Misselijkheidsgevoel door testo

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Maurits
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 nov 2017, 21:51
Gender: Man
Locatie: 023

Misselijkheidsgevoel door testo

Bericht door Maurits »

Sinds ik nu bijna twee weken Androgel smeer, heb ik iedere dag last van een licht misselijkheidsgevoel. In de bijsluiter staat dat dit vrij vaak voorkomt. Heeft iemand enig idee wat de reden hierachter is en wat eraan gedaan kan worden?

Het treedt meestal 1 uur op na het smeren ('s ochtends) en trekt na een paar uur weer weg.
"May your choices reflect your hopes, not your fears." (Nelson Mandela)

Van dysforie naar euforie.


Afbeelding
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Misselijkheidsgevoel door testo

Bericht door Ender »

waar smeer je? ik had in het begin ook last van misselijkheid, maar dat kwam door de geur die vrijkwam. als het hier door komt, misschien in een open ruimte smeren (als dat mogelijk is? ik doe bv nu standaard in de woonkamer). ook 5 min geven om "uit te dampen" ipv meteen kleding aan trekken, en het gebied beperken tot buik en bovenbenen. anders weet ik het niet =x
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Misselijkheidsgevoel door testo

Bericht door Jer158 »

Nog niet eerder gehoord, dus geen idee waardoor het komt. Anders 's avonds smeren? Heb je iig gedurende de dag geen last ervan
Hung her from the branches of a mango tree
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Misselijkheidsgevoel door testo

Bericht door Jer158 »

Wellicht niet van toepassing hier, maar m.i. wel belangrijk om te zeggen opdat de lezer niet iedere ochtendsmisselijkheid aan testo gaat toeschrijven: testo is geen voorbehoedsmiddel.
Hung her from the branches of a mango tree
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Misselijkheidsgevoel door testo

Bericht door Nate_0 »

Waar Ender het over heeft heb ik alleen gehad bij flink katerig zijn (maar idd ook verholpen door de tips die hij geeft). Sowieso is de boel laten drogen niet zo'n verkeerd idee. Verder heb ik er ook nooit last van gehad of van gehoord, terwijl ik toch vrij gevoelig ben voor bijwerkingen van medicatie.

Overigens heb ik even naar de bijwerkingen van mijn Androgel in pompflaçon gekeken (aangezien "misselijkheid" mij niet bekend voor komt) en daar staat "zich ziek/niet goed voelen" alleen bij "andere bijwerkingen" (dus niet bij de vaak (1 op 10) of de soms (1 op 100) voorkomende bijwerkingen)). In de bijwerkingen voor de Androgel in zakjes (50mg) staat niks over misselijkheid of iets dergelijks.

Hoe heftig is jouw misselijkheid?
meerdere zakken met zaagsel
Maurits
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 nov 2017, 21:51
Gender: Man
Locatie: 023

Re: Misselijkheidsgevoel door testo

Bericht door Maurits »

Jer158 schreef: 06 feb 2020, 21:52 Wellicht niet van toepassing hier, maar m.i. wel belangrijk om te zeggen opdat de lezer niet iedere ochtendsmisselijkheid aan testo gaat toeschrijven: testo is geen voorbehoedsmiddel.
LOL 😁!! Inderdaad niet van toepassing op mij (menopauze) en heb met niemand geketst - maar met een hemelse interventie zijn allerlei wonderen mogelijk :D :lol:
"May your choices reflect your hopes, not your fears." (Nelson Mandela)

Van dysforie naar euforie.


Afbeelding
Maurits
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 nov 2017, 21:51
Gender: Man
Locatie: 023

Re: Misselijkheidsgevoel door testo

Bericht door Maurits »

Nate_0 schreef: 06 feb 2020, 21:58 Verder heb ik er ook nooit last van gehad of van gehoord, terwijl ik toch vrij gevoelig ben voor bijwerkingen van medicatie.
Ik ook, maar misschien bij mij anders/heftiger omdat ik er ook een auto-immuunziekte (syndroom van Sjögren) bij heb?
Overigens heb ik even naar de bijwerkingen van Androgel in pompflaçon gekeken (aangezien "misselijkheid" mij niet bekend voor komt) en daar staat "zich ziek/niet goed voelen" alleen bij "andere bijwerkingen" (dus niet bij de vaak (1 op 10) of de soms (1 op 100) voorkomende bijwerkingen)).
Op sommige Amerikaanse sites wordt het 'common' genoemd, zelfs als meestvoorkomende bijwerking, zie bijv. deze (staat overigens bij dat het niet door vrouwen gebruikt dient te worden, lol 😁): https://www.rxlist.com/androgel-side-ef ... m#overview
Hoe heftig is jouw misselijkheid?
Vervelend, weeïg gevoel, maar niet zo heftig dat ik ervan moeten spugen - gelukkig! Hoop dat het passeert.
"May your choices reflect your hopes, not your fears." (Nelson Mandela)

Van dysforie naar euforie.


Afbeelding
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Misselijkheidsgevoel door testo

Bericht door Jer158 »

Maurits schreef: 07 feb 2020, 00:30(staat overigens bij dat het niet door vrouwen gebruikt dient te worden, lol 😁)
Dat is toch geen probleem daar jij geen vrouw bent?
Hung her from the branches of a mango tree
Maurits
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 nov 2017, 21:51
Gender: Man
Locatie: 023

Re: Misselijkheidsgevoel door testo

Bericht door Maurits »

Scherp Jer!

Lol 😁, thans voel ik me een soort hybride .... Die schijnen trouwens beter te zijn voor het milieu ;)
"May your choices reflect your hopes, not your fears." (Nelson Mandela)

Van dysforie naar euforie.


Afbeelding
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Misselijkheidsgevoel door testo

Bericht door Nate_0 »

Ik kan niet vinden waar de website die jij linkt (en andere Amerikaanse sites) hun lijsten met mogelijke bijwerkingen vandaan halen want op de officiële website voor de Amerikaanse Androgel wordt het in ieder geval niet genoemd. Daarnaast is de Amerikaanse gel wellicht anders in samenstelling dan het product wat hier geleverd wordt.

Heb je contact opgenomen met je endocrinoloog?
meerdere zakken met zaagsel
Plaats reactie