Waarom doet iedereen zo moeilijk?

Gevoelens die je met de wereld deelt
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3666
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Waarom doet iedereen zo moeilijk?

Bericht door Irene_de_Vreede »

In het begin van mijn transitie was ik hartstikke blij als ik een keer mevrouw genoemd werd, dat is de nu de standaard en ik vind het vervelend als ik een keer misgenderd word, dat mag je moeilijk doen noemen, maar erg aardig vind ik dat niet.
Irene
Gebruikersavatar
Nikkie
Berichten: 90
Lid geworden op: 20 apr 2021, 15:47
Gender: Trans MtF

Re: Waarom doet iedereen zo moeilijk?

Bericht door Nikkie »

Fran schreef: 08 jun 2023, 21:35 Omdat transitioneren tijd nodig heeft. En je kunt wel per se als "meneer" aangesproken willen worden, maar als je klinkt als "mevrouw" spreken mensen je ook zo aan. En ik begrijp niet goed waarom sommige mensen zo moeilijk doen. Het is een proces.
Oké, maar waarom de vraag dan? Stoor je je er aan als mensen dit doen? Of wil je graag weten waarom mensen dit doen?

Ik kan het namelijk heel goed begrijpen als je als meneer aangesproken wil worden, je al jaren in je transitie zit en je jezelf echt zo ziet zo voelt en je uiterste best doet er ook zo uit te zien het knap vervelend is als je als mevrouw wordt aan gesproken.

Daarnaast denk ik dat iedereen wel goed kan inschatten of het per ongeluk is of bedoeld is om je te treiteren. En ik denk dat van het laatste de meeste "zo moeilijk doen" momenten vandaan komen.
Zelfs de meest ingewikkelde puzzel bestaat uit stukjes
Gebruikersavatar
ThornTundra
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 mei 2023, 22:08
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/hun
Locatie: Gelderland

Re: Waarom doet iedereen zo moeilijk?

Bericht door ThornTundra »

Fran schreef: 08 jun 2023, 21:35 Omdat transitioneren tijd nodig heeft. En je kunt wel per se als "meneer" aangesproken willen worden, maar als je klinkt als "mevrouw" spreken mensen je ook zo aan. En ik begrijp niet goed waarom sommige mensen zo moeilijk doen. Het is een proces.
Kun je misschien een voorbeeld geven van "moeilijk doen"? Mensen hebben toch het recht om anderen te corrigeren omdat ze niet goed worden aangesproken? Zolang het respectvol blijft natuurlijk.
Intake: 06/04/2022
Top surgery: 07/12/2022
T-date: 15/02/2023

Afbeelding
Gebruikersavatar
Fran
Berichten: 356
Lid geworden op: 11 mei 2014, 17:13
Gender: Trans FtM
Locatie: Amersfoort

Re: Waarom doet iedereen zo moeilijk?

Bericht door Fran »

Discussie niet gelezen. Maar heb hetzelfde tegen mijn behandelaar verteld gisteren. Ik kreeg het compliment dat ik er zo realistisch in stond.
- Vanaf 4 mei Androgel
- Half juli Nebido, alleen door apotheekfout Sustanon meegekregen
- Sinds eind oktober wél aan Nebido
wolvster
Berichten: 268
Lid geworden op: 04 nov 2021, 15:09
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Waarom doet iedereen zo moeilijk?

Bericht door wolvster »

Tja ik weet niet zo goed wat je wil horen. Zoek je een schouderklopje voor je begrip voor mensen die misgenderen?

Jammer dat je dat begrip niet lijkt te hebben voor mensen die er anders in staan dan jij.
Het is fijn dat jij je niet stoort aan mensen die je misgenderen. Voor anderen is dat misschien wel vervelend. Zoveel mensen, zoveel gevoelens.

Ikzelf vind het persoonlijk niet vreemd dat een wildvreemde mij 'mevrouw' noemt, want dat is logisch. Maar een hele dag gemevrouwd worden doet echt wel wat met me. Ik vind het niet prettig. Ik krijg er dysforie van.


(En als mijn familie weigert (dus niet per ongeluk verkeerd doen) mij bij mijn naam te noemen, dan heb ik daar zeker veel last van.)
Gebruikersavatar
ThornTundra
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 mei 2023, 22:08
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/hun
Locatie: Gelderland

Re: Waarom doet iedereen zo moeilijk?

Bericht door ThornTundra »

Fran schreef: 09 jun 2023, 20:29 Discussie niet gelezen. Maar heb hetzelfde tegen mijn behandelaar verteld gisteren. Ik kreeg het compliment dat ik er zo realistisch in stond.
Maat, als je een vraag stelt die gemengde gevoelens brengt bij anderen, dan kun je daar antwoord op verwachten. Ik snap niet zo goed waarom je nu de reactie negeert van een discussie die je zelf hebt gestart, en dan ook nog een opmerking geeft van "ja maar die is het wel met mij eens". Wat wil je dat we zeggen?
Intake: 06/04/2022
Top surgery: 07/12/2022
T-date: 15/02/2023

Afbeelding
Gebruikersavatar
Fran
Berichten: 356
Lid geworden op: 11 mei 2014, 17:13
Gender: Trans FtM
Locatie: Amersfoort

Re: Waarom doet iedereen zo moeilijk?

Bericht door Fran »

Ik houd op met deze discussie, stelletje mierenneukers.
- Vanaf 4 mei Androgel
- Half juli Nebido, alleen door apotheekfout Sustanon meegekregen
- Sinds eind oktober wél aan Nebido
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8027
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Waarom doet iedereen zo moeilijk?

Bericht door Emma »

Fran schreef: 10 jun 2023, 14:43 Ik houd op met deze discussie, stelletje mierenneukers.
Vind ik een wat vervelende afsluiting, maar voor we elkaar nog meer niet begrijpen, toch maar een slotje.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]