Nieuwe chat! Zie dit topic.

Slechts met vlagen neemt het mijn gedachten over...

Gevoelens die je met de wereld deelt
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Slechts met vlagen neemt het mijn gedachten over...

Bericht door DelicateFlower »

Sara schreef: 24 mar 2020, 00:44 Hee ik ben ook 35 lentes jong, pas op met wie je allemaal ‘te oud’ noemt 😁
Hahaha daarom zeg ik ook dat ik tegelijkertijd weet wat een flauwekul het is. Ik denk dat het komt doordat ik gewoon te veel heb meegemaakt in mijn leven en ik soms best wel levensmoe ben (niet weet wat ik nog met mezelf aan moet en hoe lang ik überhaupt nog deze aardkloot moet). ;) Daarnaast moet gezegd worden dat ik juist respect heb voor transgenders die veel later dan ik het traject in gaan. Superstoer! Dus ik wilde zeker niemand beledigen. :hbeat:
Sara schreef: 24 mar 2020, 00:44 Maar gelukkig beheerst het transgender zijn niet mijn hele leven. Ik heb het een plekje gegeven en pas er bepaalde dingen op aan, maar ik ben verder gewoon een mens met behoeftes, interesses, verlangen, verplichtingen, etc. Af en toe groei je weer een beetje.
Mooi gezegd.
Sara schreef: 24 mar 2020, 00:44 Misschien is het niet het transgender zijn wat iemands leven beheerst, maar het wachten op iets waarvan je niet weet of het komt.
Ik zat hard te knikken toen ik deze zin las. Ja, misschien is dit het. En bij mij in combinatie met het feit dat ik veel heb meegemaakt en daardoor het gevoel heb veel tijd te hebben verloren aan onzindingen, onzinmensen en onzinmeningen. Tijd is kostbaar...
Gebruikersavatar
yvette
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2020, 13:28
Gender: Trans MtF

Re: Slechts met vlagen neemt het mijn gedachten over...

Bericht door yvette »

ja ik vind wat Sara zegt, wel heel toepasselijk niet zo zeer het transgender zijn maar het wachten of het echt wel komt maar op mijn leeftijd 66 is het wachten nu toch wel voorbij en moet ik het van de daken schreeuwen en toch houd het me tegen op naar het volgende vlaag en inderdaad je kunt geen rust vinden als je het otwijkt en dat forum hier helpt me daarbij
Gebruikersavatar
ReneeCross
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 okt 2018, 09:45
Gender: Trans MtF
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Slechts met vlagen neemt het mijn gedachten over...

Bericht door ReneeCross »

Ik ben er echt dagelijks mee bezig. Kleed me ook vrouwelijker. Draag bijvoorbeeld altijd damesbroeken en shirtjes en qua ondergoed heb ik alleen maar vrouwelijk. En toch zet ik ook nog steeds niet de stap om mezelf als vrouw aan iedereen te presenteren. Het is toch een heel proces en sommige stappen moet je idd ook niet licht opnemen. Neem je tijd en laat het lopen zoals het gaat. Het is jouw weg en jouw pad.