And so it begins..

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
StephDoue
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 sep 2022, 15:34
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens

And so it begins..

Bericht door StephDoue »

Hoi!

Afgelopen dinsdag heb ik mijn eerst shot testo gehad. En wat voelt dat goed zeg!

Ik ben direct beginnen met Nebido (1000mg/4ml).
De intramusculaire injectie deed goed pijn, waarschijnlijk door de opgebouwde spanning.

Binnen een half uur was mijn hoofd kalm en leeg en dit gevoel is niet meer weg geweest. Ik moet aardig mijn best doen om alle gedachten naar de voorgrond te halen, heerlijk gevoel van rust.

Mijn bovenbeen is aardig gevoelig. Flinke spierpijn waardoor soms lopen even pijnlijk is. De HA geeft aan dat dit erbij hoort. Ik was niet echt ontspannen bij het zetten.

Verder zie ik nu al dat mijn spieren anders vormen. De zijn aanweziger zonder dat ik de afgelopen week ook maar 1 gewicht heb aangeraakt.

Mijn eetlust is immens toegenomen en eten smaakt ook beter ofzo.

In slaap vallen is een drama en doorslapen is lastig. Dit word elke nacht een stukje beter.
Vandaag ben ik wat duizelig maar ook dit hoort erbij.

Sinds dinsdag heb ik het gevoel dat er een kikker in mijn keel zit die ik er niet uit kan hoesten. En gisteravond merkte ik op dat mijn gezicht ruwer voelt.

Mijn vrouw vond dat mijn urine gek rook en dat ik heftiger naar zweet ruik. Verder merkt ze nog weinig veranderingen.

Vinden jullie het leuk om regelmatig een updated te lezen? Zo niet, ook prima!
Docent verpleegkunde
Getrouwd, 2 kinderen

8-) Die/diens First T 03-01-2023 :D
Intake mastectomie 23-05-23
Moosi0519
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jan 2023, 11:55
Gender: Man
Voornaamwoorden: Hij/hem

Re: And so it begins..

Bericht door Moosi0519 »

Ja leuk! Laat weten hoe het gaat :)
Martin
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 dec 2022, 09:40
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: And so it begins..

Bericht door Martin »

Wat een hoop veranderingen al, benieuwd hoe het is voor je, ik lees mee :)
Daniël
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 mar 2022, 20:05
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: And so it begins..

Bericht door Daniël »

Wauw! Wat nice dat je bent begonnen. Mocht jij gelijk met nebido beginnen ja? Ik wou dit ook graag, maar tegen mij werd er gezegd dat dit niet kon..
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: And so it begins..

Bericht door Danielle »

StephDoue schreef: 06 jan 2023, 09:29
Binnen een half uur was mijn hoofd kalm en leeg en dit gevoel is niet meer weg geweest. Ik moet aardig mijn best doen om alle gedachten naar de voorgrond te halen, heerlijk gevoel van rust.
Zo typisch dat ik vergelijkbare effecten merkte van testosteron suppressie. Precies het tegenovergestelde chemisch, maar zelfde uitwerking mentaal.

Succes met je transitie, en de spierpijn.
Mijn transitieblog: Fading Gender
StephDoue
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 sep 2022, 15:34
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens

Re: And so it begins..

Bericht door StephDoue »

Daniël schreef: 10 jan 2023, 22:59 Wauw! Wat nice dat je bent begonnen. Mocht jij gelijk met nebido beginnen ja? Ik wou dit ook graag, maar tegen mij werd er gezegd dat dit niet kon..
Ja ik was ook verbaasd. Hij vroeg mij of ik mij had ingelezen en of ik een voorkeur had. En klaar.
Docent verpleegkunde
Getrouwd, 2 kinderen

8-) Die/diens First T 03-01-2023 :D
Intake mastectomie 23-05-23
StephDoue
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 sep 2022, 15:34
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens

Re: And so it begins..

Bericht door StephDoue »

Ik ben inmiddels een week verder. En er is toch weer veel veranderd.

Mijn hoofd is nog even rustig en slapen gaat nog steeds niet super maar ik voel wel dat er een bepaalde rust in komt.

Mijn libido is sky high en mijn stem veranderd elke dag. Mensen om me heen merken het op. Het is echt een stuk lager al. Ben heel erg benieuwd hoe deze nog zakt de komende weken.

Na een dag of 3 was de spierpijn weg. Ik voelde vanaf die dag wel een soort van druk in mijn hals. Een soort keelpijn maar dan anders. Vanuit mijn beroep weet ik dat dit gevoel ter hoogte was van mijn stembanden dus wellicht dat het effect van de testo daarop ook voelbaar is.

Mijn borstkas is een stuk platter. Het is net alsof de ballontjes zijn leeggelopen. De bottom growth is aanwezig en zo nu en dan wat vervelend.

Verder heeft het mentaal het meeste effect. Ik voel me 10cm langer en meer mezelf. Het lichaam veranderd dan langzaam maar mijn geest is volledig om. Nu merk ik wel dat het zoeken is naar de balans met dit gevoel. Het is echt even mezelf herontdekken.

Dit mentale effect heeft ook effect op mijn mimiek en uitstraling. Deze is rustiger en met meer kracht volgens de mensen om mij heen.

Best aardig voor 1 week testo :D
Docent verpleegkunde
Getrouwd, 2 kinderen

8-) Die/diens First T 03-01-2023 :D
Intake mastectomie 23-05-23
StephDoue
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 sep 2022, 15:34
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens

Re: And so it begins..

Bericht door StephDoue »

Danielle schreef: 11 jan 2023, 09:20
StephDoue schreef: 06 jan 2023, 09:29
Binnen een half uur was mijn hoofd kalm en leeg en dit gevoel is niet meer weg geweest. Ik moet aardig mijn best doen om alle gedachten naar de voorgrond te halen, heerlijk gevoel van rust.
Zo typisch dat ik vergelijkbare effecten merkte van testosteron suppressie. Precies het tegenovergestelde chemisch, maar zelfde uitwerking mentaal.

Succes met je transitie, en de spierpijn.
Bijzonder zeg!
Docent verpleegkunde
Getrouwd, 2 kinderen

8-) Die/diens First T 03-01-2023 :D
Intake mastectomie 23-05-23
StephDoue
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 sep 2022, 15:34
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens

Re: And so it begins..

Bericht door StephDoue »

Overwinning Nr 1 is binnen.
Vandaag telefonisch aangesproken als meneer. Mijn stem is na 23 dagen dus flink gezakt! 🥳
Docent verpleegkunde
Getrouwd, 2 kinderen

8-) Die/diens First T 03-01-2023 :D
Intake mastectomie 23-05-23