Een rechtbankprocedure vanwege discriminatie en desinformatie

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Camilla
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 dec 2022, 00:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar

Een rechtbankprocedure vanwege discriminatie en desinformatie

Bericht door Camilla »

Hoi, dat jullie Coffeehouse!

Ik ben benieuwd of iemand in een rechtbankprocedure zit vanwege discriminatie/ongelijke behandeling?

Na een lange interne onderzoek + een politieaangifte besloot ik tot het eind gaan en een medewerker van gemeente Noordoostpolder, wie mij zwaar discrimineerde, tot gerechtigheid te brengen. Dat gaat over een oude verschrikkelijke ervaring van 2019. Ik kan dit soort dingen nooit vergeven, natuurlijk. De mederwerker (een ambtenaar!), wie op dit moment daar niet meer werkt vanwege zijn leeftijd, eerst maakte een domme fout tijdens de inscrijving (ik had één oude mannelijke naam, maar deze man vanwege veel verwaring schreef de tweede naam in BRP en het kwam op mijn ID). Dan loog hij dat ik geen naam/gesclacht kan wijzigen zonder geboorteakte totdat ik de Nederlandse/Europese nationaliteit heb (in werkelijkheid, kan dat wél na één jaar in het land en dat kan zonder geboorteakte als de geboorteakte onmogelijk is om te krijgen). Ik wist al op dat moment dat het mogelijk was, maar de mederwerker belde zijn authoriteiten met boze toon en verkeerde vragen, en loog dat het helemaal niet mogelijk was zonder geboorteakte. Tijdens de hele gesprek maakte hij verschrikkelijke opmerkingen over mijn migratiestatus, dan werd ik nog tenminste 10 keer egoïstisch en slecht genoemd vanwege het feit dat ik na zijn domme privévragen zei dat ik childfree (bewust kinderloos) ben, en ook was ik slecht genoemd vanwege mijn gebroken relaties met mijn conservative ouders. Hij zag dat ik een (non-binair) transgender persoon ben, maar toen zei ik dat helemaal direct en dat het helemaal geen ziekte is (volgens mij was dat nooit een ziekte, maar in 2019 WHO heeft transidentiteit ook uit de geestelijke ziektes officieël weggehald :D ), noemde hij mij een slechte persoon en noemde hij transgender mensen "arme zieke mensen", en probeerde hij weer op mijn childfree levensovertuiging te drukken...

Ik was 100% boos en geschrokken na de inscrijving. Misschien, moest ik de politie al op de plek bellen vanwege alle discriminerende opmerkingen, die ik hoorde... De domme man werkte daar ongeveer 6 maanden via een uitzendbureau en ging weg vanwege zijn pensieon. Na een lange tijd kreeg ik officiële excuses van de gemeente Noordoostpolder, maar die man kreeg geen boete of zoiets. Zijn leugens/discriminatie als een ambtenaar leide tot een grote verwaring en een enorme stress. Dat kan niet in de 21ste eeuw in de hele wereld. Na een tijd probeerde politie mij "calmeren", maar ik wil tot het eind gaan en deze man naar de rechtbank brengen.

P.S. Mijn voornaam/gesclachtswijziging is bijna klaar bij de rechtbank in Den Haag, en de achternaamswijziging is ook in het process. Sorry voor mogelijke fouten in mijn lange bericht. Bedankt voor jullie reacties :hbeat:
Never give up!