Nieuwe chat! Zie dit topic.

Hoe zie ik eruit als vrouw?

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Hoe zie ik eruit als vrouw?

Bericht door Marica »

Borsten beginnen gevoelig te worden, dus er is work in progress.

Ik begin steeds meer tevreden te worden met mijn uiterlijk. Misgenderen in het openbaar gebeurd eigenljk niet meer.

Ik heb geen duidelijke adamsappel en voor rest zie ik geen heil in FFS gedoe.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
City028
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 nov 2019, 15:45
Gender: Trans MtF

Re: Hoe zie ik eruit als vrouw?

Bericht door City028 »

Ik worstel meer met de vraag, hoe ga ik er uitzien als vrouw?

Alles van de nek naar beneden maak ik me niet zo veel zorgen over, als de hormoontjes en srst het niet voor elkaar krijgen is er wel eoa corrigerend iets wat de boel in gereel gaat krijgen (alhoewel mijn lengte 1:83, schoenmaat 43 en een behoorlijke borstkas een uitdaging zijn)

Als ik naar mezelf in de spiegel kijk denk, hoe, in gods naam, gaat daar iets van worden wat voor passable door kan gaan?

Ik weet dat door de hormonen ook het gezicht wat veranderd, maar plastische chirurgie maakt het vaak erger.

Wat zijn de ervaringen van jullie, hadden/hebben jullie die twijfel ook, houd het je transitie tegen?
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Hoe zie ik eruit als vrouw?

Bericht door Marica »

Niets dat mijn transitie tegen gaat houden. :mrgreen: Door de hormonen is mijn huid al zachter geworden waardoor mijn gezicht al veel vriendelijker oogt. Mijn boobies zijn nu een cup B. Ik heb haar tot net over mijn schouders, geverft natuurlijk omdat ik helemaal grijs ben van nature.

Make up doe ik in 2 minuten, just de basics zoals oogschaduw, eyeliner en mascara en wat lippenstift. dan ben ik klaar voor een gewone dag. Geen foundation of andere smeersels, die doe ik alleen als ik mij helemaal opdirk voor een feestje zoals zaterdagavond bij vrienden.

Als ik zoals nu in de spiegel kijk zie ik toch echt een vrouw, en dat maakt mij enorm blij.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Lokien
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 aug 2019, 16:10
Gender: Vrouw

Re: Hoe zie ik eruit als vrouw?

Bericht door Lokien »

Wat een goed nieuws @Marica ! Niets is zo fijn om te merken dat je huid lekker zacht wordt, en je weet dat je op de goede weg zit.
Ik had het ook, dat niets mijn transitie tegen zou houden. Maar ik heb ook momenten van vertwijfeling gekend, vooral vanwege mijn gezicht.
Maar nu ik weet hoe fijn mijn lichaam is geworden, is alles dat minder mooi is gebleven verder goed te pruimen. Beter dan vroeger zelfs, toen vond ik helemaal niks mooi aan mijn lijf. Nu bijna alles.

Bij mij zijn mijn korte grijze haren in de loop der jaren veranderd in een mooie bruin-rode bos met haren. Helaas geen cupje B, maar met een mooie push-up bh aan weet alleen ik dat ;-) Ik zie ook zeker een vrouw in de spiegel, en mijn vrouw ziet dat ook. En er zullen er ook zeker zijn die het een mislukt project vinden, dat zullen niet mijn vrienden worden verder. Ook goed.

De hormonen werken vrij snel @City028, bij mij werd mijn huid vrijwel direct zacht en je figuur verandert ook vrijwel direct. Volgens mij ben ik ook daadwerkelijk zachtaardiger geworden sinds het 'gif' testosteron niet meer huishoudt in mijn lichaam. Maar eigenlijk is het aan anderen om daarover te oordelen.
Verreweg het grootste verschil dat ik heb gemerkt is een lichamelijke, en een waar ik nooit bij had stilgestaan:
Voor mijn srs moest ik echt elke nacht wel 1 of 2 keer uit bed om te plassen. Na mijn srs gebeurt dat echt nog maar sporadisch. Ik denk dat ik in de 9 maanden na mijn srs nog maar een tweetal keer 's nachts uit bed ben gegaan.
The wisest men follow their own direction
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Hoe zie ik eruit als vrouw?

Bericht door AnneCeleste »

Die twijfels had ik wel, maar ik vind het nu minder belangrijk om 100% 'passabel' te zijn. En mijn transitie hield het sowieso niet tegen 😀

In mijn gezicht kan je wel zien dat de huid zachter is geworden, maar verwacht geen wonderen van de hormonen; mijn figuur is bijvoorbeeld nog gewoon hetzelfde als twee jaar terug. De mentale effecten zijn het wel meer dan waard hoor 🤗

Kleding, manier van bewegen, je haar en wenkbrauwen, en een klein beetje make-up doen voor mij veel meer dan HRT. Ik weet niet in hoeverre je dat al doet, maar dat zijn denk ik allemaal dingen waar je al mee kan gaan spelen, toch?
City028 schreef: 15 nov 2019, 04:27 Ik weet dat door de hormonen ook het gezicht wat veranderd, maar plastische chirurgie maakt het vaak erger.
Hoe bedoel je erger? Er zijn echt heel veel dingen die je kan laten doen die je gezicht er op een vrij subtiele manier vrouwelijker uit laten zien.