Vinden van een partner

Gevoelens die je met de wereld deelt
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Vinden van een partner

Bericht door Marijn »

@Jeste

Klaun is min of meer de opvolger van de Genderbending Queer Party heb ik begrepen.

Wat Amsterdam betreft zou je best eens gelijk kunnen hebben dat er niet veel is. Binnen de kink scene wel wat, maar daarbuiten weet ik het inderdaad ook niet zeker. Woon er zelf ook niet. In Enschede is wel een queer feest, Miauw, maar ik heb geen idee hoe queer dat in de praktijk is, want vanwege afhankelijkheid van openbaar vervoer (of hoge kosten anders) ben ik er nog nooit geweest.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: Vinden van een partner

Bericht door Tijgertje »

Zeer bedankt voor de namen van de apps, ik ga ermee aan de slag. Ik probeer al een tijd contact te leggen met valentijn de hingh. Over haar transitie is een documentaire gemaakt, niet alleen een aanrader om te zien, maar ik weet toevallig dat zij ook in de queer wereld actief is/was. Maar het valt niet mee om een bn'er aan de lijn te krijgen.
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Vinden van een partner

Bericht door Anon20200101 »

Wat zou je haar willen vragen/vertellen wat je niet of minder goed aan een andere transgender of queer persoon kan vragen/vertellen?
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: Vinden van een partner

Bericht door Tijgertje »

Naast mijn persoonlijke bewondering voor haar als persoon, zou ik haar vragen wie ik evt kan benaderen en waar ik m'n licht op kan doen, om aansluiting te vinden in een queer omgeving. Het zullen geen andere vragen zijn dan ik hier stel, verschil is dat zij een insider is in deze wereld in de regio (Flevoland) waar wij beide wonen. Ik had er zelf nog niet gedacht dat queer iets voor mij zou kunnen zijn, maar toen jullie hierover begonnen schoot haar naam door mijn hoofd. Ik had in een programma een keer gehoord dat zij het hierover had. Vandaar de koppeling.
Jillian
Berichten: 83
Lid geworden op: 18 mei 2018, 11:47
Gender: Transgender
Locatie: Gaasterland

Re: Vinden van een partner

Bericht door Jillian »

Tijgertje schreef: 02 sep 2019, 23:26

Ik zou ook heel graag een keer een Queer feest of bijeenkomst willen bezoeken. Ik kom overigens uit Flevoland, maar ben redelijk mobiel en ongebonden.
Je zou een keer de donderdag avond Blue van club Church in Amsterdam kunnen proberen laagdrempelig voor alle gezinden ben daar meerdere keren geweest als vrouw.
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Vinden van een partner

Bericht door Marijn »

Tijgertje schreef: 04 sep 2019, 10:06 Naast mijn persoonlijke bewondering voor haar als persoon, zou ik haar vragen wie ik evt kan benaderen en waar ik m'n licht op kan doen, om aansluiting te vinden in een queer omgeving. Het zullen geen andere vragen zijn dan ik hier stel, verschil is dat zij een insider is in deze wereld in de regio (Flevoland) waar wij beide wonen. Ik had er zelf nog niet gedacht dat queer iets voor mij zou kunnen zijn, maar toen jullie hierover begonnen schoot haar naam door mijn hoofd. Ik had in een programma een keer gehoord dat zij het hierover had. Vandaar de koppeling.
Bedenk je wel dat sommige mensen queer ook gebruiken als een soort koepelterm voor LGBTQ+.

Ik vind ook een wekelijkse avond in Vrankrijk in Amsterdam
https://vrankrijk.org/events/wtf-wednes ... 019-09-11/

Op zaterdagavond heb je ook nog 3x NYX in club NYX.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: Vinden van een partner

Bericht door Tijgertje »

Bedankt voor de link en de Blue van club Church naam. Vrankrijk heeft 11 september een avond, maar dan moet ik natuurlijk weer werken. Blue van club Church houdt op 19 oktober een avond, even kijken of ik die wel kan. Thanks!
Blue
Berichten: 214
Lid geworden op: 06 mar 2015, 10:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Vinden van een partner

Bericht door Blue »

Tijgertje schreef: 01 sep 2019, 16:28 Voor zover ik er nu in sta, blijft mijn transitie beperkt tot mijn naam, kleding en lichaamshaar. Wat je zegt over de plaats van een transitie, die had ik expres achterwege gelaten omdat dat voor mij niet aan de orde is. Dat dit ook weer vragen oproept, heb je gelijk in. Net wat je zegt, misschien moet ik het in de Bi-seksuele hoek zoeken. Ik zal mijn profiel nog even onder de loep nemen.

Een collega zei tegen me dat ik waarschijnlijk ook goed tot m'n recht zou kunnen komen, in een fetish omgeving. Ze zei dat deze omgeving veel toleranter is naar alles wat anders is dan de dominante heterocultuur. Weet niet of iemand daar ervaring mee heeft?
Dit bericht is wel vrij oud maar wil er toch even op reageren.
Ik heb hier inderdaad ervaring mee uit de periode voordat ik in transitie ging (of zelfs voordat ik van mezelf wist dat ik trans ben). Ik heb me een tijdje in deze kringen begeven (clubs/feesten) samen met toenmalige partner omdat ik op zoek was naar mezelf , ik wist dat er iets met me aan de hand was maar wist niet precies wat, maar dat is een ander verhaal.

Het klopt wat je collega zegt dat een fetish omgeving veel toleranter is naar mensen die anders zijn, zelf hebben ze immers ook voorkeuren die anders zijn zeg maar. Ook wordt er in deze omgeving meestal niet vreemd aangekeken tegen crossdressing. Maar het moet je wel liggen natuurlijk. Ik voelde me toen wel goed in deze omgeving maar nadat ik gestart was met mijn transitie (HRT) nam mijn interesse af en doet het me niet zoveel meer. Het was dus duidelijk op zoek zijn naar iets om leegte op te vullen, maar de ruimdenkendheid van deze mensen is me wel bijgebleven.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Vinden van een partner

Bericht door Anon20230219 »

Tja ik ben gewoon bij toeval tegen de liefde aangelopen en wat mij betreft sta ik ooit in een mooie kanten witte trouwjurk en mooi in de make up tegenover haar en geef ik haar het Ja woord..
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Vinden van een partner

Bericht door Benjamin »

Lisa1973 schreef: 01 okt 2019, 23:24 Tja ik ben gewoon bij toeval tegen de liefde aangelopen en wat mij betreft sta ik ooit in een mooie kanten witte trouwjurk en mooi in de make up tegenover haar en geef ik haar het Ja woord..
Wat leuk Lisa. En dat is snel gebeurd, of niet?
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Plaats reactie