herdenkingsdienst Groningen

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
petra666
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 okt 2012, 01:09
Gender: Transgender
Locatie: Dichtbij Zwolle

herdenkingsdienst Groningen

Bericht door petra666 »

Hallo altesaam,
Gaat er nog iemand van jullie zaterdag 24 november de herdenkingsdienst voor transgenders in Groningen?
http://www.lgbtgroningen.nl/index.php/n ... -groningen" target="_blank

Ik ga samen met mijn vrouw.
We zijn dan toch al in de provincie en plakken dit er nog even aan vast.
Misschien tot zaterdag.

Petra
Pas op......Idealen in uitvoering !!
selena
Berichten: 55
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:51
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: herdenkingsdienst Groningen

Bericht door selena »

Helaas kom ik i.v.m. de trein tijden die avond niet meer thuis als ik ga. Misschien volgende keer beter als het dichterbij is. :)
Gebruikersavatar
Amber-B
Berichten: 346
Lid geworden op: 30 mar 2012, 21:02
Gender: Trans MtF

Re: herdenkingsdienst Groningen

Bericht door Amber-B »

Daar zal je mij niet snel meer zien. Zolang er transgenders zijn die met hun vrome gezicht (ik houd me in...) de moord op andere transgenders herdenken en vervolgens hun mede transgenders bekritiseren op hun kleding en wie zij zijn, zal je mij er niet meer zien. Ik brand liever af en toe n kaarsje dan daar nog aan mee te doen.
Some girls have a penis...some boys don't.
Harro
Berichten: 423
Lid geworden op: 29 aug 2012, 22:19
Gender: Trans FtM
Locatie: Zuid Holland

Re: herdenkingsdienst Groningen

Bericht door Harro »

Tot mijn schande moet ik bekennen dat ik niet wist dat deze dag bestaat. Ben blij dat ik weer iets geleerd hebt.

Vind het een goed initiatief, naar mijn idee zou dit juist verbroederen/verzusteren. Los daarvan is het goed dat er aandacht voor is, zeker omdat er in andere landen heel anders omgegaan wordt met transgenders.
Helaas heb ik hetzelfde probleem van niet meer tijdig thuis kunnen komen, maar wie weet volgend jaar....
Gebruikersavatar
petra666
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 okt 2012, 01:09
Gender: Transgender
Locatie: Dichtbij Zwolle

Re: herdenkingsdienst Groningen

Bericht door petra666 »

@Amber
[/b]
Amber schreef:Daar zal je mij niet snel meer zien. Zolang er transgenders zijn die met hun vrome gezicht (ik houd me in...) de moord op andere transgenders herdenken en vervolgens hun mede transgenders bekritiseren op hun kleding en wie zij zijn, zal je mij er niet meer zien. Ik brand liever af en toe n kaarsje dan daar nog aan mee te doen.
Hoe bedoel je dat?
Geldt dat voor het algemeen of is het de stichting?
Ik snap je i.i.g.niet.

Petra
Pas op......Idealen in uitvoering !!
selena
Berichten: 55
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:51
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: herdenkingsdienst Groningen

Bericht door selena »

Ik denk dat Amber bedoeld dat transgenders onderling best gemeen tegen elkaar kunnen zijn in het algemeen. Bijvoorbeeld zeggen dat ze meer vrouwelijk (onder transvrouwen) zijn dan de ander. Volgens mij zijn er genoeg varianten die voorkomen. Als ze dat inderdaad bedoel, dan herken ik dat denk ik wel. Het is voor mij ook de reden om terughoudend te zijn in ontmoetingen van lotgenoten in groepsverband. In elk geval ben ik het met Amber eens dat we op zulk gedrag niet trots kunnen zijn. Ik kan me dan ook goed voorstellen dat het dan vreemd voelt om te zien als die mensen bij zo'n bijeenkomst er bij zijn, wanneer ze eerst elkaar -als lotgenoten- naar beneden hebben gehaald.

In elk geval heb ik ook de overtuiging dat het anders kan en dat er ook lotgenoten zijn die niet zulke gedrag vertonen.
Gebruikersavatar
petra666
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 okt 2012, 01:09
Gender: Transgender
Locatie: Dichtbij Zwolle

Re: herdenkingsdienst Groningen

Bericht door petra666 »

Gelukkig heb ik zelf dergelijke zaken (nog) niet opgemerkt.
Ik moet daar wel bij zeggen dat ik nog maar kort in de openbaarheid mijn gender vertoon.

Ik hoop van harte dat ik deze ervaringen zo min mogelijk ga meemaken.
Iedere transgender weet toch hoe moeilijk het kan zijn om voor je echte gevoel uit te komen.

Wel wil ik graag zeggen dat ik het een probleem vindt van de huidige maatschappij.
We leven dan wel in 2012 (zoals je zo vaak hoort) maar op dergelijke zaken als travestie maar ook bijv. bdsm zijn we lang niet zo tolerant als we ons (willen) voordoen.

Petra
Pas op......Idealen in uitvoering !!
Gebruikersavatar
chantall
Berichten: 63
Lid geworden op: 04 nov 2012, 15:34
Gender: Vrouw
Locatie: Groningen

Re: herdenkingsdienst Groningen

Bericht door chantall »

Het ligt wel in mijn bedoeling om heen te gaan naar de A-kerk. Waarschijnlijk gaat de vriendin van mijn zoon mee, ff afwachten nog, zou voor haar ook een hele stap zijn. Nouja we zien wel. Dus tot as zaterdagavond. groetjes chantall
Gebruikersavatar
Amber-B
Berichten: 346
Lid geworden op: 30 mar 2012, 21:02
Gender: Trans MtF

Re: herdenkingsdienst Groningen

Bericht door Amber-B »

De keer dat t in Utrecht was, heb ik (met n kater van t vrijwilligersuitje de nacht er voor) aan t begin nog geholpen met koffie en thee serveren. Als teken van rouw en afzondering droeg ik, op weg naar t monument waar we zouden herdenken, n capuchon. Achteraf kreeg ik t verwijt dat ik me zo graag verberg onder mn capuchon en dat ik echt niet zo zichtbaar ben als ik zou beweren. Maar ook dat ik echt niet vrouwelijk genoeg was om als vrouw te kunnen leven. Dit werd overigens later pas geuit in een chatgesprek (niet hier). Stank voor dank noemen ze zoiets.

Overigens bespeur ik dat soort sentimenten wel vaker bij transgenders. Ik ben vaker de zin "de vrouwen van tegenwoordig zijn niet echte vrouwen zoals wij transgenders dat vaak wel zijn" wel vaker tegen gekomen, net als de gedachte dat je al t mannelijke weg moet halen in je leven om n vrouw te zijn en je dus niet meer van bier of voetbal mag genieten in n broek...
Some girls have a penis...some boys don't.