wat een weekend!

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Plaats reactie
anna_
Berichten: 214
Lid geworden op: 15 dec 2019, 17:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

wat een weekend!

Bericht door anna_ »

wat een weekend zeg....
bizar dat het past :D

vrijdag met @marielle op stap geweest als mezelf, eindelijk, zo GAAF!
ik was zo BLIJ! het voelde zo goed, zo fijn om eindelijk echt mezelf te kunnen zijn.
gewinkeld en een hapje gegeten op Hoog Catherijne, niet 1x misgendered :D en daarna door naar T-Amersfoort.
het was een heerlijke avond en na afloop hebben we thuis samen nog een wijntje gedronken

zaterdag had ik een activiteit voor mijn "oude" ik... maar ook dat hoort er nu nog bij, wat ik niet verwacht had is dat ik die dag de baas van mijn bazen in mijn vrijwilligers functie tegen zou komen. Maar goed die liep er dus ook de hele dag rond, toen heb ik maar gewoon de stoute schoenen aangetrokken en ben direct met hem het gesprek aangegaan. Toen ik het gesprek starte was dat in een openbare ruimte en gaf ik aan dat het ging over mijn gezondheid, mijn 24x7 beschikbaarheid en op termijn ook effect zou hebben op het team. We zijn toen direct naar een aparte ruimte gegaan en ik heb toen in volledig vertrouwen verteld dat ik transgender ben en in transitie ben samen met mijn gezin. Nadat ik mijn verhaal had verteld kreeg ik een hele respectvolle en mooie reactie, alle steun op voorhand excuses voor fouten die hij wellicht ging maken omdat hij er weinig van wist met het verzoek om hem er dan op te wijzen, direct een plan gemaakt om het aan de 3 mensen (1 laag) tussen hem en mij in te gaan vertellen en dat we daarover contact zouden houden. uiteindelijk ook een foto laten zien waarop ik een WOW kreeg en ik zou je niet hebben herkend, wat ben je een mooie vrouw en als ik dit nu zie dat snap ik wat je zegt, dit plaatje klopt helemaal. - dat was dus supergaaf maar wel doodeng.

na het gesprek was er lunch, een collega en goede vriendin die ook dienst had wist het en zag dat er wat was dus die vroeg het...toen ik vertelde wat ik gedaan had vond ze me stoer...de rest van de dienst rustig afgemaakt en toen naar huis om me klaar te gaan maken om samen met @marielle naar "Hello Dolly" te gaan.

Ik hoopte dat ik als mezelf, als Anne mee zou kunnen maar dat was te moeilijk voor Marielle. Ik voelde wat dit met mij deed maar wilde haar grens niet overgaan en heb er voor gekozen om het niet te vertellen.

ik loop naar boven en neem 2 valeriaan tabletjes in, neem mezelf voor dat ik er een leuke avond van ga maken en we samen gaan genieten. tijdens het eten thuis ziet Marielle dat het niet zo lekker gaat, ik probeer het weg te wuiven, de tranen weg te slikken - het lukt maar ze ziet het wel - ik stel voor om het er niet over te hebben en er een leuke avond van te maken.

Terwijl we naar Rotterdam rijden voel ik mezelf intens verdrietig en letterlijk ziek worden (zo misselijk) maar ik wil het niet! ik vertel het niet tegen Marielle, we gaan een leuke avond hebben dat was het doel!

In het Luxor word ik zieker en zieker, ik voel mijn lichaam verkrampen, de spanning in mijn nek en schouders is gekmakend en na de pauze kan ik met moeite tot 2x toe de cola binnenhouden.

Tijdens de donkere voorstelling voel ik af en toe een traan over mijn wangen lopen als er word gezongen over gelukkig zijn, ik realiseer me dat ik meer kijk naar de jurken en droom over het dansen dan naar het stuk op zich...

eindelijk is het afgelopen, tijd om naar huis te gaan, tijd om te gaan slapen

Zondagochtend worden we wakker van mijn pager, een reanimatie een paar huizenblokken verderop. Snel kleed ik me aan en ga ik op weg maar gelukkig is de eerste politie eenheid al ter plaatse en heeft die al wat burger ondersteuning en hoor ik de collega's van de rav en de brw al dichtbij. Na heel even kort pols hoogte te nemen ga ik terug naar huis, vandaag ben ik even niet nodig hier.

aan het begin van de middag thuis aan de slag met make-up, gewoon even oefenen zelf voor de spiegel, met alleen Marielle in de buurt die tips en advies geeft. Gaat prima... en dan ontstaat er ineens een situatie waardoor mogelijk de pager zo afgaat...snel de make-up er weer af want voor dat je het weet is er werk aan de winkel... gelukkig viel het mee en kon ik thuis blijven.

en toen kwamen vanmiddag mijn ouders nog even op bezoek (mijn vader zit in de rolstoel en is zwaar dementerend).

eerst even zitten kletsen met mijn moeder ons kind. dat was op zich al een heel fijn gesprek waarin te merken was ons kind beter in zijn vel zat maar er ook meer acceptatie aan het komen was. Hij wilde ook echt weten hoe het vrijdag en zaterdag geweest was en hoe ik dat ervaren had.

Terwijl ik dat zat te vertellen merkte ik dat mijn vader verdrietig leek te worden.

Vaak is er moeilijk om echt contact met hem te maken met zijn alzheimer maar vanmiddag lukte dat wonderbaarlijk goed. Toen ik aan hem vroeg of hij snapte wat er met mij aan de hand was en dat ik me eigenlijke een vrouw voelde gaf hij zo duidelijk antwoord. Ik ben even naar zijn rolstoel toegelopen, heb hem eerst huilend een knuffel gegeven en daarna op een knie bij hem gaan zitten met zijn hand vast.

Hij keek me aan met een warme liefdevolle troostende blik, een blik die zei dat het oke is, dat ik me niet te veel zorgen moet maken, dat hij van me houd. Marielle is er even bij gekomen want om echt contact te maken moet je dichtbij zijn, we hebben verteld dat we het samen doen en dat het goed is. Toen keek hij tussen ons door naar onze zoon... en hebben we benoemd dat we ook met hem rekening houden. tis heel bizar maar wel superfijn.

toen ze net weg waren kreeg ik een appje dat er morgen om 19:30 hoofden overleg is op de kazerne. Als ik wilde was/ben ik welkom om aan te sluiten en samen met hem hun in te lichten. Dan voel je je dus wel gehoord en veilig! Hoewel het superspannend is heb ik wel besloten om te gaan. Ik hoef niet alleen want de grote baas is er ook en de drie mensen die de laag tussen hem en mij in vormen komt ook wel goed maar dan is die reuze stap wel gezet....echt wel gaaf maar ook eng!

nou dat was dus best een intensief weekend :mrgreen:
life is too short to not love myself - so i need to learn!

Hoi, ik ben Anna! (introductie)
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: wat een weekend!

Bericht door Marica »

Inderdaad, het past maar net Anne. :mrgreen:
Zeer herkenbaar dat gevoel toen je als je oude ik naar Hello Dolly ging. Zo ging ik als mijn oude ik naar een sollicitatie toe, toen ik daar van terugkwam zag mijn vrouw de ongelukkigheid in mijn ogen, en ze zei "trek die mannenkleren maar snel uit". Al mijn mannenkleren hebben we in zakken gedaan en naar de kledinginzamelingcontainer gebracht. Deze 'vergissing' zou ik niet meer kunnen maken, al zou ik het willen. Ik heb geen mannelijke kleding meer, maar wel een overvolle dameskledingkast.

Hoe is het trouwens afgelopen met die coming out op de kazerne?
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
anna_
Berichten: 214
Lid geworden op: 15 dec 2019, 17:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Re: wat een weekend!

Bericht door anna_ »

Marica schreef: 07 mar 2020, 06:58 Hoe is het trouwens afgelopen met die coming out op de kazerne?
Dat is een ontzettend fijn gesprek geweest!
Heel veel respect, begrip, complimenten en alle ruimte voor mij om mezelf te gaan ontplooien als mijn ware ik.
Voorlopig is het nu alleen bekend bij de leiding (en 2 andere uit de organisatie die ik als echt goeie vriendinnen beschouw en waarbij ik me volledig veilig voel). Tot ik er aan toe ben om het volledig wereldkundig te maken. Eigenlijk ben ik dat al wel maar moet ik ook zorgen dat ik op mijn gezin blijf letten en hun de tijd geven om mee te groeien! Maar ik hoe me nu in ieder geval geen zorgen meer te maken over het regelmatig "niet inzetbaar" zijn als ik in de make up zit.

Eigenlijk hoor ik elke keer opnieuw dat mensen zien hoe ik ga stralen, hoe zacht mijn gezicht word, hoe blij ik ben dat ik het kan vertellen. En als ze dan foto's zien of mij live zien dan klopt het plaatje ook. Dus ik heb wel echt vertrouwen in de toekomst!

Wanneer mijn grote feestje precies is weet ik nu nog niet, dat zal voornamelijk afhangen van mijn zoon. tis niet niks als 15 jarige en hij doet het onwijs goed maar moet wel wennen (aan de andere kant moet ik het wel vol zien te houden ook....)
life is too short to not love myself - so i need to learn!

Hoi, ik ben Anna! (introductie)
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: wat een weekend!

Bericht door Marica »

Oeps, ik noemde je Anne. het is Anna natuurlijk.

Ik hoop voor je dat je het moment om het wereldkundig te maken niet te lang vooruit blijft schuiven. Ik heb daar veels te lang mee gewacht, en jaren zijn voorbij gegaan, eeuwig zonde. Mijn hart schiet vol als ik jonge meisjes zie, en denk aan die kans die ik heb laten liggen in mijn jeugd. Ik wist het al rond mijn 8e dat er iets met mij was, nooit durfde ik er iets over te vragen of te zeggen. Terwijl ik nu alles vraag en niet bang ben voor de reacties die mijn verschijning oproept. Maar spijt hebben heeft geen zin, en ik ben blij dat ik die stap uiteindelijk wel heb genomen om als mijzelf te gaan leven, hoe kort of lang dat nog mag duren. Mijn leven heeft mij wel gevormd tot wat ik nu ben. Een zelfverzekerde vrouw die niet met zich laat spotten. Zo sta ik midden tussen de chauffeurs in de afvalbranche, en ben ik gewoon Marica, vrachtwagenchauffeuse.

Keep up the good work Anna, alles heeft zijn eigen tijd, overhaast niets.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
anna_
Berichten: 214
Lid geworden op: 15 dec 2019, 17:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Re: wat een weekend!

Bericht door anna_ »

Marica schreef: 07 mar 2020, 11:24 Zo sta ik midden tussen de chauffeurs in de afvalbranche, en ben ik gewoon Marica, vrachtwagenchauffeuse.

Keep up the good work Anna, alles heeft zijn eigen tijd, overhaast niets.
je bent een stoere vrouw!
ik heb het mijn vrouw in oktober verteld, mijn zoon eind december, het gaat best snel nu. Rond mijn 12e heb ik de eerste concrete herinneringen en nu bijna 46...die laatste paar maanden moet lukken! en gaat ook lukken want ik heb een prachtig gezin dat er voor me is! Die zijn inmiddels bekomen van de schrik en met mij mee gegaan op reis - Hoe moeilijk en onwerkelijk ze dat soms ook nog vinden!
life is too short to not love myself - so i need to learn!

Hoi, ik ben Anna! (introductie)
Tanja
Berichten: 308
Lid geworden op: 06 nov 2012, 19:51
Gender: Trans MtF
Locatie: rotterdam

Re: wat een weekend!

Bericht door Tanja »

Ik begrijp dat je ook werkzaam bent bij de Brandweer Anna of lees ik het verkeerd?
Erg stoer om het daar te kunnen vertellen hoor.
Ik zit niet bij de Brandweer maar werk er vaak mee samen.
Nog meer macho wereld dan waar ik werk en ik hoef het niet eens voor te stellen op het werk want acceptatie daar is 0.
Erg fijn voor je dat jij dat daar wel kan. Ga zo door want je bent erg goed bezig
Waarom heb ik het mezelf zo moeilijk gemaakt?? Omdat ik waarschijnlijk een domme doos ben die het allemaal wel dacht te kunnen verdringen :fpalm:
anna_
Berichten: 214
Lid geworden op: 15 dec 2019, 17:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Re: wat een weekend!

Bericht door anna_ »

Tanja schreef: 07 mar 2020, 13:18 Ik begrijp dat je ook werkzaam bent bij de Brandweer Anna of lees ik het verkeerd?
nee niet bij de Brandweer wel veel met ze, zit bij de Noodhulp van het Rode Kruis. Klein onderdeel wat 24/7 inzetbaar is om bij grote calamiteiten (rampen, aanslagen, grote ongevallen, etc) en specifieke vragen vanuit een OVD-G de reguliere zorg (ambu) te ondersteunen. Maar wij zitten in bij de brw, op die manier kunnen we ook soms een multi oefening doen. Dus meer de witte kolom en ook die post zit erbij 😏.

Heb wel een tijd meegelopen bij de brw om beter inzicht te krijgen in elkaars processen, erg leuk!

Wat vervelend om te lezen dat er geen ruimte voor je is op je werk! Mijn andere baan moet nog....maar dat komt vast ook wel goed 💪🏼
life is too short to not love myself - so i need to learn!

Hoi, ik ben Anna! (introductie)
Plaats reactie