Testo en pijn in baarmoeder bij orgasme

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Testo en pijn in baarmoeder bij orgasme

Bericht door Benjamin »

Maurits schreef: 26 sep 2019, 20:57
Alternatief is dan toch een hysterectomie, maar ik zou graag willen weten of de seksuele beleving dan aan kwaliteit inboet? Seksueel plezier is - hoe banaal misschien ook - toch wel belangrijk voor mij...
Ik vind dat niet banaal. Seks is voor velen een belangrijk onderdeel van het leven.

Ik weet niet hoe essentieel een baarmoeder is voor het beleven van seksueel plezier. Ik denk dat het zonder ook prima gaat? Hoewel je dan natuurlijk geen baarmoeder-orgasme meer kan krijgen (wat jammer is).
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Testo en pijn in baarmoeder bij orgasme

Bericht door Sander »

Ik heb al jaren geen baarmoeder meer, voor gebruik van testo. De seksbeleving werd tijdelijk iets minder, maar kan er evenveel plezier aan beleven.

Je kunt altijd nog informeren of de baarmoederhals kan blijven zitten. Dit heeft zowel voor als nadelen
Maurits
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 nov 2017, 21:51
Gender: Man
Locatie: 023

Re: Testo en pijn in baarmoeder bij orgasme

Bericht door Maurits »

Hai Sander,

Dank voor jouw toevoeging aan deze discussie. Kan je uitleggen waar die gevoelsvermindering in zat? En hoe voelt een orgasme nu? Sorry als deze vragen wat persoonlijk zijn (antwoorden in een PM is een optie).

Ik vermoed dat duur + dosis van testosterongebruik ook een rol spelen - evenals de leeftijd waarop de testo is gestart - aangezien baarmoederweefsel voor menopauze nog vol oestrogeen zit en daarna minder. Namelijk, vrouwen die een natuurlijke menopauze ondergaan hebben soms ook dit type klachten maar of bij hen de baarmoeder totaal atrofieert weet ik niet.

Baarmoederhals laten zitten? Ik weet even niet welk voordeel dat oplevert... Ben hier volop aan het leren!
"May your choices reflect your hopes, not your fears." (Nelson Mandela)

Van dysforie naar euforie.


Afbeelding
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Testo en pijn in baarmoeder bij orgasme

Bericht door Sander »

De baarmoeder trok ook altijd wat tijdens en na een orgasme, wat heel prettig was. Een soort kloppend gevoel. Dat miste ik even
Maar nooit meer zorgen over evt aandoeningen aan de baarmoeder maakt dat ruimschoots goed.

Nu een paar jaar later merk ik ook weer een soortgelijk gevoel op, maar dan meer in de vaginawand. Bij penetratie is merkbaar dat de diepte anders is, maar dat is geen voor- of nadeel vind ik

Het heeft van binnen echt even tijd nodig om te helen
Maurits
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 nov 2017, 21:51
Gender: Man
Locatie: 023

Re: Testo en pijn in baarmoeder bij orgasme

Bericht door Maurits »

Geruststellend om te horen dat het goede gevoel dus nog aanwezig is! :) Ik neem aan dat je de eierstokken nog hebt?

Kan je ook uitleggen wat het nadeel is van het laten zitten van de vaginawand?

Wat ik me verder afvraag is: atrofieert de vaginawand niet bij een hoge dosis testosteron aangezien dat blijkbaar wel gebeurt met de baarmoeder?
"May your choices reflect your hopes, not your fears." (Nelson Mandela)

Van dysforie naar euforie.


Afbeelding
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Testo en pijn in baarmoeder bij orgasme

Bericht door Nate_0 »

Nog even... Meer testosteron onderdrukt over het algemeen inderdaad de oestrogeenspiegel. Als je in medische transitie wilt en voldoende vermannelijking verwacht van de testosteron, dan is een goed hormoonniveau belangrijk (wat betekent dat zowel de oestrogeen als testosteron binnen de geadviseerde waarden vallen). Meer oestrogeen houdt namelijk bepaalde veranderingen tegen (bv vetverdeling) en kan anderzijds voor menstruaties blijven zorgen (dat zal natuurlijk anders zijn als je door de menopause heen bent).

Daarnaast, is het verwijderen van de vaginawand niet een colpectomie ipv hysterectomie? Ik dacht dat de enige keuze bij hysto tussen met/zonder eierstokken was...

De enige redenen voor colpectomie waar ik bekend mee ben zijn dysforie & SRS.
meerdere zakken met zaagsel
Noel2020
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 nov 2020, 15:58
Gender: Trans FtM

Re: Testo en pijn in baarmoeder bij orgasme

Bericht door Noel2020 »

Weet niet of het de bedoeling is om te reageren op 'oude' topics, maar ik vind dit toch wel een serieus onderwerp waar ik nu - pre-t - vragen over heb.

Online kan ik niet veel vinden over atrofie of de overweging om wel of niet de baarmoeder te laten zitten. Ik ben benieuwd wat jullie overweging is/was om wel of niet een hysterectomie te laten uitvoeren.

Ook vraag ik me af wat hier in de medische wereld over bekend is. Tot nu toe vind ik vooral horrorverhalen (zoals van Buck Angel) die misschien niet representatief zijn, maar me wel wat huiverig maken over de gevolgen van testosteron voor de baarmoeder (en de manier waarop hiermee wordt omgegaan bij een gynaecoloog of endocrinoloog).

Misschien dat ik onterecht een beetje bang ben, dus verrijk me vooral met jullie ervaringen.
Plaats reactie