opties als thuis kleden niet meer gaat

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

opties als thuis kleden niet meer gaat

Bericht door Judiana »

Beste allemaal,

zonder er een lang verhaal van te maken, probeer ik naar oplossingen te zoeken om wel in alle veiligheid en rust te kunnen kleden...

verhuizen is uitgesloten....

wie heeft tips en idee
en?
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3666
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: opties als thuis kleden niet meer gaat

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik ben er niet zeker van dat ik begrepen heb wat je precies bedoeld, maar toen het bij mij niet meer goed genoeg voelde om me af en toe om te kleden ben ik langzaam overgegaan mijn herenoutfit te vervangen door een min of meer uniseks exemplaar. Zo draag ik al jaren damesschoenen (heb niet eens meer herenschoenen), maar dat wil niet zeggen dat ik op mijn pumps naar mijn werk ga hoor. Ik draag ook al jaren een damesjas(jack) en heb sinds een halfjaar mijn jeans ingeruild voor een damesjeans.
Irene
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: opties als thuis kleden niet meer gaat

Bericht door Judiana »

ik kan me buitenshuis niet kleden en binnenshuis wordt ook moeilijker door mijn omgeving...
Gebruikersavatar
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: opties als thuis kleden niet meer gaat

Bericht door Laurens2 »

Misschien gekleed als vrouw naar een transgenderbijeenkomst/transvisie? Er zullen alleen maar mensen zijn met begrip voor je situatie. Dan heb je wel nog altijd 2 drempels:
1. Hoe kom ik daar als vrouw? Misschien omkleden op het toilet.
2. De drempel om überhaupt naar zo'n bijeenkomst te gaan. Ik geloof dat die in jou geval ook wel meespeelt. Ik kan je alleen zeggen dat als ik een beeld moet vormen over transgenders in het algemeen dat het allemaal bijzondere (postitief) mensen zijn vol begrip.

Veel sterkte gewenst :hug2:
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: opties als thuis kleden niet meer gaat

Bericht door Jeste »

Dit wordt wel heel lastig. Heb je zo veel met anderen te maken dan, in je directe omgeving?
Af en toe naar een paar dagen naar een stad gaan waar meer tolerantie is. Dan wordt het wel een soort uitvlucht uit de werkelijkheid, terwijl het eigenlijk zo zou moeten zijn dat je je in de werkelijkheid (dus in je eigen omgeving) kan kleden zoals je dat wil. Verder kost het ook nog wat geld om voor een paar dagen weg te gaan.
Omdat Amsterdam eigenlijk helemaal geen leuke stad is, zeker niet als je in een Henk-en-Ingridplaats net buiten de stad woont, ga ik regelmatig noodgedwongen naar Berlijn. Toch zou ik liever lekker thuis blijven.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: opties als thuis kleden niet meer gaat

Bericht door J1nny »

Judith, geen idee waar je woon, maar bij mij thuis hebben wel vaker genderklutsers zich een poosje in het beoogde geslacht gehesen.
Ofwel, indien je in de regio Westfriesland (NHN) woont zou ik er eens een PB aan mijn adres aan wagen.
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: opties als thuis kleden niet meer gaat

Bericht door Judiana »

ik ga waarschijnlijk binnenkort naar een avond in Amsterdam, es kijken wat dat met mijn verlangens doet