Nieuwe chat! Zie dit topic.

mijn naam

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: mijn naam

Bericht door DelicateFlower »

Jer158 schreef: 24 feb 2020, 14:33 omdat ik mijn oma ook niet wilde passeren
Herkenbaar, maar dan op een andere manier. Ik ben vernoemd naar mijn opa, waar ik zo dol op was. Toen ik mijn achternaam veranderde, kreeg ik precies dezelfde volledige naam als hij en nam ik zelfs zijn handtekening over. Het voelt best gek om nu afstand te doen van zijn voornaam, die ik - ondanks dat het een jongensnaam is - toch met trots heb gedragen. Er valt overigens echt niets vrouwelijks van te maken. Gelukkig mag ik zijn achternaam gewoon nog dragen. :hbeat:
Gebruikersavatar
anna_
Berichten: 214
Lid geworden op: 15 dec 2019, 17:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Oud-Beijerland

Re: mijn naam

Bericht door anna_ »

DelicateFlower schreef: 24 feb 2020, 14:41
Sara schreef: 24 feb 2020, 14:24 Ja, getwijfeld tussen met en met zonder extra H (Sara vs. Sarah)
Ik heb één keer, gewoon om het even te checken voor mezelf, de naam Hannah hardop uitgesproken en dacht gelijk: Nee! Zonder h! :D
Sara schreef: 24 feb 2020, 14:24 inktbesparing zal ongetwijfeld een argument zijn geweest 😁
Hahaha wat een goed argument! :lol:
Hanna heb ik ook wel eens door mijn hoofd laten gaan... omdat @marielle dat noemde en omdat dan mijn voorletter niet zou veranderen maar ja... als er al zoveel veranderd, is dan die voorletter echt nog een issue? of is het echt zoveel praktischer als die niet wijzigt? :?:
life is too short to not love myself - so i need to learn!

Hoi, ik ben Anna! (introductie)
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: mijn naam

Bericht door DelicateFlower »

anna_ schreef: 24 feb 2020, 15:00 Hanna heb ik ook wel eens door mijn hoofd laten gaan... omdat @marielle dat noemde en omdat dan mijn voorletter niet zou veranderen maar ja... als er al zoveel veranderd, is dan die voorletter echt nog een issue? of is het echt zoveel praktischer als die niet wijzigt? :?:
Een vriendin vroeg me om in ieder geval de voorletter hetzelfde te houden, zodat ze sneller gewend zou raken aan mijn nieuwe naam, haha! Maar het valt me op dat veel mensen de eerste letter hetzelfde houden. Ik snap het op zich wel, alleen vind ik maar weinig namen leuk én zit ik natuurlijk al jaren met Anna in mijn hoofd. Ik weet niet beter of ik zou zo geheten hebben... Dus men moet het doen met de A! :D
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: mijn naam

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik noem mezelf al ongeveer 50 jaar Irene en veel mensen kennen mij ook al jaren onder die naam, dus het zou raar zijn (voor mij) om dat te gaan wijzigen. Ja mijn voorletter verandert, het is niet anders.
Irene
Gebruikersavatar
anna_
Berichten: 214
Lid geworden op: 15 dec 2019, 17:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Oud-Beijerland

Re: mijn naam

Bericht door anna_ »

Irene_de_Vreede schreef: 24 feb 2020, 15:15 Ik noem mezelf al ongeveer 50 jaar Irene en veel mensen kennen mij ook al jaren onder die naam, dus het zou raar zijn (voor mij) om dat te gaan wijzigen. Ja mijn voorletter verandert, het is niet anders.
50 nog niet... maar 25/30 jaar denk ik ook al wel dat ik de naam Anna gebruik.... dus wat dat betreft is het wel een dingetje :lol:
life is too short to not love myself - so i need to learn!

Hoi, ik ben Anna! (introductie)
Gebruikersavatar
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: mijn naam

Bericht door KeepzD »

Ik had voor mezelf praktisch wel bedacht dat ik mijn voorletter wilde houden. Vervolgens een shortlist van 3 namen gemaakt (Daniel, Danny, Dennis), die laatste werd door mijn ouders en zussen unaniem gekozen.
Zie daar, naam"probleem" opgelost :P
Forever myself
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: mijn naam

Bericht door Hrafn »

Annalinda (aan elkaar geschreven dus) vind ik erg mooi, een beetje sprookjesachtig...

Ik heb zelf mijn voorletters behouden omdat ik dat makkelijk vond, ik heet nu Hrafn Jesper, Jesper is een klankverwijzing naar mijn oorspronkelijke naam.

Als ik als jongen geboren was zou ik Rogier genoemd zijn, ook een mooie naam maar die is doorgeschoven naar mijn jongere broer!
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: mijn naam

Bericht door DelicateFlower »

Hrafn schreef: 25 feb 2020, 12:26 Annalinda (aan elkaar geschreven dus) vind ik erg mooi, een beetje sprookjesachtig...
Inderdaad! Ik vind die 2 namen samen echt kloppen. :)

@anna_: Wees niet bang, ik ga 'm niet kapen, haha!
Hrafn schreef: 25 feb 2020, 12:26 ik heet nu Hrafn Jesper.
Mooi! :hbeat: Ben je Scandinavisch of heb je je erdoor laten inspireren?
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: mijn naam

Bericht door Hrafn »

@DelicateFlower ik ben niet Scandinavisch maar vind het mooie namen en ik heb een tijd vikingtijd re-enactment gedaan daar komt het ook een beetje vandaan. De meeste van mijn vrienden noemen me Rafi (anders word ik die gast met de onuitspreekbare naam) en ik gebruik ook Raaf als naam (de betekenis van Hrafn is Raaf)
vickyblauw
Berichten: 296
Lid geworden op: 24 sep 2014, 10:40
Gender: Transgender

Re: mijn naam

Bericht door vickyblauw »

Mijn naam komt van een Britse presentatrice: Vicky Butler-Henderson.
Zij is/was medepresentatrice van het programma Fifth Gear.
De manier waarop zij dat doet vind ik geweldig. Ze is stoer en vrouwelijk tegelijk.

Bij de burgerlijke stand heb ik niks veranderd, daar kennen ze me nog steeds zoals mijn ouders me genoemd hebben.
You can't run away from the person you are in your heart. Just be!