Dieet/fitness

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
dennirl
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 dec 2012, 18:20
Gender: Onzeker

Dieet/fitness

Bericht door dennirl »

Mag ik vragen wat jullie dieet is,
let je op bepaalde dingen of juist extra bepaalde vitamine en oefeningen/cardio/kracht?
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Dieet/fitness

Bericht door Fay »

Ik eet ipv bekende de 3 keer per dag zon 6 keer per dag een beetje, gezonder, je volproppen en daarna moe op de bank zitten is sowieso een uiting van verkeerde voeding, van de juiste voeding wordt je niet moe

Verder veel biologisch, alles met mate, en gevarieerd

Boeiend boek waar ik veel aan heb : Het Wasborddieet, vol met oefeningen en recepten die het teveel aan kilos en vet doet verdwijnen zonder te hoeven vasten of dieten te volgen waarin vooral veel wordt weggelaten, wat hardstikke ongezond is

En ander manier van eten dus

Een half uur tot een uur wandelen elke dag, doet ook al wonderen btw, en als ik nou het geld had voor een hybridefiets - voor in de bossen, de herfst ,de winter, was die er ook naast mijn normale racefiets, om nog meer conditie op te bouwen

Mbt de mannelijke kenmerken, waar ik enorm van baal is mijn brede schouders en gespierde armen, valt niet echt terug te draaien, ik let wel op tillen, of beter, het vermijden daarvan, ik doe zo weinig mogelijk dingen waarbij ik mijn armspieren moet belasten

Joyy
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Dieet/fitness

Bericht door Jessy »

Ik heb altijd wel gelet op het vermijden van ongezonde vetten, of toch zoveel mogelijk. Ook suikers neem ik maar heel beperkt. Heeft ook te maken met het feit dat ik diabetes heb. Maar dat terzijde, mis ik het absoluut niet.

Bijna dagelijks eet ik 's avonds een goede maaltijd met verse groente, en ik wissel ook veel af.
Later op de avond meestal nog een stukje fruit.

Bewegen doe ik voornamelijk op mijn werk, keerzijde is dat ik er armspieren van heb gekregen en bredere schouders. Wil ik heel graag kwijt maar ik mag blij zijn dat ik een baan heb die me bevalt, en die wat zekerheid biedt naar de toekomst.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Dieet/fitness

Bericht door Arike »

Ik probeer tussendoor snacks als chips en dingen uit de muur zeg maar ;) zoveel mogelijk te vermijden en daarnaast slik ik vitaminepilletjes ;)
verder zwem ik (minimaal een keer per week) voor wat conditie...
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
finesse
Berichten: 180
Lid geworden op: 02 jun 2012, 08:01
Gender: Transgender

Re: Dieet/fitness

Bericht door finesse »

mijn regiem

elke dag buikspieroefeningen voor het slapen gaan (600 stuks)
ontbijt: volkoren graan met soja melk
lunch: een verse salade met beetje karnemelk
savonds: groenten van het land, bij voorkeur gewikt en af en toe een visje
in het weekend minimaal 50 - 100 km fietsen
elke dag ook wel een wandeling van een half uur
op het werk trappen lopen (zes hoog) en naar beneden
en natuurlijk 3 liter thee per dag

boek: skinny bitch (voor een gedeelte een humoristische aanval op eten en vlees en zo "melk is om kalven vet te mesten") en voor een deel nuttige tips

en ja..ook ik ben van de afdeling biologisch geworden.

zondigingen? half wijntje in het weekend en kibbelingen op vrijdag of zaterdagavond....

dieten en fitness heeft alles te maken met discipline en niet 'morgen beginnen'
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: Dieet/fitness

Bericht door Aster »

Mijn advies: ga niet strikt dieten/veel sporten als MTF.
Eet gewoon en sport normaal, wil je (tijdens en na hormoongebruik) je passabiliteit verhogen.

Een MTF is nou eenmaal een bio man en bio mannen hebben overal minder vet dan een biovrouw.
Een bio vrouw heeft in de regel een voller= zachter gezicht dan een bio man.

Maw: als MTF kun je er mannelijk uit blijven of uit gaan zien als je teveel dieet/sport, want: hoekig/lang gezicht, diepliggende ogen, vlakke wangen, kaken en kin die mannelijk benadrukt gaan worden bij gebrek aan vet.....ongeacht of je aan de hormonen bent of niet.

Te veel sportende/dietende biovrouwen krijgen een mannelijker gezicht, laat staan MTF...laat staan een T die geen hormonen gebruikt.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Dieet/fitness

Bericht door Fay »

Toevallig nu op canvas een andere kijk op sporten

http://www.canvas.be/programmas/docklan ... t-exercise" target="_blank
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: Dieet/fitness

Bericht door Merel77 »

Ik let op mijn voeding. Dat is wat anders dan dieten, want je moet toch eten. Sporten doe ik ook. Dat is gezond, je blijft fit, je beweegt soepeler, je gebruikt je lichaam en je laat je lijf ook zien als je aerobict, ik merk dat mijn huid gezonder aanvoelt, je zit gewoon lekkerder in je vel...

Als je spieren traint dan val je alleen af op de plekken die je het meest traint (mits je veel herhalingen doet). Dus als je buikspieren traint, dan kun je daar lokaal afvallen. Op die manier kun je wel de plekjes op je lijf benadrukken of juist niet. Maar ehm... ene Tyler hier weet daar veel meer van. :mrgreen:

Maar ehm... ik sport en ik let op mijn voeding omdat ik dat nodig vindt. Is niet echt gender geralateerd ofzo