blijven lezen. Erg goed geschreven!
I will not yield!
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Welke boek lees je nu of heb je laatst gelezen?

Bericht door Anon20210626 »

AJpoekie schreef: 14 mei 2019, 01:11
Maar ben nu o.a een boek over samoerai aan het lezen.
Deel 1 (erecode van de samoerai - David Kirk) heb ik uit.
Deel 2 ligt klaar om in te beginnen en die heet "de wraak van de kantana"

Had oprecht niet verwacht dat ik deel 1 zo leuk vind, hoewel ik wel echt een zwak heb voor samoerai.

probeer dan de Nicolas Linear serie van Eric van Lustbader

the Ninja , The Miko etc

Of een non fictie klassieker

The art of War , Sun Tzu


veel plezier
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Welke boek lees je nu of heb je laatst gelezen?

Bericht door Benjamin »

Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Welke boek lees je nu of heb je laatst gelezen?

Bericht door Jer158 »

Benjamin schreef: 08 jun 2019, 18:08 Uwe Timm: Icarië
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/11/30/ee ... n-a2832412
Dat is nu eens een aanrader waar ik warm voor loop! :D Moet even kijken of dat Nederlands of Duits gaat worden, want zo te zien is er geen Engelse vertaling

Overigens heb ik net een biografie van Nietzsche uit: I Am Dynamite! door Sue Prideaux. Verhelderend
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Welke boek lees je nu of heb je laatst gelezen?

Bericht door Benjamin »

Jer158 schreef: 12 jun 2019, 19:59 Dat is nu eens een aanrader waar ik warm voor loop! :D Moet even kijken of dat Nederlands of Duits gaat worden, want zo te zien is er geen Engelse vertaling
Nee, volgens mij is deze nog niet in het Engels vertaald. Ik weet niet hoe goed jouw Duits is? Het is niet supermakkelijk om te lezen maar zeker wel reuze interessant omdat ik nog nooit eerder iets heb gelezen over de wetenschap of ¨wetenschap¨ of is het toch wetenschap achter de genocide onder de Nazi´s. Ook niet iets waar veel mensen tegenwoordig graag hun handen aan branden denk ik.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
lisamarissa
Berichten: 44
Lid geworden op: 01 jun 2019, 02:30
Gender: Trans MtF
Locatie: Drenthe

Re: Welke boek lees je nu of heb je laatst gelezen?

Bericht door lisamarissa »

I read a lot of crime novels :) "Een verdiende dood" by Peter Swanson, "Predikant" by Camilla Läckberg (her Fjellbäcka series is fantastic) and "De kluizenaar" by Jørn Lier Horst (I'm reading them in English but provided the Dutch titles in case anybody wants to look them up)
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Welke boek lees je nu of heb je laatst gelezen?

Bericht door Jer158 »

Benjamin schreef: 12 jun 2019, 20:35Nee, volgens mij is deze nog niet in het Engels vertaald. Ik weet niet hoe goed jouw Duits is? Het is niet supermakkelijk om te lezen maar zeker wel reuze interessant omdat ik nog nooit eerder iets heb gelezen over de wetenschap of ¨wetenschap¨ of is het toch wetenschap achter de genocide onder de Nazi´s. Ook niet iets waar veel mensen tegenwoordig graag hun handen aan branden denk ik.
Ik weet meer over deze "wetenschap" dan ik zou willen. Ik noem het bronmateriaal. Wetenschap is niet sowieso niet volledig objectief en ze hebben bovendien een boel verdraaid om hun doel te dienen. Nietzsche's werk is daar een heel goed voorbeeld van.

Mijn Duits is goed genoeg om vrijwel alles te kunnen lezen, maar niet met dezelfde vloeiendheid als Nederlands en Engels. Ben binnenkort weer in NL, dus misschien dat ik hem dan in het Nederlands koop. Of Duits op de ereader met woordenboek binnen klikbereik ;)
Hung her from the branches of a mango tree
Dante
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 nov 2018, 12:28
Gender: Non-binair

Re: Welke boek lees je nu of heb je laatst gelezen?

Bericht door Dante »

Omars Zonen van Peter Buwalda

Hoe iemand zulke prachtige zinnen kan afleveren, pagina na pagina!? Ik wou dat ik het kon, al was het maar één zo'n zin.
Geniale schrijver!
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Welke boek lees je nu of heb je laatst gelezen?

Bericht door Jer158 »

Jer158 schreef: 12 jun 2019, 23:41
Benjamin schreef: 12 jun 2019, 20:35Nee, volgens mij is deze nog niet in het Engels vertaald. Ik weet niet hoe goed jouw Duits is? Het is niet supermakkelijk om te lezen maar zeker wel reuze interessant omdat ik nog nooit eerder iets heb gelezen over de wetenschap of ¨wetenschap¨ of is het toch wetenschap achter de genocide onder de Nazi´s. Ook niet iets waar veel mensen tegenwoordig graag hun handen aan branden denk ik.
Ik weet meer over deze "wetenschap" dan ik zou willen. Ik noem het bronmateriaal. Wetenschap is niet sowieso niet volledig objectief en ze hebben bovendien een boel verdraaid om hun doel te dienen. Nietzsche's werk is daar een heel goed voorbeeld van.

Mijn Duits is goed genoeg om vrijwel alles te kunnen lezen, maar niet met dezelfde vloeiendheid als Nederlands en Engels. Ben binnenkort weer in NL, dus misschien dat ik hem dan in het Nederlands koop. Of Duits op de ereader met woordenboek binnen klikbereik ;)
Het is Nederlands geworden en ik had op pagina 2 al spijt, want de speling met Himmler en hemel (en uit de lucht vallen) werkt al niet helemaal in het Nederlands. :lol: Ben wel benieuwd.

Ik heb net The Pink Triangle: The Nazi War against Homosexuals gelezen. Heel verhelderend en bovendien goed geschreven. Geeft een goed beeld van de vervolging van LGBT mensen in die tijd en hoe dit "paste" in het grote geheel.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Welke boek lees je nu of heb je laatst gelezen?

Bericht door Benjamin »

Jer158 schreef: 06 jul 2019, 20:15
Ik heb net The Pink Triangle: The Nazi War against Homosexuals gelezen. Heel verhelderend en bovendien goed geschreven. Geeft een goed beeld van de vervolging van LGBT mensen in die tijd en hoe dit "paste" in het grote geheel.
Ik vind het knap dat je zoiets kunt lezen. Ik kan er echt niet tegen.

Ik lees momenteel:
- Richard Russo: Nobody's Fool (roman)
- Arielle Schwartz: The Complex PTSD Workbook: A Mind-Body Approach to Regaining Emotional Control & Becoming Whole
- Paul D. Hellmeier: Dominikus begegnen
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -