Nieuwe chat! Zie dit topic.

De ontwikkeling van je nieuwe eigen stijl

Make-up, kleding, en zo voort
Matijs
Berichten: 842
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: De ontwikkeling van je nieuwe eigen stijl

Bericht door Matijs »

Ik laat me door niemand inspireren eigenlijk. Ik kijk gewoon rond en bestel dan wat ik leuk vind.

Vroeger had ik wel bepaalde ideeën van hoe ik erbij zou willen lopen (zoals poloshirt, blouse, spijkerjasje, stoere boots), maar ik ben erachter gekomen dat niet alles bij me staat haha. En ik heb meerdere merken, kleuren en varianten geprobeerd.

Na verschillende dingen geprobeerd te hebben, weet ik nu wel wat ik graag aan heb.
###
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: De ontwikkeling van je nieuwe eigen stijl

Bericht door DelicateFlower »

Marica schreef: 27 feb 2020, 15:14 Regel 3 Schijt hebben aan de mening van anderen.
Als ik naar anderen moet luisteren... Ik draag - al jáááren - uitsluitend zwart en hoe vaak mensen hebben geprobeerd mij in gekleurde kleding te krijgen. :naughty: Ik snap sowieso niet waar ze zich druk om maken. :lol:
Marica schreef: 27 feb 2020, 15:14 Regel 4 Overdaad schaad.
Vind ik ook! :) Ik hou heel erg van minimalistisch, ook qua kleding. Prachtig vind ik dat.

Image
Marica schreef: 27 feb 2020, 15:14 Regel 5 Hakken zijn killers, voor even leuk, maar niet voor een hele dag/avond.
Nadat ik had gezegd dat ik transgender ben, vroeg een vriendin meteen: "Maar ga je dan ook op hakken lopen? Want dat zie ik je eigenlijk niet doen." Goed gezien! :lol: Grappig dat mensen bij transvrouwen meteen aan de supervrouwelijke dingen denken, terwijl tig vrouwen niet op hakken lopen, geen make-up dragen en ga zo maar door. Gelukkig hoefde ik van die vriendin geen hakken aan te doen. ;)

Ik las ergens dat psychologen (bij het VUmc) graag hebben dat transgenders in een rok op gesprek komen, omdat ze willen zien dat ze wel als vrouw over straat durven. Maar ik ben helemaal geen rokkenmens... En alsof een rok zou bevestigen dat ik 'echt' transgender ben. Ik kan ook 'gelukt' zijn met pantalon en sneakers!

Image
Marica schreef: 27 feb 2020, 15:14 Regel 6 Weet wat het weer gaat zijn.
Ik heb geen zomer- en wintercollectie. Wat ik in de zomer draag, draag ik ook in de winter en andersom. Ik heb het namelijk altijd warm. :fpalm:
Marica schreef: 27 feb 2020, 15:14 Regel 7 Nu sta ik weer voor de kledingkasten, en weet niet wat ik aan moet.
Dat probleem wilde ik echt uit mijn leven bannen waardoor ik én voor één kleur heb gekozen (zwart dus) én heel veel heb weggedaan. Straks als ik vrouwenkleding ga dragen, zal ik ook uiterst kieskeurig te weggaan. Overdaad schaadt ook in je kledingkast, haha.
Marica schreef: 27 feb 2020, 15:14 Regel 7b Zwart is altijd goed.
Jep! :D Ik ben echt een kei in slecht combineren, dus kleuren, prentjes en motiefjes zijn gewoon niet aan mij besteed. Ik voel me er zó ongemakkelijk in. Dus zwart is dan een uitkomst!

Image
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: De ontwikkeling van je nieuwe eigen stijl

Bericht door DelicateFlower »

Chivan schreef: 27 feb 2020, 18:03 Ik laat me door niemand inspireren eigenlijk. Ik kijk gewoon rond en bestel dan wat ik leuk vind.

Vroeger had ik wel bepaalde ideeën van hoe ik erbij zou willen lopen (zoals poloshirt, blouse, spijkerjasje, stoere boots), maar ik ben erachter gekomen dat niet alles bij me staat haha. En ik heb meerdere merken, kleuren en varianten geprobeerd.

Na verschillende dingen geprobeerd te hebben, weet ik nu wel wat ik graag aan heb.
Herkenbaar! Dit heb ik in het verleden ook geprobeerd waardoor ik uiteindelijk mijn stijl vond: zwart en minimalistisch. Ik voel me daar heel comfortabel in/bij, en dus zal ik er zo ook als vrouw uit gaan zien. Alleen zal ik dan op damesafdelingen winkelen, haha. Het is alleen even zoeken. :D
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: De ontwikkeling van je nieuwe eigen stijl

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik las ergens dat psychologen (bij het VUmc) graag hebben dat transgenders in een rok op gesprek komen, omdat ze willen zien dat ze wel als vrouw over straat durven. Maar ik ben helemaal geen rokkenmens... En alsof een rok zou bevestigen dat ik 'echt' transgender ben. Ik kan ook 'gelukt' zijn met pantalon en sneakers!
Dat schijnt in het verleden inderdaad te zijn gebeurd, maar dat is al lang niet meer zo.
Irene
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: De ontwikkeling van je nieuwe eigen stijl

Bericht door DelicateFlower »

Irene_de_Vreede schreef: 02 mar 2020, 08:50
Ik las ergens dat psychologen (bij het VUmc) graag hebben dat transgenders in een rok op gesprek komen, omdat ze willen zien dat ze wel als vrouw over straat durven. Maar ik ben helemaal geen rokkenmens... En alsof een rok zou bevestigen dat ik 'echt' transgender ben. Ik kan ook 'gelukt' zijn met pantalon en sneakers!
Dat schijnt in het verleden inderdaad te zijn gebeurd, maar dat is al lang niet meer zo.
Gelukkig maar! Fijn om te horen. Dank je voor je reactie. :)
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: De ontwikkeling van je nieuwe eigen stijl

Bericht door Anon20210626 »

Ik ben meerdere keren zo uit mijn werk gelopen en een gesprek gehad met dhr Gijs .

Dus bijvoorbeeld,

een knalroze longsleeve van de kruidvat die mijn borsten niet echt verstopten

en daaronder een werkbroek model aardappelzak en duidelijk gebruikt en zeer elegante (not ) dus lompe werkschoenen.
en mijn minimale dagelijkse make up
nog wel even heel snel mijn haar wat fatsoeneren dat dan weer wel

Ja ik viel wel eens uit de toon tussen de modepopjes .

Hooguit de opmerking , was het weer eens een spoedje ?

ach en soms als ik de tijd had en mooi weer was een fleurige zomerjurk is ook best leuk

Andersom is het ook wel eens gebeurd ja , eerst naar het VU en daarna in die fleurige zomerjurk de bouw op lopen en me daar dan maar even omkleden .....
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: De ontwikkeling van je nieuwe eigen stijl

Bericht door Marica »

Mijn make up is altijd minimalistisch te noemen. eyeliner, oogschaduw goud met zwart/blauwisch zeker niet te dik aangebracht. mascara, en hop naar buiten.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar

Re: De ontwikkeling van je nieuwe eigen stijl

Bericht door Sara »

‘Comfort’ is voor mij zeker niet heilig. Superfijn om thuis in je stretchbroek en -shirt op de bank te zitten, maar buiten gelden voor mij andere normen. Het moet natuurlijk geen pijn doen, maar het is ook belangrijk dat je je mentaal goed voelt: straal ik uit wat ik uit wil stralen?
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: De ontwikkeling van je nieuwe eigen stijl

Bericht door DelicateFlower »

Sara schreef: 02 mar 2020, 17:37 ‘Comfort’ is voor mij zeker niet heilig. Superfijn om thuis in je stretchbroek en -shirt op de bank te zitten, maar buiten gelden voor mij andere normen. Het moet natuurlijk geen pijn doen, maar het is ook belangrijk dat je je mentaal goed voelt: straal ik uit wat ik uit wil stralen?
Heel herkenbaar! :D
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: De ontwikkeling van je nieuwe eigen stijl

Bericht door Vethrvolnir »

de kleding die ik mooi vind (en die leeftijdconform zou zijn) is op mijn miniatuur lijf denk ik een beetje vreemd om te zien zodra er een normaal formaat man in de buurt is ( en vaak is die kleding ook helemaal niet verkrijgbaar in mijn maat) dus ik draag kleding voor jongens maat 164.
:shock: