Nieuwe chat! Zie dit topic.

soms best wel verdrietig

Gevoelens die je met de wereld deelt
Gebruikersavatar
anna_
Berichten: 214
Lid geworden op: 15 dec 2019, 17:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Oud-Beijerland

soms best wel verdrietig

Bericht door anna_ »

vanmorgen liet Marielle me een Appje lezen van een hele goeie vriendin (en de vrouw van éen van mijn beste maatjes.)

Hoe het met mij ging? waarom vraagt ze dat dan niet gewoon aan mij?

en hoeveel mensen "het" nu inmiddels wisten omdat er op facebooks "zoveel" likes waren op mijn shares en nieuwe profielfoto (nog steeds als man tot mijn frustratie) van "mannen die vrouw willen zijn" - zucht.

merk dat het me raakt, dat ik er erg verdrietig van word. Juist van haar had ik dit niet verwacht maar goed so be it. "in moeilijke tijden leer je je vrienden kennen" hoor ik haar regelmatig zeggen... nou dat klopt dus wel. Vroeger zou ik in ieder geval op mijn profielfoto van beide een like gekregen hebben (of meer). En nu.... nu komt er een appje naar marielle.... dat er zoveel "mannen die vrouw willen zijn" een like geven - wel 2! want ik heb wel drie transgender vrienden op facebook…….

en het lijkt erop dat mensen die ik tot mijn beste vrienden rekenende zich voor me schamen...kijken wie er een like geeft maar vooral niet tussen het rijtje met transgenders erin willen staan.

en mijn nieuwe vrienden... "mannen die vrouw willen zijn" mawww zo is het niet helemaal natuurlijk... vrouwen geboren in een verkeerd lichaam, gevangen in een mannenlijf dat komt meer in de buurt - ook al snap ik dat dat lastig is om te bevatten als je zelf geen transgender bent.
het raakt me diep, het doet me pijn, maar tranen of twijfels voel ik niet.

Ik weet wie ik ben en ik schaam me niet

terug de kast in kan ik niet, elke dag word zwaarder, geen dag is meer zonder stress, zonder misselijk te worden, maar ik ga worden wie ik ben. Ik ben wie ik ben, met of zonder vrienden.

Ik ben Anna en ik mag er zijn! (en daar komen dan alsnog de tranen - kutzooi)
life is too short to not love myself - so i need to learn!

Hoi, ik ben Anna! (introductie)
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: soms best wel verdrietig

Bericht door Lise »

Ik zou eerlijk gezegd niet meteen te veel veronderstellen op basis van appjes en wat Facebook-likes en haar gewon even opbellen, voordat je te snel te grote conclusies trekt.
Gebruikersavatar
anna_
Berichten: 214
Lid geworden op: 15 dec 2019, 17:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Oud-Beijerland

Re: soms best wel verdrietig

Bericht door anna_ »

we zijn best wel in gesprek hoor, en tkomt ook best wel goed, maar er zijn mensen die je blindelings vertrouwd, dag en nacht durft te bellen, in iedere situatie en dan doet zoiets toch gewoon pijn.
life is too short to not love myself - so i need to learn!

Hoi, ik ben Anna! (introductie)
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: soms best wel verdrietig

Bericht door Hrafn »

:hug2:
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: soms best wel verdrietig

Bericht door Vethrvolnir »

:hug2:
ja dit is best wel naar.
:shock:
Gebruikersavatar
Claire Slingerland
Berichten: 78
Lid geworden op: 20 jul 2019, 11:22
Gender: Trans MtF

Re: soms best wel verdrietig

Bericht door Claire Slingerland »

Hi Anna, niet iedereen zal je kunnen volgen in je proces. En soms hebben mensen wat meer tijd nodig. Maar jij hebt jouw lieve Marielle aan je zijde. Samen komen jullie er wel. Met misschien een paar vrienden minder. Maar met andere vrienden weer rijker. Liefs, Claire