Nieuwe chat! Zie dit topic.

Verzoek tv programma 'Ik durf het bijna niet te vragen'

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: Verzoek tv programma 'Ik durf het bijna niet te vragen'

Bericht door Tijgertje »

En? Wat vonden we ervan?
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 mar 2019, 17:47
Gender: Genderqueer
Locatie: Gelderland

Re: Verzoek tv programma 'Ik durf het bijna niet te vragen'

Bericht door Hielke »

Zie hier, @Tijgertje :) :
viewtopic.php?p=159211#p159211
Sep 2019 Start Testosteron
Juni 2020 Mastectomie
Juni 2022 Colpectomie, Hysterectomie, Ovariectomie
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Verzoek tv programma 'Ik durf het bijna niet te vragen'

Bericht door Simão »

Vond het prima, net als andere andere afleveringen van het programma. Ik vind het gewoon een goed format. Het was leuk om van het forum bekende gezichten te zien.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 mar 2019, 17:47
Gender: Genderqueer
Locatie: Gelderland

Re: Verzoek tv programma 'Ik durf het bijna niet te vragen'

Bericht door Hielke »

Eens!

Op de belg hebben ze er nu ook een variant op. Met een grote rol voor een presentatrice en opnames thuis etc. Werkt veel minder goed, vind ik.
Sep 2019 Start Testosteron
Juni 2020 Mastectomie
Juni 2022 Colpectomie, Hysterectomie, Ovariectomie
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Verzoek tv programma 'Ik durf het bijna niet te vragen'

Bericht door Jannet V »

Persoonlijk vind ik het format nogal klungelig en onbewust ga ik het associëren met Praatjesmakers. En dat is jammer want de inhoud verdient serieus genomen te worden.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Verzoek tv programma 'Ik durf het bijna niet te vragen'

Bericht door Alice »

130.000 mensen keken naar deze mooie uitzending.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Verzoek tv programma 'Ik durf het bijna niet te vragen'

Bericht door Emma »

Alice schreef: 06 nov 2019, 12:40 130.000 mensen keken naar deze mooie uitzending.
Zo gaat dat tegenwoordig. Maar er komen nog 37 herhalingen buiten de on-demand views.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: Verzoek tv programma 'Ik durf het bijna niet te vragen'

Bericht door Tijgertje »

De productieleiding had mij (ons) verboden om er inhoudelijk iets over te zeggen tot na de uitzending, maar ik vond het een eer om mee te mogen doen. Het maken van de vlog bij mijn introductie was even een dingetje, maar deze werd uiteindelijk heel goed ontvangen. Nadat mijn vlog met een positief advies aan de selectiecommissie was voorgelegd, oordeelde deze dat ik mee mocht doen met de opname op 26 september.

Ik was de eerste die werd geïnterviewd. Het interview duurt aanvankelijk anderhalf uur, best lang maar tegelijkertijd was het ook weer zo voorbij. Vergeleken met wat er is gezegd is er maar heel weinig gebruikt, maar de uitzending is uiteindelijk heel discreet neergezet.

Achteraf gezien zat ik er een beetje dubbel in, want even rees bij mij de vraag of ik wel trans genoeg ben om erbij te horen? Hoewel ik geen transseksueel ben, voel ik me wel een sterke vertegenwoordiger van de t-community. De reacties die ik in mijn leven ontvang op grond van hoe ik eruit zie, zijn namelijk identiek. Toen ik aan dit programma kon mee doen heb ik besloten om er voor te gaan, omdat ik van mening ben dat het een hoger doel diende namelijk de acceptatie van de t-community in de Nederlandse samenleving. De samenleving waar ik ondertussen een boek over kan schrijven in dit opzicht.

Fijn om te lezen dat jullie het zo goed ontvangen hebben, dat voelt goed.
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Verzoek tv programma 'Ik durf het bijna niet te vragen'

Bericht door Simão »

Jannet V schreef: 06 nov 2019, 12:07 Persoonlijk vind ik het format nogal klungelig en onbewust ga ik het associëren met Praatjesmakers. En dat is jammer want de inhoud verdient serieus genomen te worden.
Het is aantrekkelijker voor groter publiek zo/maakt het juist toegankelijker.

Ik neem mijn zus altijd als peil punt. Ze HAAT programmas die aandacht besteden aan transgenders in het algemeen. En zij heeft, voor de duidelijkheid, helemaal niets tegen transgenders zelf, immers ze heeft een hechte band met mij en een mtf in haar vriendenkring. Maar ze heeft een hekel aan docu´s erover op TV. Zelfs iets lichters als "Hij is een zij" is al een stap te ver.
Ze staat best open voor "bite" maar niet voor de hele maaltijd zogezegd.
Ze wil geen ellenlange verhalen horen van een voor haar onbekende persoon maar ze staat best open voor persoonlijke ervaringen in zulke halpklare brokjes. En die blijven haar ook bij.

Ik denk dat het voor de heel veel mensen geldt, ik heb er eens een topic over geopend op een ander forum, en daar bleek uit dat er op zich gewoon weinig interesse is voor het onderwerp. In zo´n serie met zo´n format wordt het ineens iets dat men kijkt omdat je nu eenmaal de rest van de serie ook kijkt en je wellicht nieuwsgierig bent naar juist de dingen die eigenlijk nooit genoemd worden.

We kunnen als transpersonen wel van alles willen, betreffende programmas, maar uiteindelijk moet het toegankelijk blijven voor het grote publiek.
En wat ook niet helpt is dat iedereen altijd roept dat het beter moet en ondertussen weigert het grootste deel van transmensen om mee te werken aan progammas en geen enkel transpersoon maakt er een zelf (voor zover ik weet).


Het blijft uiteraard gewoon een persoonlijke belevenis hoe je zo´n programma ervaart, en ik kan Praatjesmakers niet, dus ik kan geen vergelijk maken, maar nu weet je waarom ik het juist wél geslaagd vind.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Verzoek tv programma 'Ik durf het bijna niet te vragen'

Bericht door Jannet V »

Simão schreef: 06 nov 2019, 22:09 We kunnen als transpersonen wel van alles willen, betreffende programmas, maar uiteindelijk moet het toegankelijk blijven voor het grote publiek.
En wat ook niet helpt is dat iedereen altijd roept dat het beter moet en ondertussen weigert het grootste deel van transmensen om mee te werken aan progammas en geen enkel transpersoon maakt er een zelf (voor zover ik weet).
Uiteraard moet het toegankelijk blijven voor het grote publiek. Maar ga me niet aanrekenen dat ik heb geweigerd mee te werken aan wat dan ook. Realiteit is dat ik altijd afgewezen werd om mijn leeftijd, met of zonder smoes dat ik wel heel erg ver van Amsterdam woonde.
Jammer dat je niet de moeite genomen hebt om op te zoeken wat 'Praatjesmakers' precies was voor programma.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.