Is transitie nog mogelijk boven de 50?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Is transitie nog mogelijk boven de 50?

Bericht door Anon20190712 »

Ben zelf rond m'n 27e begonnen en had een héél vrouwelijk figuur/rondingen. De testo heeft het ietsje minder gemaakt, ik heb plattere billen, vet gaat meer op de buik zitten, maar ik heb nu eenmaal brede heupen en testo heeft daar niets aan veranderd. De verandering wat vetverdeling en spier betreft begin ik ook nu pas te zien (na 4 jaar). Ook bij mensen die erg jong beginnen kan het zo zijn dat de testo daar maar weinig invloed op heeft helaas. Denk dus dat het niet uitmaakt hoe oud je bent wanneer je begint wat dat betreft. Een geruststelling is wel dat de rest van de effecten van de testo in combi met een mastectomie al heel veel doet aan het beeld van je lijf.
Jochem
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jun 2018, 10:41
Gender: Anders

Re: Is transitie nog mogelijk boven de 50?

Bericht door Jochem »

Zoals anderen ook al zeiden, heeft testosteron invloed op de vetverdeling in je lichaam. De factoren die meespelen, zijn vooral je genen en je persoonlijke aanleg. Je leeftijd speelt een veel kleinere rol!

Ikzelf had een absoluut vrouwelijk figuur, met brede heupen. Niemand die mij voor of aan het begin van mijn transitie per ongeluk "meneerde", zoals veel andere transmannen regelmatig overkomt. De testosteron heeft dit grotendeels opgelost.
En na een paar jaar heb ik besloten een heupliposuctie te laten doen, omdat mijn heupen naar mijn mening toch erg breed bleven. Het was een dure en pijnlijke ingreep, maar een van de beste keuzes van mijn leven!

Mijn advies zou zijn: maak je niet te veel zorgen over het resultaat. Het gaat erom hoe jij je voelt! Volg je hart in deze, en laat je niet afleiden door je angsten. Want zoals het spreekwoord al zegt: angst is een raadgever.
Maurits
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 nov 2017, 21:51
Gender: Man
Locatie: 023

Re: Is transitie nog mogelijk boven de 50?

Bericht door Maurits »

Na meer dan 2 jaar wachten ben ik inmiddels startklaar!

Vandaag laatste gesprek met psycholoog VU voor diagnostische fase gevoerd. Zij ziet geen belemmering maar moet haar bevindingen nog met multidisciplinaire team bespreken op 5 dec. 2019. Bij groenlicht krijg ik dan een leuk sinterklaascadeautje :D :lol:

Net de 52 gepasseerd dus ik ben benieuwd hoe de testo gaat uitpakken!
"May your choices reflect your hopes, not your fears." (Nelson Mandela)

Van dysforie naar euforie.


Afbeelding
Jacob
Berichten: 148
Lid geworden op: 06 sep 2015, 17:56
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens

Re: Is transitie nog mogelijk boven de 50?

Bericht door Jacob »

Ik volg je op de voet, word in december 50 :)
More
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 aug 2019, 17:18
Gender: Trans FtM

Re: Is transitie nog mogelijk boven de 50?

Bericht door More »

Jacob schreef: 27 nov 2019, 11:01 Ik volg je op de voet
Ik ook, tegen de tijd dat ik aan de beurt ben en dan door de diagnostische fase heen ben, ben ik ook 50.
Anon20191227
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 dec 2019, 18:43
Gender: Trans MtF

Re: Is transitie nog mogelijk boven de 50?

Bericht door Anon20191227 »

Lees het verhaal van '' Jan werd Bronja '' eens.
Bronja was 75 toen ze uit de kast kwam. Ze was achter in de 70 toen ze aan de hormonen ging en uiteindelijk SRS onderging.
Ze heeft nog tot haar 85ste gelukkig als vrouw geleefd.

Het is nooit te laat om te zijn wie je had moeten zijn.
Maurits
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 nov 2017, 21:51
Gender: Man
Locatie: 023

Re: Is transitie nog mogelijk boven de 50?

Bericht door Maurits »

Voor degenen die het nog niet weten: inmiddels ben ik sinds ongeveer 1 week aan de hormonen. Je kan mijn ontwikkelingen volgen in het 'verborgen forum' (daarvoor moet je ingelogd zijn). Draadje heet 'Maurits onderweg' ;)
"May your choices reflect your hopes, not your fears." (Nelson Mandela)

Van dysforie naar euforie.


Afbeelding
Maurits
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 nov 2017, 21:51
Gender: Man
Locatie: 023

Re: Is transitie nog mogelijk boven de 50?

Bericht door Maurits »

Voor degenen die het niet kunnen vinden:

Via website T-Nederland is 'verborgen forum' via 2de tabje te vinden bij 'Forumoverzicht' (even naar beneden scrollen). En je moet ingelogd zijn anders blijft het verborgen. Je kan ook op mijn naam zoeken dan zie je waar ik allemaal gepost heb.

Via Tapatalk is het denk ik moeilijker te vinden.
"May your choices reflect your hopes, not your fears." (Nelson Mandela)

Van dysforie naar euforie.


Afbeelding
AydenS
Berichten: 133
Lid geworden op: 12 jan 2020, 20:09
Gender: Man

Re: Is transitie nog mogelijk boven de 50?

Bericht door AydenS »

Maurits schreef: 01 feb 2020, 18:57 Voor degenen die het niet kunnen vinden:

Via website T-Nederland is 'verborgen forum' via 2de tabje te vinden bij 'Forumoverzicht' (even naar beneden scrollen). En je moet ingelogd zijn anders blijft het verborgen. Je kan ook op mijn naam zoeken dan zie je waar ik allemaal gepost heb.

Via Tapatalk is het denk ik moeilijker te vinden.
Dankjewel Maurits, ik ben nog "te nieuw" om het te mogen lezen, dus ik moet nog even geduld hebben voor ik bij dat onderdeel kan komen.
Maurits
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 nov 2017, 21:51
Gender: Man
Locatie: 023

Re: Is transitie nog mogelijk boven de 50?

Bericht door Maurits »

Ah, goed dat je het meldt! Ik wist niet dat er een wachttijd is om op het verborgen deel te mogen komen. Nog eventjes zegeltjes plakken, dus ;)
"May your choices reflect your hopes, not your fears." (Nelson Mandela)

Van dysforie naar euforie.


Afbeelding
Plaats reactie