Vinden van een partner

Gevoelens die je met de wereld deelt
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Vinden van een partner

Bericht door Tijgertje »

Op mijn werk zitten een aantal collega's op Tinder en Badoo. Het gesprek ging op gegeven moment over swipen. Ik dacht dat ik het niet goed verstond dus ik vroeg "wat is swipen?". Degene die het gesprek voerde zei "zit jij niet op Tinder dan?" ik zei nou nee, eigenlijk niet. Op haar mobiel liet ze zien wat het was waarop ik dacht, oké dat kan ik ook!

Zo gezegd zo gedaan, ik een profiel aangemaakt en een paar afbeeldingen van mezelf erbij geplaatst die jullie van me kennen en bij de instellingen ingegeven "man zoekt vrouw tussen de 40 en de 55" en swipen maar!

Het duurde niet lang voordat ik een eerste reactie kreeg, maar alleen niet wat ik had gehoopt. Een vrouw stuurde mij een bericht en zei "hé, ik heb alleen mannen weergegeven ingesteld, maar jij bent een vrouw?" Ik dacht ik ben een vrouw, hoe kom je daar nu bij?

Haar opmerking moest even landen, maar nadat ik nog even kritisch naar mijn foto's gekeken had, moest ik idd toegeven dat het er redelijk vrouwelijk uitzag. Op mijn profiel had ik erbij gezet dat deze man, met typisch vrouwelijk uiterlijk, op zoek is naar een vrouw. Dan is het wel duidelijk toch?

Na een paar dagen kwam ik er achter dat dit ook niet werkte. Uit eigen ervaring weet ik ondertussen dat we alleen maar zitten te swipen en lezen doe je pas als je in de 10e seconde dat je iemand hebt beoordeeld, een gevoel krijgt dat je met diegene wel een beschuitje wilt eten.

Ik heb ondertussen ook gemerkt dat met name hetero vrouwen
zeer grof zijn in hun uitspraken,
wanner het gaat over je seksueel aangetrokken voelen tot iemand. Als er dan een trans op je pad komt vallen alle remmingen weg en krijg je de meest ongenuanceerde uitspraken voor de kiezen. Hoezo tolerantie?

verder viel het me op dat ik vooral positieve reacties kreeg van mannen, maar daar zat ik al helemaal niet op te wachten.

Met een illusie armer dacht ik, ik probeer het nog een keer opnieuw maar nu als vrouw zoekt vrouw. Mijn prifielfoto's vielen in de smaak want op Badoo (die ik ondertussen ook geïnstalleerd had) was mijn profiel kort na aanmelden al enorm populair. De eerste dag had ik al meer dan 70 profiel bezoeken gehad en een stuk of 10 berichten en likes ontvangen, ook van personen die ik wel eens op dit forum ben tegengekomen. Als lesbische trans lig ik behoorlijk goed in de markt, veel beter dan hetero man, maar ook hier weer een probleem, voor een hetero vrouw zie ik er te vrouwelijk uit, voor een lesbische vrouw te mannelijk.

Als trans heb ik dus duidelijk een probleem waar het aankomt op het vinden van een vriendin. Als ik qua seksuele voorkeur op mannen had gevallen ligt er een geweldig mooie toekomst voor me open, maar om een vrouw aan de haak te slaan?

Wat ik me afvroeg, hoe ervaren jullie dit en welke weg hebben jullie hierin gevonden?
Laatst gewijzigd door Tijgertje op 01 sep 2019, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
ReneeCross
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 okt 2018, 09:45
Gender: Trans MtF
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: Vinden van een partner

Bericht door ReneeCross »

Is een lastige idd. Hopelijk hoef ik dat niet te ervaren. Ben nog getrouwd en hopelijk kan mijn liefde mee in mijn transitie.
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: Vinden van een partner

Bericht door Tijgertje »

Ik was ook getrouwd, maar gaandeweg ervaarde ik dat zaken toch veranderde. Na deze verandering kwam ik tot de ontdekking dat de wereld waarin je wordt beoordeeld op je seksuele voorkeur, niet meer is zoals die was.
Laatst gewijzigd door Tijgertje op 01 sep 2019, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
ReneeCross
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 okt 2018, 09:45
Gender: Trans MtF
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: Vinden van een partner

Bericht door ReneeCross »

Oh dat geloof ik direct. Persoonlijk weet ik ook niet zeker of dat ik na dit huwelijk nog een relatie zou willen. Klinkt mss cliché maar zo voel ik dat wel op dit moment.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Vinden van een partner

Bericht door Anon20230219 »

Ja ik zit ook op Badoo en krijg soms weleens likes maar ik hoor daar niet thuis op het moment.
Toen ik er net op zat kreeg ik al berichten of ik grote borsten had en dat soort opmerkingen van voornamelijk mannen.
Heb ook geen spannende foto's erop staan hoor dus dat ik niet populair ben snap ik wel, wilde gewoon kijken hoe ik zou landen op de site zelf.
Ik zoek ook naar een dame daar mannen eigenlijk alleen maar stiekem seks met je willen maar niet dood bij je gevonden willen worden.
Laat eerst de transitie uitrazen en komt er een leuke kans voorbij dan pak ik die maar een relatie heb ik voorlopig even geen behoefte aan.
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Vinden van een partner

Bericht door Marijn »

Tijgertje schreef: 01 sep 2019, 11:04 voor een lesbische vrouw te mannelijk.
Hoe bedoel je dit? Aangezien je kennelijk wel veel positieve reacties hebt gehad sinds je je op vrouw zoekt vrouw gezet hebt.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: Vinden van een partner

Bericht door Tijgertje »

Nou laat ik zeggen positiever, maar voor een hetero vrouw ben ik te vrouwelijk, voor een lesbische vrouw te mannelijk.
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Vinden van een partner

Bericht door Benjamin »

Wat betreft de instellingen van zo´n app, is het heel eenvoudig denk ik: is je genderexpressie vrouw, dan ben je dus vrouw, ongeacht wat er in je onderbroek zit. Het is dan wel zo handig om in je profieltekst te zetten wat de kat voor haren heeft (pre-operatief transvrouw, ofzo), en ook of je bv. in de toekomst überhaupt een medische transitie ondergaan wilt, wanneer dit nog niet het geval is. Als er dan vervolgens mensen moeilijk over gaan doen, negeer je die gewoon. Eén van de beste dingen die ik heb geleerd de afgelopen tien jaar, is mensen op internet die me niet bevallen, gewoon negeren. Het is best leuk om te doen ook en zo goed voor de zen.

In je profiel zetten dat je man bent, dekt gewoon de lading niet en dan kan ik me voorstellen dat vrouwen die een man zoeken, een beetje verbaasd zijn dat jij met je kittige jurkje in hun zoekresultaten opduikt. Daar vallen zij niet op. Lesbische vrouwen houden in de regel niet van penissen, want is te mannelijk, daar zijn zij lesbisch voor. Dus wat dat betreft moet je je hoop vestigen op biseksuele mensen, en daar zijn er gelukkig best een hoop van.

Verder geldt bij daten dat de aanhouder wint denk ik: heb geduld en schenk aandacht aan het schrijven van een goed profiel en aan het zoeken van dito. Toen ik nog aan het daten was op Tinder, stelde ik de regel in dat ik niet meer ging reageren op profielen zonder tekst, zonder inhoud of profielen zonder fatsoenlijke, foutloze tekst. Verder kan ik niet zo goed - als partner dan - door één deur met laagopgeleide mensen, dus daar selecteerde ik ook nog op. Dus:

1. Foto oké?
2. Profieltekst oké?
3. Hoogopgeleid?
4. Swipe.

Dan blijft er niet veel over, en dat moet ook, want je wilt er uiteindelijk maar eentje overhouden als het goed is. Het kost wat meer tijd dan alleen foto´s kijken, maar dat moet je er voor over hebben misschien.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: Vinden van een partner

Bericht door Tijgertje »

Voor zover ik er nu in sta, blijft mijn transitie beperkt tot mijn naam, kleding en lichaamshaar. Wat je zegt over de plaats van een transitie, die had ik expres achterwege gelaten omdat dat voor mij niet aan de orde is. Dat dit ook weer vragen oproept, heb je gelijk in. Net wat je zegt, misschien moet ik het in de Bi-seksuele hoek zoeken. Ik zal mijn profiel nog even onder de loep nemen.

Een collega zei tegen me dat ik waarschijnlijk ook goed tot m'n recht zou kunnen komen, in een fetish omgeving. Ze zei dat deze omgeving veel toleranter is naar alles wat anders is dan de dominante heterocultuur. Weet niet of iemand daar ervaring mee heeft?
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Vinden van een partner

Bericht door Marijn »

Tijgertje schreef: 01 sep 2019, 16:28 Een collega zei tegen me dat ik waarschijnlijk ook goed tot m'n recht zou kunnen komen, in een fetish omgeving. Ze zei dat deze omgeving veel toleranter is naar alles wat anders is dan de dominante heterocultuur. Weet niet of iemand daar ervaring mee heeft?
Hmm, dat kan ook erg wisselen. En daar moet je dan zelf ook wel wat mee hebben, anders ga je je ook niet thuis voelen. En oppassen op mensen die jou als fetish gaan zien.

Misschien is een meer queer publiek wat. Daar komen vaak ook mensen van allerlei genders en kan een hele tolerante groep zijn (voorals als je politiek niet aan de rechterkant zit). Zit soms ook overlap in met fetish/bdsm, niet altijd. Ben er zelf vanwege wonen in een uithoek nog niet echt geweest. Ik weet niet hoe het dan qua leeftijd(sverdeling) uit gaat vallen.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Plaats reactie