Goedemiddag dames

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Plaats reactie
Claire Slingerland
Berichten: 78
Lid geworden op: 20 jul 2019, 11:22
Gender: Trans MtF

Goedemiddag dames

Bericht door Claire Slingerland »

Hallo allemaal,

Gewoon even een leuk berichtje. Afgelopen weekend was ik met mijn vrouw de stad in. Shoppen, make-up workshop, lunchen en een terrasje pakken. Zegt de ober tegen ons 'goedemiddag dames'. Mijn dag die toch al heel leuk was kon niet meer stuk. En even later een meisje; 'wat heeft u een leuke rok aan'. Ik had eerst niet eens door dat het tegen mij was maar mijn vrouw had het gelukkig wel door. Vraag ik me wel af; waren ze gewoon lief of hadden ze niet door dat ik geen cis vrouw ben. Maar dat maakt op zich niet uit. Ik voel me wel zo.

Liefs, Claire
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Goedemiddag dames

Bericht door Irene_de_Vreede »

Dat is wel heel herkenbaar, dat je denkt dat ze het uit beleefdheid doen, en dat is misschien soms ook wel zo, maar dat is ook ok. Het is een prettige bevestiging, maar je gaat het gewoon vinden.
Irene
Claire Slingerland
Berichten: 78
Lid geworden op: 20 jul 2019, 11:22
Gender: Trans MtF

Re: Goedemiddag dames

Bericht door Claire Slingerland »

Irene_de_Vreede schreef: 15 aug 2019, 20:26 Dat is wel heel herkenbaar, dat je denkt dat ze het uit beleefdheid doen, en dat is misschien soms ook wel zo, maar dat is ook ok. Het is een prettige bevestiging, maar je gaat het gewoon vinden.
Het ging in ieder geval heel natuurlijk en dat is al super fijn.
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Goedemiddag dames

Bericht door Marica »

Op een terras de vraag krijgen "Wat willen de dames drinken" is mij al vaak genoeg overkomen. Ik begin het bijna normaal te vinden.

En complimentjes zijn altijd leuk toch?
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Claire Slingerland
Berichten: 78
Lid geworden op: 20 jul 2019, 11:22
Gender: Trans MtF

Re: Goedemiddag dames

Bericht door Claire Slingerland »

Marica schreef: 16 aug 2019, 08:11 Op een terras de vraag krijgen "Wat willen de dames drinken" is mij al vaak genoeg overkomen. Ik begin het bijna normaal te vinden.

En complimentjes zijn altijd leuk toch?
Heel erg leuk!
ReneeCross
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 okt 2018, 09:45
Gender: Trans MtF
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: Goedemiddag dames

Bericht door ReneeCross »

geweldig toch. zo kreeg ik van mijn psychologe het compliment dat ik er zo leuk uit zag. ja dan voel je je toch ineens een heel stukje beter hoor hihihi
Bregje
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 okt 2015, 22:12
Gender: Vrouw

Re: Goedemiddag dames

Bericht door Bregje »

Ik geniet er ook nog elke keer van. Zo fijn om zo aangesproken te worden!
Claire Slingerland
Berichten: 78
Lid geworden op: 20 jul 2019, 11:22
Gender: Trans MtF

Re: Goedemiddag dames

Bericht door Claire Slingerland »

Bregje schreef: 01 okt 2019, 23:42 Ik geniet er ook nog elke keer van. Zo fijn om zo aangesproken te worden!
Nou he. Het is inmiddels al een paar keer gebeurd en iedere keer glim ik van geluk.
Claire Slingerland
Berichten: 78
Lid geworden op: 20 jul 2019, 11:22
Gender: Trans MtF

Re: Goedemiddag dames

Bericht door Claire Slingerland »

ReneeCross schreef: 21 aug 2019, 14:46 geweldig toch. zo kreeg ik van mijn psychologe het compliment dat ik er zo leuk uit zag. ja dan voel je je toch ineens een heel stukje beter hoor hihihi
Ja, superfijn!
Irisaperture
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 okt 2018, 19:22
Gender: Trans MtF

Re: Goedemiddag dames

Bericht door Irisaperture »

Dit ken ik wel ja. Bij mijn werk ligt een (hoofd)kantoor van de DUO groep in de buurt alleen is de routebeschrijving er naartoe wat krakkemikkig, en dus kom ik nogal veel mensen tegen die de weg vragen op het moment dat ik naar huis ga.
Soms zie ik vanaf een afstandje al iemand op haar mobieltje kijken en weer opkijken op zoek naar straatnaambordjes, alle mannen die haar voorbij lopen spreekt ze niet aan, en dan gaat ze bij mij van "Mevrouw, mag ik u vragen hoe ik bij die en die straat moet komen?"

De leukste die ik ooit ook wel kreeg was dat de eigenaar van de oliebollenkraam die er sinds november weer staat een sigaretje stond te roken ver bij zijn kraam vandaan eerst wat ik denk dat een productvertegenwoordiger van een kledingwinkel nadrukkelijk stond na te kijken, en dat ik, vlak voordat ik langsliep ze naar haar hoorden gaan van "Zo ey wat een lekker ding" en dat ik langsloop en in hun blikveld kom ik hoor "Zoo en daar heb je er nog een ey."
Hoewel fijn, blijft dat toch ook wel heel erg eigenaardig om mee te maken.
Een van de flauwste grappen die er mogelijk is in omroepland: "Iris...MINDER IRIS!!"
Plaats reactie