Nieuwe chat! Zie dit topic.

Make up hulp

Make-up, kleding, en zo voort
Aurianna
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jun 2019, 19:47
Gender: Onzeker

Make up hulp

Bericht door Aurianna »

Ik probeer een filmpje of een beschrijving te vinden van hoe ik mij zou moeten opmaken.
Maar alle filmpjes voor make van male -> female zijn op youtube verwijderd of ik kan ze simpelweg niet vinden.
Het lijkt me vooral in het begin, dat het anders is dan bij vrouwen.

Ik ben dit weekend alleen en zou het graag een keer willen proberen.

Ik heb het volgende alvast gekocht:

- Oogschaduw
- Lippenstift
- Mascara
- Compact powder mat
- Oogpotlood
- Foundation
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Make up hulp

Bericht door Marica »

Waarom moet het perse male to female zijn? Kijk naar make up filmpjes naar de techniek dat is veel belangrijker, en laat je adviseren bij de winkel waar je make up koopt. Dat is niet eng, ze helpen je echt.

Je kan ook een cursus/workshop volgen bij een beauty shop. Dat is wat mijn vrouw en ik hebben gedaan. Heel veel gelachen ook. Maar ik kan nu in 2 minuten klaar zijn en toonbaar.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: Make up hulp

Bericht door MichelleB »

Het is met name zoeken naar je eigen stijl en heel veel oefenen. Dan komt het helemaal goed
-Life is a work in progress-
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Make up hulp

Bericht door AnneCeleste »

Er zijn zo veel opties wat betreft make-up! Je zal echt niet één filmpje kijken en dan gelijk alles begrijpen en klaar zijn met je look 😜

Je zou kunnen kijken naar Jessie Maya of Gigi Gorgeous, beiden trans beauty vloggers. Hun stijl staat mij persoonlijk helemaal niet aan, maar misschien vind je er wat tips om de wat mannelijkere features te verbergen als dat is wat je wilt.

Voor de dagelijkse look gebruik ik meestal alleen wat wenkbrouwpotlood/gel en mascara; weinig skills voor nodig en maakt al best een groot verschil ☺️
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Make up hulp

Bericht door Marijn »

@Aurianna Je mist mogelijk nog wat belangrijks, juist om vrouwelijker te ogen. Contouring powder/stift. En eventueel highlighter. Het gaat er namelijk deels om om een andere vorm van je gezicht te suggereren. Kaaklijn wat aanpassen, jukbeenderen accentueren, dat soort dingen.

Je zou misschien ook wat aan travisage(.nl) kunnen hebben.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Aurianna
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jun 2019, 19:47
Gender: Onzeker

Re: Make up hulp

Bericht door Aurianna »

Dank jullie wel voor de vele reacties
Marica schreef: 12 sep 2019, 06:55 Waarom moet het perse male to female zijn? Kijk naar make up filmpjes naar de techniek dat is veel belangrijker, en laat je adviseren bij de winkel waar je make up koopt. Dat is niet eng, ze helpen je echt.

Je kan ook een cursus/workshop volgen bij een beauty shop. Dat is wat mijn vrouw en ik hebben gedaan. Heel veel gelachen ook. Maar ik kan nu in 2 minuten klaar zijn en toonbaar.
Ik vind juist de eerste stappen heel moeilijk, zeg maar het verbergen van de mannelijk kenmerken.
Ik ben nog niet zover dat ik iemand durf te vertellen wat ik doe. Ik heb die cursussen wel gevonden, maar durf daar echt niet naar toe te gaan.
Flapke schreef: 12 sep 2019, 11:38 Er zijn zo veel opties wat betreft make-up! Je zal echt niet één filmpje kijken en dan gelijk alles begrijpen en klaar zijn met je look 😜

Je zou kunnen kijken naar Jessie Maya of Gigi Gorgeous, beiden trans beauty vloggers. Hun stijl staat mij persoonlijk helemaal niet aan, maar misschien vind je er wat tips om de wat mannelijkere features te verbergen als dat is wat je wilt.

Voor de dagelijkse look gebruik ik meestal alleen wat wenkbrouwpotlood/gel en mascara; weinig skills voor nodig en maakt al best een groot verschil ☺️
Bedankt voor de linkjes, ik snap dat het opmaken een traject van oefenen is, maar ik kom op dit moment niet eens voorbij de begin stappen.
Ga het van het weekend wel weer proberen.
Marijn schreef: 12 sep 2019, 12:53 @Aurianna Je mist mogelijk nog wat belangrijks, juist om vrouwelijker te ogen. Contouring powder/stift. En eventueel highlighter. Het gaat er namelijk deels om om een andere vorm van je gezicht te suggereren. Kaaklijn wat aanpassen, jukbeenderen accentueren, dat soort dingen.

Je zou misschien ook wat aan travisage(.nl) kunnen hebben.
Die kende ik nog niet, dank je wel ga ik die ook eens opzoeken.
Esther91
Berichten: 328
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Make up hulp

Bericht door Esther91 »

Hierbij wat tips van mijn kant.

Voor baardschaduw oranje concealer gebruiken en daarna goede foundation. Zeker niet te licht.

Koop geen goedkope make-up. Die fout heb ik ook gemaakt en uiteindelijk wil je heel snel overstappen op betere make-up.

2 kleurige (donker/licht) contour stick kan echt wonderen doen. Ik gebruik het vooral om mijn gezicht te verzachten.

Voorbeeldjes hoe aan te brengen vind je hier:
https://makeupforbeginners.ml/konturen- ... u-betonen/

Uiteindelijk zul je steeds minder contour gaan gebruiken uit mijn ervaring. Je zal je eigen gezicht beter leren kennen en je daar op aan gaan passen.

Oogkassen probeer ik wat opener te maken door lichte kleuren oogschaduw te gebruiken, vooral de hoekjes aan de binnenkant. De rest is meer persoonlijke smaak.

Witte eyeliner op de rand van de onderkant van je ogen, geven je optisch grotere openere ogen

Vaak zie ik in het begin veel te rode blush, veel te donkere oogschaduw etc. Hoe moeilijk het ook kan zijn, laten adviseren in de winkel kan je echt verder helpen zodat dingen niet overdreven worden. Subtiel is key !

Hopelijk kun je hier wat mee.

Groetjes Es
:text-thankyouyellow:
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Make up hulp

Bericht door Eveliene »

Voor handige weetjes over make-up en het wegwerken van mannelijke kenmerken kan je gebruik maken van Jessie Maya haar tips op Youtube.