Nieuwe chat! Zie dit topic.

Dilateren

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
jennfann
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 okt 2019, 15:29
Gender: Vrouw
Locatie: Eindhoven

Dilateren

Bericht door jennfann »

Heei,

Ik ben nu 4 dagen ontslagen uit het ziekenhuis na een vaginaplastiek. Nou vertelde ze mij dat wanneer ik op controle ga over 2 weken dat ik toch wel nr. 3 van het dilatatie setje moet kunnen halen.

Nu gaat nr. 2 van het setje heel makkelijk. Alleen nr. 3 krijg ik er echt nog niet in, hooguit het tipje. Ik voel voornamelijk een soort trekkend gevoel, bij de kring waar de extra huid aan is gemaakt. Ik durf hierdoor niet meer kracht te zetten omdat ik bang ben dat het scheurt ofzo. Ik merk dat ik mijn bekkenbodemspier goed kan ontspannen, dus hier ligt het volgens mij niet aan.

Wordt deze huid in deze korte periode nog een beetje soepel? Of kan ik hier toch extra druk op zetten?

Ik doe het vooral even rustig aan, maar wil toch ook wel maximale diepte en diameter behalen.

Ik zou graag wat ervaring willen lezen over het dilateren in de eerste paar weken na de operatie. Zou iemand dit willen delen?

Groetjes!
Amber Vlinder
Berichten: 71
Lid geworden op: 14 mei 2017, 01:53
Gender: Vrouw

Re: Dilateren

Bericht door Amber Vlinder »

Hey JENNFANN,
Helaas lees ik je vraag nu pas, maar misschien is het de afgelopen weken toch wat beter gegaan.
Vergeet niet dat als je nog problemen hebt, je altijd ene afspraak kunt maken met de bekkenbodemtherapeut van het genderteam. Een schat van een dame die kan bekijken waar het eventueel mis gaat; en dat hoeft niet alleen je bekkenbodemspier te zijn.

Maar gaat het inmiddels wat beter?

Lieve groet,
Amber