Slechts met vlagen neemt het mijn gedachten over...

Gevoelens die je met de wereld deelt
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Slechts met vlagen neemt het mijn gedachten over...

Bericht door DelicateFlower »

Goedendag allemaal!

Ik hoop dat het goed gaat met jullie. Het zijn gekke tijden waarin we extra zuinig mogen zijn op onszelf en onze omgeving. :hbeat:

Maar goed, daar gaat mijn post natuurlijk niet over. ;)

Ik merk dat mijn transgender-dingetje weer steeds meer op de achtergrond raakt, dat ik er weer nauwelijks mee bezig ben, dat ik mezelf erop betrap dat ik het ‘niet meer’ aandurf omdat ik misschien ‘te laat’ of ‘te oud’ of ‘te dik’ of ‘te mannelijk’ ben. Ik weet dondersgoed dat het dikke flauwekul is, dat ik met mijn 35 lentes nog zo’n 50 jaar voor de boeg heb, dat ik wel degelijk transgender ben én dat transgenders in allerlei soorten en maten komen. Ik vind het alleen wel eng en spannend, want wat haal ik me op de hals? En neem ik de juiste beslissing?

Ik weet dat het geen bevlieging is. En sinds anderhalve week slik ik finasteride, waardoor mijn sjakie niet meer wakker wordt en dat vind ik echt heerlijk. Geen geworstel meer met die ‘mannelijke’ geilheid, geen geworstel meer met de aanwezigheid van een penis in erectie. Dat ik dit als een opluchting ervaar, zegt natuurlijk wel wat. Een bevlieging is het dus zeker niet, maar gaat het nu weer op de achtergrond raken? :(

Ik wilde eigenlijk alleen maar even vragen of het bij jullie ook in vlagen aanwezig is/was. In je dagelijks leven, in je brein, in je (dag)dromen. Beheerst(e) het bij jullie (vrijwel) fulltime je gedachten en humeur? Of heb je ook dagen/weken (gehad) dat je er niet/nauwelijks aan denkt/dacht en dat je denkt/dacht: het komt allemaal wel zodra ik op gesprek mag komen?

Ik vind het een geruststelling dat ik én op de wachtlijsten sta én voorlopig nog niet aan de beurt ben. Dubbel hè? Mijn EMDR-therapie is door de komst van het virus gepauzeerd en dat zal nu ook wel het geval zijn bij zowel Stepwork als het VUmc. Hier heb ik natuurlijk alle begrip voor. :) Sterker nog, het stelt me misschien zelfs gerust. Ik kan mijn gedachten soms niet meer volgen. Immers, van uitstel komt afstel. Is dat wat ik wil?

Ik ben dus een beetje in de war. Het feit dat mijn 2 vriendinnen (die overigens geen vriendinnen van elkaar zijn) sinds mijn coming out als transgender niets meer van zich hebben laten horen, op wat afzegging na, helpt natuurlijk ook niet echt. Wordt mijn wereld nog kleiner zodra ik in transitie ga? :cry:

xx DelicateFlower
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Slechts met vlagen neemt het mijn gedachten over...

Bericht door Irene_de_Vreede »

Dat met vlagen is wel herkenbaar. Hoe meer je door andere dingen wordt afgeleid hoe minder je met jezelf bezig bent. Of je wereld kleiner word als je in transitie gaat kan ik natuurlijk niet beantwoorden, maar in mijn geval is dat zeker niet het geval geweest.
Irene
Tanja
Berichten: 308
Lid geworden op: 06 nov 2012, 19:51
Gender: Trans MtF
Locatie: rotterdam

Re: Slechts met vlagen neemt het mijn gedachten over...

Bericht door Tanja »

Klinkt wellicht gek, maar zelfs met het hele Corona gebeuren raakt het niet op de achtergrond. Nu ben ik al iets ouder als jij en merk des te meer dat de jaren gaan tellen. Rondom me heen zie ik alles afbrokkelen door het virus en besef des te meer dat ik op moet schieten als ik nog wil doen wat ik moet doen. Dan sta ik op het punt het van de daken te schreeuwen en dan komt dat vervelende irritante stemmetje weer dat ik het NOG niet moet doen. Het stemmetje wat roept....ga maar lekker kapot van binnen en denk aan je medemens, huisgenoten etc. Het stemmetje dat dat fluistert...nog niet nog niet pffff. Wordt gek van dat stemmetje
Waarom heb ik het mezelf zo moeilijk gemaakt?? Omdat ik waarschijnlijk een domme doos ben die het allemaal wel dacht te kunnen verdringen :fpalm:
vickyblauw
Berichten: 296
Lid geworden op: 24 sep 2014, 10:40
Gender: Transgender

Re: Slechts met vlagen neemt het mijn gedachten over...

Bericht door vickyblauw »

Er zijn momenten dat ik er totaal niet mee bezig ben. Dat kan soms wel een paar maanden duren.

Maar als de boemerang dan terug komt, lijkt het wel heftiger dan voor die tijd. Om weer geleidelijk weg te ebben.

Er is ook niet echt een patroon in te ontdekken.
You can't run away from the person you are in your heart. Just be!
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Slechts met vlagen neemt het mijn gedachten over...

Bericht door DelicateFlower »

Irene_de_Vreede schreef: 18 mar 2020, 11:54 Of je wereld kleiner word als je in transitie gaat kan ik natuurlijk niet beantwoorden, maar in mijn geval is dat zeker niet het geval geweest.
Gelukkig maar! :hbeat:
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Slechts met vlagen neemt het mijn gedachten over...

Bericht door DelicateFlower »

Tanja schreef: 18 mar 2020, 15:45 Klinkt wellicht gek, maar zelfs met het hele Corona gebeuren raakt het niet op de achtergrond.
Bij mij juist wel door het coronavirus, maar dat komt omdat ik zelf de Mexicaanse griep heb gehad en daardoor op sterven heb gelegen. :cry:
Tanja schreef: 18 mar 2020, 15:45 Nu ben ik al iets ouder als jij en merk des te meer dat de jaren gaan tellen. Rondom me heen zie ik alles afbrokkelen door het virus en besef des te meer dat ik op moet schieten als ik nog wil doen wat ik moet doen.
Héél herkenbaar, hoor. Je wordt geconfronteerd met je eigen vergankelijkheid...
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Slechts met vlagen neemt het mijn gedachten over...

Bericht door DelicateFlower »

vickyblauw schreef: 20 mar 2020, 10:34 Er zijn momenten dat ik er totaal niet mee bezig ben. Dat kan soms wel een paar maanden duren.
Fijn te weten dat ik hier niet de enige in ben. :)
vickyblauw schreef: 20 mar 2020, 10:34 Maar als de boemerang dan terug komt, lijkt het wel heftiger dan voor die tijd. Om weer geleidelijk weg te ebben.
Ja, een boemerang, inderdaad. Goede woordkeus!
vickyblauw schreef: 20 mar 2020, 10:34 Er is ook niet echt een patroon in te ontdekken.
Nee, en daar raak ik door in de war merk ik...
Rosie
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 dec 2019, 10:20
Gender: Trans MtF
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Slechts met vlagen neemt het mijn gedachten over...

Bericht door Rosie »

Delicate Flower, ik zie het ook gebeuren. een soort yoyo effect en ik moet soms mezelf tegenhouden dat ik niet ga verlangen naar hoe het was, een soort weemoed. Op zo een moment overmant verdriet mij dat als een golf van een surfer mij dreigt te verslinden, ik ben die surfer en ik rol met de golf steeds naar het licht en als de golf uit is geraasd vind ik mijn vrouw zijn dat nooit ver weg is en mij zo opbeurt zo doer schitteren. Dan weet ik dat ik ben en mag zijn.
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Slechts met vlagen neemt het mijn gedachten over...

Bericht door DelicateFlower »

Rosie schreef: 21 mar 2020, 00:14 ik moet soms mezelf tegenhouden dat ik niet ga verlangen naar hoe het was, een soort weemoed.
Hier ben ik dus bang voor... :cry:
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Slechts met vlagen neemt het mijn gedachten over...

Bericht door Sara »

Hee ik ben ook 35 lentes jong, pas op met wie je allemaal ‘te oud’ noemt 😁 Maar gelukkig beheerst het transgender zijn niet mijn hele leven. Ik heb het een plekje gegeven en pas er bepaalde dingen op aan, maar ik ben verder gewoon een mens met behoeftes, interesses, verlangen, verplichtingen, etc. Af en toe groei je weer een beetje.

Misschien is het niet het transgender zijn wat iemands leven beheerst, maar het wachten op iets waarvan je niet weet of het komt.
Plaats reactie