Nieuwe chat! Zie dit topic.

Misselijkheidsgevoel door testo

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Maurits
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 nov 2017, 21:51
Gender: Man
Locatie: 023

Re: Misselijkheidsgevoel door testo

Bericht door Maurits »

Ja via VU-genderteam. Die is het nu aan het uitzoeken.
"May your choices reflect your hopes, not your fears." (Nelson Mandela)

Van dysforie naar euforie.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Maurits
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 nov 2017, 21:51
Gender: Man
Locatie: 023

Re: Misselijkheidsgevoel door testo

Bericht door Maurits »

Volgens endo komt misselijkheid toch vrij vaak voor. Zegt dat mijn lichaam wellicht langer nodig heeft om aan testo te wennen door auto-immuunziekte.

Advies is om dosis voorlopig terug te schroeven naar 1/2 pompje per dag. Als dat goed gaat, dan na twee weken weer naar 1 pompje verhogen. Ik hoop dat dit trucje werkt! ;)
"May your choices reflect your hopes, not your fears." (Nelson Mandela)

Van dysforie naar euforie.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Misselijkheidsgevoel door testo

Bericht door Nate_0 »

Hmm, ja ik bedoel, dan klinkt het meer alsof je misselijk bent door een verandering in je hormoonniveau in plaats van door de androgel specifiek?
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Maurits
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 nov 2017, 21:51
Gender: Man
Locatie: 023

Re: Misselijkheidsgevoel door testo

Bericht door Maurits »

Hoi Nate,

Geen idee :think: Wegens menopauze waren mijn hormoonniveaus de laatste jaren continu aan het veranderen, heb geen misselijkheid ervaren.

Ligt het aan de Androgel of tolereert mijn lichaam de testo niet? Op de lagere dosering van 1% heb ik nooit iets gemerkt. Dat is overigens een zalf, dus misschien ligt het aan de toedieningsvorm??

Ondanks verlaging vd dosering Androgel heb ik er nog steeds last van - balen! :(

(Diep) graafwerk op internet leverde op dat de misselijkheid mogelijk gerelateerd is aan het maag-darmkanaal (hoe werd niet uitgelegd).

Andere optie is opsmeren voor bedtijd maar dan slaap ik waarschijnlijk nog slechter...
"May your choices reflect your hopes, not your fears." (Nelson Mandela)

Van dysforie naar euforie.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Misselijkheidsgevoel door testo

Bericht door Jer158 »

Maurits schreef: 11 feb 2020, 19:11Ligt het aan de Androgel of tolereert mijn lichaam de testo niet? Op de lagere dosering van 1% heb ik nooit iets gemerkt. Dat is overigens een zalf, dus misschien ligt het aan de toedieningsvorm??
Ik zou ook de Androgel verdenken idd. Misschien toch iets van de geur/walmen? Dat zal de zalf minder hebben.

Op zich is 1% zo laag niet: de zakjes van Androgel zijn/waren 5g met 50mg testo = 1%. De pomp is blijkbaar 1,62%.

Je kunt een andere gel proberen (Tostran of Testim) of je zalf blijven gebruiken in een grotere hoeveelheid, maar het makkelijkst is toch smeren voor het slapen gaan (of dat iig eerst te proberen).
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Maurits
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 nov 2017, 21:51
Gender: Man
Locatie: 023

Re: Misselijkheidsgevoel door testo

Bericht door Maurits »

Hoi Jer,

Ja klopt de sterkte is niet zo afwijkend, maar van de zalf gebruikte ik slechts een minuscule hoeveelheid omdat het voor andere indicatie was.

Enige afwijkende ingrediënt tussen zalf en Androgel is natriumhydroxide (kan misselijkheid veroorzaken).

De laatste dagen werden mijn gebruikelijke Sjögrens-symptomen zoals extreem droge mond, keel, neus, ogen, darmen, etc. ineens versterkt (ook plots exceem op schouder) en aangezien natriumhydroxide een soort zuurteregelaar is kan ik mij voorstellen dat dit de oorzaak is. Vraag voorgelegd aan genderteam VU, bellen morgen terug.

Hopelijk bevatten Tostran of Testim geen natriumhydroxide of andere uitdrogende stoffen?

Andere optie is hogere dosis zalf maar dan moet VU het laten maken bij een natuurapotheek en dan krijg ik het niet vergoed.

Dank voor het meedenken 🤗
"May your choices reflect your hopes, not your fears." (Nelson Mandela)

Van dysforie naar euforie.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Misselijkheidsgevoel door testo

Bericht door Jer158 »

Maurits schreef: 12 feb 2020, 14:04Hopelijk bevatten Tostran of Testim geen natriumhydroxide of andere uitdrogende stoffen?
Androgel: "The other ingredients are Carbomer 980, isopropyl myristate, ethanol 96%, sodium hydroxide, purified water."

Testim: "The other ingredients are ethanol, carbomers (980 and copolymer), propylene glycol, glycerol, macrogol 1000, trometamol, pentadecalactone and purified water."

Tostran: "The other ingredients are propylene glycol; ethanol, anhydrous; isopropyl alcohol; oleic acid; carbomer 1382; trolamine; butylhydroxytoluene (E321), water, purified and hydrochloric acid (for pH adjustment)."

Geen natriumhydroxide (sodium hydroxide) dus, maar wel een hoooop andere shit.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Misselijkheidsgevoel door testo

Bericht door Jer158 »

Geen idee of het iets zegt, maar van de drie gels is Androgel degene die verreweg het snelst lijkt te drogen op de huid. Hopelijk betekent dat dat Testim en Tostran minder uitdrogende stoffen bevatten? :lol:
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Maurits
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 nov 2017, 21:51
Gender: Man
Locatie: 023

Re: Misselijkheidsgevoel door testo

Bericht door Maurits »

Jer158 schreef: 12 feb 2020, 15:18
Geen natriumhydroxide (sodium hydroxide) dus, maar wel een hoooop andere shit.
:lol: :lol: :lol:

Dank voor het opzoeken! Ik heb een soort Walter White (van 'Breaking Bad') nodig die precies weet wat al die stofjes uitspoken. Volgens mij weet een endocrinoloog dat ook niet???

Dat het wat langzamer intrekt kan me niet bommen: ga ik eerst 5 minuten mijn tanden poetsen en trek dan mijn shirt aan :D :dance:
"May your choices reflect your hopes, not your fears." (Nelson Mandela)

Van dysforie naar euforie.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Misselijkheidsgevoel door testo

Bericht door Hrafn »

Maak daar bij testim maar 15 minuten van... en dan nog bleef het plakken! Ik kreeg een keer testim mee, geen succes. :?