Bekendmaking nieuwe naam

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Plaats reactie
Matijs
Berichten: 842
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Bekendmaking nieuwe naam

Bericht door Matijs »

Hey daar,

Aanstaande woensdag heb ik mijn second opinion bij Stepwork, het laatste gesprek voor ik naar de endo mag (althans, als de second opinion daarmee eens is). Omdat dit gesprek veel sneller dan verwacht plaats gaat vinden en ik de deskundigeverklaring al binnen heb (heel blij hiermee), zit ik met een aantal dilemma's. Al klaag ik zeker niet.

Over een paar dingen ben ik al uit. Zo heb ik besloten om binnenkort op Facebook een berichtje te plaatsen, zodat anderen het ook weten. Ik wil nieuwe geboortekaartjes (transitiekaarten) sturen naar mijn ooms en tantes. Ik was hier eerst geen voorstander van, maar zo wil ik het echter maken en hoop ik dat ze over gaan stappen naar mijn nieuwe naam.

Maar ik zit voornamelijk met mijn werk.. Ik sta voor de klas en heb te maken met studenten. Ik heb al een idee hoe ik het nieuws ga overbrengen, maar nog niet wanneer. Wanneer gingen jullie over naar jullie nieuwe naam op werk? En hoe brachten jullie dat over? Wie heeft er te maken met veel mensen die je wekelijks ziet (cliënten, klanten, etc.) en hoe ging je daar mee om?
###
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Bekendmaking nieuwe naam

Bericht door Marica »

Ik was al Marica voordat ik bij Stepwork liep. Helemaal toen ik na het wijzigen van mijn geboortebewijs iedereen een zelfgemaakte kaart heb gestuurd met mijn nieuwe naam. Ook bij mijn werk dat direct in orde gemaakt, maar daar kende iedereen mij al als Marica.

Je moet gewoon je eigen gevoel volgen. Wanneer dat goed voelt, ga er voor.

Ik liep al een jaar als vrouw rond voordat ik bij Stepwork belandde, en droeg al rokjes in het openbaar toen ik mij nog als man gedroeg.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Bekendmaking nieuwe naam

Bericht door AnneCeleste »

Op mijn werk heb ik een appje in de groepsapp gegooid tijdens lunch. Daarvoor wist niemand het, en daarna dus iedereen 😅
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Bekendmaking nieuwe naam

Bericht door Vethrvolnir »

eerst kamergenoten ingelicht en teamleider. toen gevraagd om een ander mailadres. toen heeft hr om uitleg gevraagd. waarna ze graag wilden dat ik snel een coming out zou doen met een intranet bericht. daar lang over gedacht. vervolgens niet gedaan. nieuw facebook account gemaakt en alle collegas en dergelijken die ik vond aangehaakt en coming out bericht geplaatst. daarna in personeelsblaadje een stukje tussen de voorstel stukjes van nieuwe collega's.
de accountmanager heeft het tot zijn taak gemaakt om de externen die ik in meetings tegenkom van te voren kort bij te praten. verder informeer ik hier en daar mensen als het zo uit komt.
:shock:
ReneeCross
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 okt 2018, 09:45
Gender: Trans MtF
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: Bekendmaking nieuwe naam

Bericht door ReneeCross »

Neem eens via facebook contact op met milly lanser of google even op het AD op haar naam. Dan kun je lezen hoe zij het heeft gedaan. Zij werkt op een vmbo.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
AydenS
Berichten: 133
Lid geworden op: 12 jan 2020, 20:09
Gender: Man

Re: Bekendmaking nieuwe naam

Bericht door AydenS »

Ik werk op een basisschool, ben net gestart met het traject en heb met mijn werkgever gelukkig een heel kort lijntje. Ze is al vanaf het moment dat ik mijn intakedatum kreeg op de hoogte. Na de zomervakantie zal ik starten als meester Ayden, ook al moet ik dan waarschijnlijk nog wachten op de hrt. Als ik midden in het schooljaar zou switchen zou dat erg verwarrend kunnen zijn voor de kinderen en ouders denk ik. Om dat voor te zijn wil ik het op deze manier doen.
Plaats reactie